مقالات آموزشی

لزوم استفاده از واترجت صنعتی

واترجت ها یا شوینده های فشار قوی از جمله دستگاه های پر کاربردی می باشند که با استفاده از پاشش آب پر فشار انواع آلاینده ها را از روی سطوح افقی و عمودی نظافت می نماید. استفاده از این دستگاه های مکانیزه علاوه بر اینکه موجب سهولت و تسریع در نظافت می شودف ارتقا کیفیت نظافتی را نیز در پی دارد.



چگونگی عملکرد واترجت

نظافت و شستشوی سطوح بوسیله واترجتواترجت یا کارواش دستی دستگاهی کارآمد برای انجام امور نظافتی می باشد که توسط یک شیلنگ به منبع آب متصل می گردد. البته در موارد خاص و نبود منبع آب می توان از مخازن آب پرتابل نیز به منظور تامین اب مورد نیاز برای عملیات شستشو ونظافت، استفاده نمود. در این دستگاه ها، فشار آب وارد شده در داخل دستگاه توسط پمپ افزایش یافته و آب پر فشار با عبور از شلنگ فشار قوی، لنس ها و نازل ها بر روی سطوح هدف پاشش می شود.




کاربرد واتر جت ها

واتر جت یا واترجت صنعتیواتر جت ها کارآیی بالایی در نظافت انواع سطوح افقی و عمودی در اماکن مسکونی، تجاری و صنعتی دارند. این دستگاه ها کاربرد گسترده ایی در عملیات های سنگین نظافتی چون رنگ بری، زنگ بری، لایه برداری، نظافت و شستشوی انواع آلاینده های چرب و روغنی چون گریس و دوده دارند. کارواش های صنعتی به واسطه تسریع و ارتقا کیفیت در عملیات های سنگین نظافتی، می توانند از پاشش شن و ماسه همراه با آب پر فشار استفاده می نماید.




چگونگی انتخاب یک دستگاه واترجت

لباس محافظ کار با کارواش صنعتیفشار کاری واتر جت ها بسیار متنوع می باشد از این رو بری انتخاب واتر جت مناسب، در نظر گرفتن فشار کاری دستگاه، جنس سطوح هدف و نوع آلاینده ها می تواند راهنمای مناسبی برای انتخاب یک واتر جت مناسب با نیاز های نظافتی محیط باشد.






منبع تغذیه در دستگاه های واترجت صنعتی

واترجت یا کارواش دستیکارواش های صنعتی بر اساس نوع منبع تغذیه به دو دسته واترجت های برقی و بنزینی تقسیم می شوند. به منظور استفاده از واترجت های برقی حضور پریز برق در محیط مورد نظر الزامی می باشد در حالیکه نمونه های بنزینی پرتابل بوده و امکان نظافت سطوح و تجهیزات را در محیط های فاقد جریان الکتریسیته برای کاربر فراهم می نمایند. واترجت های برقی بیشتر برای انجام امور نظافتی در محیط های سر پوشیده به کار گرفته می شوند. این در حالیست که نمونه های بنزینی به واسطه تولید گاز های سمی در محیط های که نسبت به آلودگی حساس نمی باشند، مانند فضای باز کاربرد گسترده تری دارند.




تقسیم بندی کارواش صنعتی بر اساس دمای آب خروجی

واترجت یا کارواش دستیواترجت ها بر اساس دمای آب خروجی به دو دسته واترجت های آب سرد و واترجت های آب گرم تقسیم می شوند. مدل های آب گرم کارواش دستی به واسطه تجهیز به سیستم گرمکن در مقایسه با نمونه های آب سرد ابعاد بزرگ تر و وزن بیشتری داشته و از این رو به فضای بیشتری برای نگهداری نیاز دارند. از آنجایی که کارواش های آب گرم از پاشش پر فشار آب گرم برای نظافت و شستشوی آلاینده ها استفاده می نمایند، در مقایسه با نمونه های آب سرد توانایی بیشتری در شستشو و نظافت آلاینده های چرب و روغنی دارند.




تنظیم فشار آب واترجت

وارتجت و مخزن آب تنظیم فشارآب مورد نیاز برای شستشو توسط دستگاه واترجت، معمولا از طریق شلنگ متصل به منبع تامین می گردد. برخی از نمونه های دستگاه کارواش صنعتی به منظور تنظیم فشار آب خروجی، ممانعت از ایجاد حباب در آب ورودی به داخل پمپ و در نهایت محافظت از پمپ در برابر افت جریان آب ورودی، مجهز به مخزن تنظیم آب به صورت یک پارچه با دستگاه می باشند. این مخزن با تامین لحظه ایی حجم مناسب از اب نقش مهمی در افزایش عمر مفید دستگاه شوینده فشار قوی ایفا می نماید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا