مقالات آموزشی

استفاده از خوشبو کننده هوا در اماکن مذهبی

 اماکن مذهبی و زیارتی یکی از مراکز شلوغ و پر رفت و آمد در کشورمان به حساب می آیند که روزانه تعداد کثیری از افراد به این مکان ها می روند. تجمع جمعیت در چنین مکان هایی که بیشتر مسقف هستند ممکن است هوای محیط را به خصوص در روز های گرم تابستان تحت تاثیر قرار داده و از این جهت هوای محیط برای زائران قابل تحمل نباشد. با توجه به این که گردش هوا در این مکان ها با محدودیت روبه رو است ممکن است برای بسیاری از افراد سالخورده که برای زیارت به این اماکن مذهبی و زیارتی می روند و دچار ناراحتی های تنفسی و قلبی هستند، مشکلاتی به وجود آید. به همین دلیل معمولا در چنین مکان هایی برای رعایت حال زائران و ایجاد هوایی مطبوع از دستگاه خوشبو کننده هوا اماکن مذهبی استفاده می کنند.

مزایای استفاده از خوشبو کننده هوا اماکن مذهبی

خوشبو کننده هوا امکان مذهبیاستفاده از خوشبو کننده هوا در مکان های مذهبی و زیارتی باعث پاکسازی هوای محیط شده و در به وجود آمدن فضای معنوی در چنین مکان هایی می تواند بسیار مفید باشد. همچنین استفاده از این رایحه ها از لحاظ روان شناختی می تواند تاثیر مثبتی بر روی زائران داشته باشد. معمولا خوشبو کننده هوا اماکن مذهبی از مواد گیاهی و طبیعی ساخته می شوند و از این جهت هیچ گونه مشکل تنفسی در محیط به وجود نمی آورند. به طور معمول عطر افشان اماکن مذهبی دارای خواص ضد ویروس، ضد میکروب، ضد باکتری و ضد قارچ می باشد و از این جهت در جلوگیری از انتشار بیماری های مختلف در مکان های زیارتی شلوغ می توانند موثر واقع شوند.

دستگاه خوشبو کننده هوا چیست؟

برای این که بتوان از دستگاه پخش کننده رایحه اماکن مذهبی استفاده کرد نیاز به یک دستگاه برای پخش رایحه در محیط است. در واقع این نوع دستگاه ها را می توان دستگاه پخش کننده رایحه دانست که وظیفه اش انتشار رایحه خوش در محیط های مسقف است. این دستگاه ها دارای تکنولوژی اتمیزیشن برای تبدیل اسانس به پودر جهت پخش بوی بهتر و دارای قابلیت تنظیم مدت زمان انتشار اسانس در هوا می باشند. امروزه دستگاه های خوشبو کننده در انواع مختلفی به بازار عرضه می شوند که متناسب با نوع محیط مورد نظر می توان از آن ها استفاده کرد. برای مثال می توان گفت دو نوع دستگاه خوشبو کننده صنعتی و خانگی وجود دارد که نام آن ها به طور کامل گویای موارد مصرف آن ها می باشند. با توجه به این که اماکن مذهبی و زیارتی معمولا دارای متراژ بالا می باشند لازم است از نوع صنعتی این دستگاه ها استفاده کرد.

خرید دستگاه خوشبو کننده هوای صنعتی اماکن مذهبی با توجه به سرعت انتشار بالا و مساحت تحت پوشش بالایی که برای آن ها در نظر گرفته شده است می تواند بهترین گزینه در رابطه با استفاده از خوشبو کننده هوا اماکن مذهبی باشد. این نوع دستگاه ها در مدل هایی می توانند در زمان حداکثر ۵ دقیقه فضایی به وسعت ۳۰۰ متر مربع را تحت پوشش قرار دهند. سرعت و زمان پخش رایحه در دستگاه های خوشبو کننده قابلیت تنظیم دارد و می توان آن را در زمان های متفاوت با سرعت های مختلف تنظیم کرد. این نوع دستگاه عطر افشان در بعضی مدل ها قابلیت کنترل از راه دور را هم دارد و مشکلی برای دسترسی به تنظیمات آن وجود نخواهد داشت. برخی از این دستگاه ها همزمان به عنوان دستگاه بخور هم کارایی دارند و می توانند محیط را مرطوب نگه دارند. در مناطقی با آب و هوای خشک برای استفاده از دستگاه پخش رایحه اماکن مذهبی می توان از این دستگاه ها استفاده کرد تا علاوه بر معطر کرد محیط، رطوبت لازم برای محیط را هم ایجاد کند.

کاربرد خوشبو کننده هوا اماکن مذهبی

دستگاه خوشبو کننده هوا امکان مذهبیمشابه دستگاه خوشبو کننده هوای خانه، استفاده از این دستگاه در اماکن مذهبی نیز تاثیرات زیادی دارد. مهم ترین کاربردی که برای دستگاه عطر افشان اماکن مذهبی می توان به آن اشاره کرد تصفیه هوا در این مکان ها می باشد. استشمام مداوم بوی نامطبوع در مکان های مسقف از جمله مکان های زیارتی و مذهبی می تواند حس منفی را در افراد به وجود آورد. به همین دلیل برای خنثی کردن این بوی نامطبوع می توان از خوشبو کننده هوا اماکن مذهبی استفاده کرد. در مکان های مذهبی ایجاد یک فضای معنوی که متناسب با حال زائران باشد یکی از مهم ترین موارد است که استفاده از دستگاه پخش کننده رایحه می تواند در رسیدن به این امر بسیار کمک کننده باشد. با توجه به این که بسیاری از روان شناسان به تاثیر حس بویایی و استشمام بوی خوش بر روی افکار و احساسات افراد اذعان کرده اند، باید گفت با استفاده از خوشبو کننده هوا اماکن مذهبی می توان حس خوبی را به زائران منتقل کرد. به طور کلی دستگاه خوشبو کننده هوا در اماکن مذهبی رایحه مطبوع را در هوا پراکنده نموده، بوهای نامطبوع را خنثی کرده و به هوای محیط طراوت و تازگی می بخشد.

اسانس مناسب دستگاه پخش کننده رایحه در اماکن مذهبی

از خوشبو کننده ها در فضا های مختلفی مانند منازل، اداره های دولتی، هتل ها، باشگاه های ورزشی، شرکت ها، بانک ها، فروشگاه های زنجیره ای، سالن های زیبایی، اماکن زیارتی و … استفاده می کنند. به همین دلیل برای هریک از این محیط ها اسانس های متناسب با شرایط آن در نظر می گیرند. برای مثال در محیط هایی مانند سالن های زیبایی از خوشبو کننده های فانتزی استفاده می کنند. در رابطه با خوشبو کننده هوا اماکن مذهبی هم این موضوع مورد توجه است و بایستی از اسانس های مناسب برای این مکان ها استفاده کرد. برای محیط پر رفت و آمد با فضای زیاد مانند اماکن مذهبی و زیارتی معمولا رایحه هایی با بوی گرم و شیرین استفاده می شود. این رایحه غالب است و به خوبی بوهای نامطبوع را از بین می برد. عموما اسانس در نظر گرفته شده برای خوشبو کننده هوا اماکن مذهبی اسانس گل ها به خصوص گل محمدی و گل یاس می باشد و بنابراین پایه اصلی این اسانس ها از عناصر طبیعی می باشد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا