مقالات آموزشی

مزایای استفاده از دستگاه کارواش اتوماتیک در شستشوی خودرو

شستشوی اتوماتیک اتومبیل تقریبا یک فناوری نسبتا نو ظهور است. اگرچه به طور قطع تفاوت های قابل ملاحظه ای در تکنولوژی ساخت آن با کارواش های اتوماتیک شستشوی اتومبیل امروزی وجود دارد، اما ساز و کار اصلی و کلی این دستگاه در انواع آنها یکسان است. در سیستم کارواش اتوماتیک ، ماشین در طول مسیری مشخص حرکت کرده و مراحل شستشو بر روی آن انجام می شود. این دستگاه همچنین از ابزارهای مشابه، همچون استفاده از برس های چرخان، نازل های اسپری و پد های نرم برای پاک کردن و سشتشوی خودرو استفاده می نمایند.

یکی از دغدغه های شستشوی خودرو ترس از آسیب رسیدن به بدنه خودرو میباشد. با استفاده از کارواش مکانیزه میتوان نگرانی بروز آسیب در بدنه خودرو به هنگام شستشو را از بین برد. فناوری شستشوی اتوماتیک پیشرفت های بسیار چشمگیری داشته و این دستگاه با تغییرات بسیاری به شکل امروزی در آمده است. اکنون هنگام استفاده از کارواش اتوماتیک اتومبیل، هیچ نگرانی در مورد آسیب دیدن وسیله نقلیه وجود ندارد و دستگاه به نظافت و تمیز کردن کامل خودرو میپردازد.

۷ مزیت بزرگ دستگاه کارواش اتوماتیک

شستشوی خودرو با دستگاه کارواش اتوماتیک

دستگاه کارواش اتوماتیک نه تنها برای ظاهر و نظافت بهینه وسیله نقلیه شما، بلکه برای محیط زیست نیز مفید هستند. شستشوی خودرو با روش های دستی که در خانه انجام می شود اغلب با استفاده از مواد شوینده شیمیایی، کاربرد آب محلی و مصرف بیش از حد آب و انرژی می شوند. این درحالیست که استفاده از کارواش مکانیزه و شستشوی اتوماتیک خودرو مزایای بسیاری به همراه خواهد داشت. مزایای شستشوی خودرو با کارواش اتوماتیک عبارتند از:

– سازگاری دستگاه با محیط زیست

– امکان استفاده از آب بازیافتی

– کاهش میزان مصرف و اتلاف آب کمتر

– کاهش ضایعات شوینده ها

– پایین آوردن احتمال بروز آسیب در بدنه خودرو هنگام شستشو

– کیفیت و نتیجه شستشوی بهتر

– سرعت بالای نظافت و صرفه جویی در وقت و هزینه

سازگاری دستگاه کارواش اتوماتیک با محیط زیست

نه تنها ابزار و تجهیزات شستشو در کارواش اتوماتیک کارآمد و بهینه هستند، بلکه سازگاری بسیار  بیشتری با محیط زیست نیز دارند. تمام محلول های شوینده و تمیز کننده استفاده شده در این دستگاه به شیوه ای کاملا ایمن و غیر آلاینده جذب، بازیافت و دفع می شوند.

امکان استفاده از آب بازیافتی

در کارواش های اتوماتیک میتوان از سیستم بازیافت برای استفاده مجدد آب جهت جلوگیری از اتلاف آب مصرفی استفاد نمود. این بدان معنا نیست که ماشین شما آب کثیف و مصرف شده در شستشوی وسایل نقلیه دیگر شسته می شود. سیستم بازیافت آب این دستگاه قبل از استفاده مجدد آب آن را تصفیه نموده و قابل استفاده مجدد می نماید.

کاهش میزان مصرف و اتلاف آب کمتر

استفاده از آب بازیافتی به معنای کاهش مصرف کلی آب است. به علاوه، شستشوی خودرو با کارواش اتوماتیک در عملکرد بسیار کارآمد است و میزان آب مصرف شده در هنگام شستشو با این دستگاه به میزان قابل توجهی پایین می باشد. شستشوی خودرو با روش های دستی و قدیمی به میزان زیادی آب مصرف میکنند و در مقابل تکنولوژی شستشوی مکانیزه مصرف بسیار بالایی دارند. مطالعات نشان داده که روش های سنتی و قدیمی شستشوی خودرو بیش از ۳ برابر مقدار آب در شستشوی خودکار و اتوماتیک مصرف می کنند.

کاهش ضایعات شوینده ها

شستشوی خودرو با استفاده از دستگاه کارواش اتوماتیک به طور کلی میزان آلودگی محیطی کمتری از مصرف مواد شوینده باقی میگذارد. این امر چه در پاشش این مواد به اطراف، و چه در میزان مصرف آنها قابل مشاهده است. همچنین با شستشوی خودرو با شیوه های سنتی، احتمال جذب مواد شوینده توسط محیط را افزایش داده و آلودگی محیط زیست را به همراه خواهد داشت. این امر میتواند برای محیط خطرناک و مضر باشد.

دستگاه کارواش اتوماتیک

پایین آوردن احتمال بروز آسیب در بدنه خودرو هنگام شستشو

استفاده از تکنولوژی های نوین در کارواش اتومبیل اتوماتیک از عدم بروز آسیب در بدنه خودرو اطمینان حاصل میکند. استفاده از برس های منعطف، سنسور های حرکتی و تشخیص فاصله با بنده خودرو، از برخورد تجهیزات دستگاه  کارواش اتوماتیک با بدنه و اجزای خودرو جلوگیری به عمل می آورد. این امر از ایجاد خراشیدگی، خوردگی و زنگ زدگی های احتمالی در بدنه خودرو پیشگیری می نماید.

کیفیت و نتیجه شستشوی بهتر خودرو

شستشوی دستی خودرو نمیتواند همیشه بهترین کیفیت نظافت را فراهم آورد این درحالی است که کارواش اتوماتیک با انجام دادن فرایند شستشو، بدون دخالت کاربر، میتواند این نظافت با کیفیت خودرو را تضمین نماید. از سوی دیگر کاهش میزان انرژی لازم برای شستشوی خودرو با کاربرد و استفاده از کارواش مکانیزه میتواند مزیت دیگری از مزایای بسیار این دستگاه اتوماتیک باشد.

سرعت بالای نظافت و صرفه جویی در وقت و هزینه

مدت زمان صرف شده برای نظافت و سعی در کاهش آن به منظور بهینه شدن فرایند، یکی از دغدغه های دستگاه کارواش اتوماتیک است. این دستگاه با شستشوی بهینه و با کیفیت خودرو با سرعت مناسب، کاهش زمان نظافت خودرو را به همراه داشته و از اتلاف زمان صاحبان خودرو ها و کاربری که با دستگاه کار میکند جلوگیری می نماید. این امر باعث صرفه جویی در زمان و هزینه نظافت خودرو شده و بهره وری بیشتر و بهینه تر از نیروی کار را به همراه خواهد داشت. هر فرصتی برای صرفه جویی در وقت و در عین حال صرفه جویی در هزینه نیز به طور کلی مورد استقبال قرار می گیرد. درضمن با توجه به ابعاد مختلف خودرو ها، با توجه به توانایی شستشوی خودرو بزرگ و کوچک با انواع کارواش اتوماتیک ماشین سنگین و سبک شوی افزایش سرعت نظافت و صرفه جویی در زمان و هزینه تضمینی خواهد بود.

شستن ماشین خود در خانه در مصرف آب صرفه جویی میکنید و میتوانید هزینه کمتری صرف نمایید به احتمال زیاد تا زمانی که تجهیزات کامل، ابزارها و دستگاه های مناسب و کارآمد نداشته باشید میتواند راه حل معقولی به نظر برسد. اما کارواش اتوماتیک اتومبیل تمام این تجهیزات و امکانات شستشو و نظافت خودرو را به صورت یکجا برای شما به همراه خواند داشت و به میزان زیادی در کاهش هزینه ها، زمان و انرژی لازم برای نظافت خودرو موثر خواهد بود.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا