مقالات آموزشی

آیا دستگاه اسکرابر را می شناسید؟

دستگاه سکرابر دستگاهی صنعتی می باشد که به واسطه مکانیزه صنعتی کاربرد گسترده ای در انواع صنایع کوچک و بزرگ دارد. عملیات شستشوی سطوح کف با استفاده از دستگاه های اسکرابر به صورت کاملا مکانیزه و بدون دخالت دست انجام می گیرد. کف شوی های صنعتی به واسطه ارتقا کیفیت نظافت مجهز به دو مخزن مجزا برای آب تمیز و آب کثیف بوده و از این رو همواره از پاشش آب تمیز برای شستشو و نظافت استفاده می نماید. کف شوی های صنعتی به منظور تامین نیاز های نظافتی در دو نوع اسکرابر دستی و اسکرابر خودرویی تولید می شوند.

مکانیسم کاری دستگاه اسکرابر

اسکرابراسکرابر یا کف شوشی صنعتی دستگاهی مکانیزه برای شستشو  نظافت سطوح کف می باشد. سه بخش اصلی این دستگاه شامل، سامانه برس زنی، مخازن آب تمیز و آب کثیف و سامانه مکش می باشد. کف شوی های صنعتی با استفاده از پاشش آب و سامانه برس زنی تمامی آلاینده های چسبیده به سطوح را شستشو می دهد. استفاده از دو مخزن مجزا برای آب تمیز و آب کثیف موجب می شود که دستگاه کف شوی همواره از پاشش آب تمیز برای شستشو و نظافت استفاده نموده و از این رو از انتشار آلودگی ها به سایر نقاط جلوگیری می شود. تجهیز اسکرابر ها به سامانه مکش که متشکل از موتور مکنده، خرطومی و لاستیک تی می باشد با جمع آوری کامل آب آلوده ناشی از شستشو سطوحی کاملا خشک ایجاد می نماید. همزمانی عملیات شستشو و خشک نمودن در دستگاه های اسکرابر موجب می شود که تنها با یک عبور دستگاه، سطوحی کاملا خشک و عاری از آلودگی ایجاد شود.

مدل های متنوع دستگاه اسکرابر صنعتی

دستگاه های کف شور بر اساس نوع هدایت، طراحی و ویژگی های نظافتی در دسته بندی های متنوعی قرار می گیرند:

دسته بندی کف شوی ها بر اساس نوع هدایت

کف شویاسکرابر ها یا کف شوی های صنعتی بر اساس نوع هدایت به دو دسته اسکرابر های دستی و کف شوی های سرنشین دار تقسیم می شوند. کف شوی های دستی در مقایسه با اسکرابر های خودرویی ابعاد کوچک تری داشته و از این رو پهنای نظافتی آنها کمتر از نمونه های خودرویی می باشد. کف شوی های دستی به واسطه ابعاد مناسب و فشرده کارآیی بالایی در شستشوی سطوح در محیط های کوچک و معابر باریک و متراکم دارند. کف شوی های خودرویی به واسطه پهنای کاری بالا برای شستشوی سطوح در محیط هایی با مساحت های متوسط تا بالا مناسب می باشند. کف شور های دستی مجهز به دسته بوده و کاربر با قرار گرفتن در پشت دستگاه، آن را هدایت می نماید در حالیکه کف شوی های خودرویی مجهز به صندلی بوده و اپراتور با نشستن بر روی صندلی دستگاه آن را هدایت می نماید. از آنجایی که میزان خستگی کاربر در استفاده از اسکرابر های سرنشین دار بسیار پایین می باشد برآیند کاری آنها ۱۶ برابر شیوه های متداول در نظافت می باشد. باید توجه داشته باشید که قیمت زمین شوی صنعتی سرنشین دار نسبت به مدل های دستی بالاتر و قابلیت و کارایی آن بیشتر خواهد بود.

دسته بندی اسکرابر ها بر اساس نحوه تامین انرژی

اسکرابر صنعتیاغلب کف شوی ها یا کف شوی های صنعتی به منظور شستشو و نظافت سطوح هموار کف در فضا های سرپوشیده طراحی و تولید شده اند از این رو به منظور عدم آلودگی محیط از انرژی برق به عنوان نیرو محرکه دستگاه استفاده می نمایند. اسکرابر ها بر اساس نحوه تامین انرژی الکتریکی مورد نیاز به دو دسته کف شوی های باتری دار و کف شوی های کابلی تقسیم می شوند. نمونه های کابلی به واسطه استفاده از کابل و اتصال مستقیم به منبع انرژی در هر زمان قابل استفاده می باشند. در حالیکه کف شوی های صنعتی باتری دار با هر بار شارژ بسته به میزان ظرفیت و تعداد باتری ها قادر به ۲ تا ۳ ساعت کارکرد مداوم و پیوسته می باشند. به منظور استفاده از زمین شوی کابل دار حضور و دسترسی به پریز برق در محیط مورد نظر امری ضروری می باشد. البته محدودیت در متراژ کابل برق مانع از دسترسی اسکرابر کابل دار به نقاط دور شده و همچنین حضور ان در محیط می توان برای افراد مزاحمت ایجاد نماید. در حالیکه عدم استفاده از کابل در مدل های باتری دار نه تنها نظافت مناطق دور دست را برای کاربر فراهم می نماید بلکه هیچ گونه مزاحمتی برای افراد ندارد.

دسته بندی اسکرابر ها بر اساس خواص آنتی باکتریال

اسکرابر صنعتی یا کفشور صنعتیاسکرابر ها بر اساس خواص ضد عفونی کننده به دو دسته زمین شوی های استاندارد و کفشور های آنتی باکتریال تقسیم می شوند. اگر چه ساختار کلی این دستگاه ها مشابه با اسکرابر های استاندارد می باشد اما استفاده از نانو یون نقره در ساختار کف شوی آنتی باکتریال موجب از بین رفتن تمامی عوامل بیماری زا می شود. به کار گیری نانو یون نقره در ساختار این دستگاه ها ظرف مدت ۳ روز تا ۹/۹۹ درصد عوامل بیماری زا را از بین برده و موجب ضد عفونی سطوح می شود. از این رو اسکرابر بیمارستانی بدون نیاز به مواد شوینده موجب ضدعفونی سطوح می شود.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا