مقالات آموزشی

ترولی و کاربردهای آن در مصارف گوناگون

با پیشرفت روز افزون تکنولوژی ترولی ها بر روی روند نظافت به صورت نوین بسیار مؤثر بوده اند، آن ها از جمله ابزارهای نظافتی کاربردی هستند که امروزه  کار شست و شو را به صورت صحیح و حرفه ای تر صورت می دهند و سرعت کار با استفاده از آن ها افزایش می یابد. به کارگیری این دستگاه نظافتی سنتی برای پایین آوردن استهلاک دستگاه های مکانیزه توصیه می شود و نیز در برخی مکان ها که دستگاه های مکانیزه امکان ورود ندارند می توان از آن ها بهره گرفت و کارایی کاربران را بالا برد. ترولی یکی از ابزارهای کاربردی در بیمارستان ها و مراکز درمانی، هتل ها، تالارهاو رستوران ها و صنایع غذایی، مراکز رفاهی و خدماتی، کارخانه ها و شرکت ها و اداره ها و …است و در مدل های مختلف و در کارایی های گوناگون مورد استفاده قرار می گیرد.

انواع ترولی ها

ترولی نظافتی
ترولی  بیمارستانی
ترولی حمل
ترولی هتلداری و خانه داری

ترولی نظافتی

ترولیپرکاربردترین دستگاه هایی است که برای شست وشوی سطوح از آن استفاده می شود. با استفاده از این دستگاه نظافتی کاربر می تواند به صورت هم زمان عملیات گردگیری و جارو کردن و پاک کردن سطوحی مانند شیشه و دیوار و نیز تی کشی سطوح و… را انجام دهد و در نتیجه صرفه جویی در اتلاف وقت داشته باشد. تمامی دستگاه های نظافتی سنتی دارای سیستم سطل آب تمیز و آب کثیف و سیستم آبگیر رولی هستند که این سه آیتم در تمامی این ابزار نظافتی مشترک است و نیز سطل های کوچک تر که برای قرار دادن مواد شوینده یا رقیق کردن از آن می توان بهره گیری گرفت تشکیل شده است، در قسمت پشت تمامی ترولی ها قسمت نگه دارنده کیسه زباله قرار دارد و وسایل جانبی چون سبدها و ابزارهای نظافتی و …را می توان بنا به نیاز کاربر بر آن افزود.

ترولی بیمارستانی

ترولیبه دلیل حساسیت بهداشتی در مراکز درمانی مانند بیمارستان ها، درمانگاه ها و کلینیک ها رعایت بهداشت در این مکان ها از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و به کاربر خدماتی پیشنهاد می گردد. برای جلوگیری از انتقال آلودگی در محل های حساس باید از لوازم بهداشتی مطابق با اصول تعیین شده بهره مند شد و طبق قوانین تعیین شده عمل کرد. از این روی معمولا در این مراکز استفاده از ترولی های بهداشتی و آنتی باکتریال توصیه می شود که از انتقال بیماری و آلودگی جلوگیری شود. مواد تشکیل دهنده این تی شوی صنعتی از مواد آنتی باکتریال می باشد که مانع انتقال و جذب آلودگی و رشد باکتری می شود و برخلاف ترولی های نظافتی سطل و سبدهای ترولی بیمارستانی دارای محفظه و در روپوش هایی مخصوصی هستند که آن ها برای جلوگیری از انتقال میکروب، عفونت و آلودگی تعبیه شده و نکته قابل تأمل دیگری که در رابطه با ترالی بیمارستانی بسیار پراهمیت می باشد. نوع ماده ای بازیافتی به کار گرفته شده از آن است که قابل تطبیق و سازگار با طبیعت طراحی شده و تمامی این خصوصیات کاربر خدماتی در محیط های بهداشتی را به استفاده از ترولی بیمارستانی ترغیب می کند.

ترولی حمل

ترولیشامل طبقه بندی و سطل زباله هایی که برای راحتی کار در کناره های آن قرار گرفته است، نیز دارای چرخ های فوق روان و بی صدا که در سالن های غذا خوری ایجاد سر و صدا نکند. موارد استفاده این دستگاه حمل در فودکورت ها، آشپزخانه های صنعتی و سالن های غذاخوری، رستوران ها و فست فودها با حجم بالای کار و زمان مقرر برای پخش غذا تعبیه شده، سرعت عملکرد کاربر را بالا می برد و وسیله ای کاربردی می باشد. ترولی حمل را برای سرو غذا و ظرف و ظروف و ایجاد راحتی کار کاربر خدماتی مورد استفاده قرار می گیرد، همچنین در شرکت ها و داروسازی ها و…برای تسهیل عمل حمل و نقل بسیار کارآیی دارد. از خصوصیت  مهم دیگر ترولی های حمل می توان به قابلیت تحمل وزن های سنگین در آن اشاره کرد.

ترولی خانه داری و هتل داری

ترولیبسیار جادار و کاربردی با داشتن چرخ های فوق روان به راحت می تواند در اتاق های هتل بی صدا و روان تردد داشته باشد. در ترالی های خانه داری و هتل داری محفظه هایی برای قرار دادن ملحفه های کثیف و تمیز تعبیه شده است و این دستگاه دارای قسمت مخصوص برای قرار دادن شامپو و صابون دستمال و حوله روند تسهیل کار کاربر را بهبود می بخشد.

برخی از ویژگی های ترولی

-سهولت و آسانی کار کاربر
-صرفه جویی در وقت و مدیریت زمان(عمل گردگیری و پاک کردن سطوح و جاروب کردن و تی کشی به صورت همزمان انجام می گیرد.)
-صرفه جویی در استفاده از نیروی کار
-انعطاف پذیری دستگاه
-استحکام و مقاوت بالا در برابر ضربه
-مقاوم در برابر گرما و مواد اسیدی و قلیایی
-سبک وزن و ارگونومیک
-همگام با تکنولوژی روز دنیا
-شکیل و زیبا و کاربردی
-تنوع محصول در طرح و کاربری

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا