مقالات آموزشی

هر آنچه که باید درباره دستگاه زمین شور صنعتی مکانیزه بدانید

تحولات وسیع در حوزه نظافت صنعتی و بهره مندی از آن محیطی تمیز و پاکیزه را برای کاربران به ارمغان می آورد، استفاده از دستگاه زمین شور صنعتی مکانیزه توصیه ای کاربردی و بهینه برای شست و شوی استاندارد محسوب می گردد. رعایت بهداشت در مراکز تجاری،کارخانه ها، فروشگاه های مواد غذایی، موزه ها، شهربازی ها، رستوران ها، اداره ها، صنایع، بیمارستان ها و مؤسسات دولتی و خصوصی و.. از اهمیت بالایی برخوردار است. این زمین شوی صنعتی به صورت کاملاً تخصصی در فضاهای سرپوشیده برای شست و شوی و نظافت عمیق کفپوش ها طراحی شده و داشتن سری های متفاوت برس و پد که در لایه های عمیق و فضای بیرونی آن تعبیه شده به کاهش هزینه و صرفه جویی در زمان و انرژی نیروی کار منتهی می شود.

انواع دستگاه زمین شور صنعتی مکانیزه

دستگاه زمین شوی صنعتی به دو صورت دستی و خودرویی در دو دسته کابلی و باتری دار تقسیم بندی می شود. شارژ نمونه باتری دار آن به صورت ژلی و ۶ و۱۲ ولتی با برق شهری است. این باطری نیازی به تعمیر و نگه داری ندارد و در مکان هایی که پریز برق وجود ندارد کارایی بسیار زیادی دارد. زمین شوی کابلی با اتصال به برق، کار خود را آغاز می کند و با داشتن وزن بسیار پایین قدرت نظافت بسیار بالایی دارد.

عملکرد اسکرابر صنعتی

با روشن کردن دستگاه آب و محلول شوینده توسط مخزن آب تمیز به سوی برس ها هدایت می شوند و در نتیجه با چرخش برس هایی که به محلول شوینده آغشته شده آلودگی از سطح زمین جداسازی می شود و در نهایت پس از اتمام عملیات نظافتی آب مانده جمع آوری می گردد و در مخزن آب کثیف قرار می گیرد و  و از مخزن تخلیه خارج می شود.

مزایای بهره مندی از دستگاه زمین شور صنعتی مکانیزه

استفاده از این دستگاه زمین شور صنعتی مکانیزه به ایجاد شرایط بهداشتی منحصر به فرد منتهی می شود و ده برابر به پاک کنندگی کثیفی در مقایسه با روش نظافت دستی می پردازد.
۱-صرفه جویی در زمان
۲-صرفه جویی در مواد شوینده
۳-سازگاری با محیط زیست
۴- مقرون به صرفه بودن
۵-بهبود استاندارهای نظافت
۶-سهولت عملیات تمیز کردن

عوامل مؤثر در انتخاب دستگاه اسکرابر

با توجه به تفاوت ویژگی های ساختاری یک محیط و هم چنین تنوع در طراحی و ساخت انواع دستگاه زمین شور صنعتی مکانیزه به غیر از قیمت اسکرابر عوامل دیگری نیز در انتخاب تجهیزات مناسب دخیل هستند:

۱-مساحت مکان مورد نظر
۲-جنس کف پوش
۳-سطح بهداشت
۴-میزان تردد افراد در محیط
۵-میزان فضای اشغال شده
۶-میزان فضای آزاد برای تردد دستگاه
۷-شست و شوی سطوح کوچک

لزوم نگه داری بهینه از دستگاه زمین شور صنعتی مکانیزه

برای مراقبت و نگه داری مناسب از دستگاه زمین شور صنعتی مکانیزه لازم است که به صورت مداوم و منظم دستگاه مورد بازبینی و سرویس قرار گیرد و فیلترهای آن به موقع تعویض و تمیز شود.

طول عمر باتری

وجود باتری تأثیر بسیار زیادی در نوع عمکرد دستگاه دارد، دمای محیط و محل شارژ باتری باید بین ۲۰ تا ۳۰ درجه باشد و افزایش دمای محیطی از عوامل نامطلوب در سلامت باتری محسوب می شود و از طرفی تعداد دفعات شارژ باتری مسئله بسیار مهمی به شمار می آید که هر چه قدر دفعات شارژ بیشتر باشد عمر سلامت باتری نیز کاهش می یابد، توجه به زمان شارژ و دشارژ باتری بسیار ضروری است که باید به صورت مناسب انجام شود و در صورت کسب اطمینان از شارژ کامل دستگاه می توانید آن را از برق جدا کنید، توجه به این مسئله از نکات بسیار مهم و ضروری در نگهداری از محصول به شمار می آید و باید به آن توجه ویژه ای داشت.

مواد شوینده مناسب دستگاه زمین شور صنعتی مکانیزه

هنگام انتخاب شوینده صنعتی باید دقت کافی به کار گرفته شود، نباید درون دستگاه از مواد مصرفی خورنده مانند حلال ها و مواد مشابه آن استفاده گردد، انجام این کار که کاملاً خارج از دستور عمل کارخانه سازنده است و باعث خرابی و خورندگی در دستگاه می شود و هرگز نباید مورد استفاده قرار گیرند.

آموزش کاربر خدماتی

ضروری است کاربر خدماتی قبل از استفاده از دستگاه زمین شور صنعتی مکانیزه با نحوه کار و تجهیزات و قطعات آن آشنایی کامل پیدا کند و برای تحقق این هدف بهره گیری از کارشناسان شرکت و دفترچه راهنما بسیار مهم جلوه می کند و مطلع شدن کاربر از مواردی چون طریقه کارکرد اسکرابر، شارژ نمودن مناسب و درست و اصولی و به وقت باتری بسیار ضرورتی است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا