مقالات آموزشی

آشنایی با کاربرد اسکرابر در دانشگاه

دستگاه زمین شور یکی از دستگاه های نظافت صنعتی می باشد، که به عنوان یک زمین شوی صنعتی برای نظافت سطوح کف مورد استفاده قرار می گیرد. کاربرد اسکرابر در دانشگاه ها نیز بسیار مورد استقبال قرار دارد، زیرا این مراکز آموزش عالی به دلیل گستردگی فضا، دارای سطوح کفپوش بسیار زیادی می باشد. بنابراین استفاده از روش های سنتی برای نظافت سطوح کف در دانشگاه ها، بسیار سخت بوده و نیاز به نیروی انسانی بسیار زیادی دارد. به همین دلیل کاربرد کفشور در مجتمع های آموزشی، در نظافت این فضاها بسیار موثر می باشد. در ادامه این موضوع را بیشتر مورد بررسی قرار خواهیم داد.

لزوم نظافت کامل دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی

نظافت مکان های پر رفت و آمد نسبت به تمامی فضاها اولویت دارد. دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی نیز یکی از پر رفت و آمدترین مکان های اجتماعی در تمامی فصول سال می باشند. به همین دلیل سطوح کف آنها بسیار در معرض آلودگی های مختلف قرار می گیرد. برای جلوگیری از انتشار و انتقال این آلودگی و آلاینده ها نیاز است تا این مراکز در فواصل زمانی مشخص حداقل هفته ای سه تا چهار بار نظافت شوند.
لزوم کاربرد اسکرابر در دانشگاه ها به دلیل نیاز بالای این فضاها به نظافت و تمیزی می باشد. استفاده از کف شوی صنعتی می تواند در بالا بردن سرعت نظافت این فضاها بسیار موثر باشد. از طرفی یکی از بزرگ ترین مزیت های به کارگیری زمین شوی صنعتی در دانشگاه ها، خشک شدن سطوح کف پس از شستشوی صنعتی است. کاربرد دستگاه اسکرابر صنعتی در مراکز آموزشی به این صورت است که دستگاه بلافاصله پس از شستشوی کف پوش به وسیله کفشوی، با استفاده از سیستم مکش سطوح را خشک می نماید.

لزوم نظافت کامل دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی
لزوم نظافت کامل دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی

بخش های مختلف دانشگاه

دانشگاه ها از جمله مکان های آموزشی و اجتماعی هستند، که از بخش های مختلفی تشکیل شده اند. از جمله بخش های این مکان می توان به کلاس ها، راهروها، آزمایشگاه ها، سالن ورزشی، سالن غذاخوری، حیاط، سالن همایش، بخش های اداری و … اشاره نمود. تمامی بخش های دانشگاه نیازمند نظافت می باشند. کاربرد زمین شوی در مراکز آموزشی، برای تمامی بخش ها امکان پذیر و کارآمد می باشد. به همین دلیل استفاده از آن به عنوان دستگاه نظافت صنعتی در دانشگاه ها بسیار مرسوم می باشد.

مزایای نظافت صنعتی دانشگاه ها

نظافت صنعتی و کاربرد اسکرابر در دانشگاه ها، از مزایای بسیاری برخوردار است، که از جمله آنها می توان به بهداشت بیشتر، نظافت سریع و آسان، صرفه جویی در وقت، انرژی و آب، ایمنی بیشتر و امکان نظافت پیوسته اشاره نمود. که در ادامه هر کدام را به اختصار بررسی خواهیم نمود.

– امکان نظافت پیوسته

از مزایای کاربرد کفشوی صنعتی در دانشگاه، امکان نظافت سطوح به طور پیوسته می باشد. زیرا دستگاه های صنعتی به صورت مکانیزه زمین را تمیز می نمایند. و با سرعت بیشتری نظافت را انجام می دهند. به همین دلیل می توانند بدون نیاز به تعداد زیاد نیروی انسانی نظافت سطوح را انجام دهند.

امکان نظافت پیوسته
امکان نظافت پیوسته

– رعایت بهداشت

استفاده از روش های سنتی نظافت، بر خلاف تصور عموم موجب انتقال آلودگی به بخش های دیگر نیز می شود. حمل سطلی مملو از آلودگی ها و انتقال این آلودگی ها به وسیله تی به بخش های مختلف امری است که تقریبا در هر بار نظافت به شیوه سنتی صورت می گیرد. اما با کاربرد اسکرابر در دانشگاه، می توان کیفیت بالاتری از بهداشت را در محیط رعایت نمود، زیرا آلودگی به اطراف انتقال پیدا نکرده و در مخزن دستگاه جمع آوری می شود.

– ایمنی

یکی از مهم ترین مزایای کاربرد اسکرابر در دانشگاه ها، حفظ ایمنی در هنگام نظافت است. از آنجایی که در استفاده از روش های سنتی از آب بسیار زیادی استفاده می شود. زمین پس از نظافت بسیار لغزنده می گردد و ممکن است افراد در حین عبور و حتی نظافت در اثر سرخوردگی دچار آسیب دیدگی شوند. اما استفاده از کف شوی صنعتی موجب می شود تا دستگاه پس از شستشوی آلودگی ها بلافاصله زمین را خشک نماید.

– صرفه جویی در وقت

از دیگر مزایای کاربرد دستگاه اسکرابر صنعتی در دانشگاه ها، سرعت بالای این دستگاه ها در نظافت سطوح می باشد. از آنجایی که این دستگاه ها با سرعت بالا و به صورت پیوسته تمامی سطوح را نظافت می نمایند، در وقت نیز بسیار صرفه جویی می کنند.

– صرفه جویی در آب و انرژی

از دیگر مزایای کاربرد اسکرابر در مراکز آموزشی، صرفه جویی در آب و انرژی است. این دستگاه ها مخزنی از آب تمیز و مخزنی به منظور نگهداری از آب کثیف دارند. به همین دلیل میزان آب کمتری را در حین نظافت صنعتی استفاده می نماید. همچنین انرژی و نیروی انسانی کمتری را در حین نظافت نیازمند می باشند.

کاربرد دستگاه زمین شوی مراکز آموزشی

کاربرد کفشوی در دانشگاه ها و مراکز آموزشی با توجه به موارد مختلفی مانند گستردگی سطوح امکان پذیر است. به طور کلی کف شوی صنعتی بر حسب اندازه و ظرفیت برای شستشوی سطح زمین در بخش های مختلف مراکز آموزشی کاربرد دارد. همچنین اسکرابر ها در دو نوع دستی و ماشینی مورد استفاده قرار می گیرند. که هر کدام از آنها در بخش های مختلفی مورد استفاده قرار می گیرند.

کاربرد اسکرابر دانشگاه ها و مراکز آموزشی
کاربرد اسکرابر دانشگاه ها و مراکز آموزشی

اسکرابر دستی برای شستشوی کلاس ها، آزمایشگاه ها، سالن غذاخوری و اسکرابر خودرویی برای بخش های وسیع تر مانند راهروها و سالن ورزشی مورد استفاده قرار می گیرد. این دستگاه صنعتی با استفاده از برس های مخصوص به شستشوی صنعتی سطوح می پردازد.  به این صورت که آب آلوده توسط سیستم مکش در مخزن آب کثیف جمع آوری می شود. همین موضوع باعث شده تا، دیرتر از روش های سنتی آلودگی جذب سطوح شود و نظافت سطوح به تعداد دفعات کمتری انجام پذیرد. همچنین به دلیل وجود مخزن آب در داخل دستگاه، احتمال انتقال آلودگی به دیگر فضاها به شدت کاهش می یابد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا