مقالات آموزشی

مزایای نظافت منظم محیط‌های کاری با دستگاه مکانیزه نظافت صنعتی

بسیاری افراد در سراسر دنیا بخش زیادی از عمر خود را در محل کار سپری می کنند و بنابراین نباید در محیطی مملو از آلودگی و میکروب کار کنند. در هر یک محیط صنعتی، تجاری، درمانی، آموزشی و … تمیزی و بهداشت مفهوم مخصوص به خود را دارد اما نکته ای که در میان همه آن ها مشترک است حفظ سلامت و ایمنی کارکنان در هر شرایطی می باشد و فرآیند پاکسازی باید به روش های اصولی و سازمان یافته انجام پذیرد. استفاده از انواع دستگاه مکانیزه نظافت صنعتی کمک می کند تا همه محیط های کاری از لحاظ تمیزی همواره در وضعیت بهینه قرار داشته باشند و امکان نظافت منظم و مستمر را به راحتی فراهم می نماید.

اثرات استفاده منظم از دستگاه مکانیزه نظافت صنعتی

به منظور آن که تمامی سطوح و تجهیزات در محیط کار از آلودگی دور بمانند، بهره مندی از ابزارهای نظافتی مناسب ضرورت دارد به طوری که برخی سطوح با استفاده از ابزار نظافت دستی و سایر سطوح به وسیله دستگاه های مکانیزه قابل تمیز شدن هستند. انواع دستگاه مکانیزه نظافتی صنعتی اثر گذاری بی نظیری دارند و به کارگیری منظم آن ها بهترین مزایا و نتایج را ارائه می دهد که مهم ترین آن ها عبارت اند از:

دستگاه مکانیزه نظافت صنعتی
اثرات استفاده منظم از دستگاه مکانیزه نظافت صنعتی

سازگاری با محیط زیست

در طول سال های گذشته، اغلب تولید کنندگان ماشین آلات مکانیزه نظافتی در مورد سازگاری تجهیزات تولیدی خود را محیط زیست بسیار ملاحظه نموده و این موضع مهم را در طول طراحی و ساخت محصول مد نظر قرار می دهند. به عنوان مثال دستگاه های اسکرابر یا زمین شوی صنعتی که از پرکاربردترین دستگاه های مکانیزه نظافتی هستند، به شکلی طراحی شده اند که برای شستشو به کمترین میزان از آب و مواد شوینده نیاز دارند، به علاوه آن که بدنه خود دستگاه قابل بازیافت می باشد. دستگاه های مکانیزه مواد شیمیایی و سایر آلودگی های زیان آور را از محیط کار و محیط زیست دور می گرداند.

حفظ و نگه داری آسان

دستگاه های مکانیزه نظافتی به شکلی طراحی شده اند که کاربر به آسانی می تواند به حفظ و نگه داری آن ها بپردازد، هر چه که بهتر است سالی یک بار دستگاه ها به وسیله کارشناسان این حوزه بازبینی و اورهال شوند. کاربران این تجهیزات پس از مطالعه دفترچه راهنمای همراه با ماشین آلات و مشورت با کارشناسان، قبل و بعد از هر بار استفاده نکات لازم و ضروری برای حفظ و نگه داری دستگاه را به کار گیرند. نظافت برس ها، شیلنگ ها، فیلترها، بست ها و اتصالات، مخازن و … از جمله بخش هایی هستند که می توان آن ها را به سادگی بازبینی و برای کاربردهای بعدی آماده نمود.

محیط کار سالم تر و امن تر

یک محیط پاک یک محیط امن است؛ کارفرمایان باید با بهداشت عمومی به عنوان یک اولویت مهم برخورد کنند و علاوه بر آن بهداشت شخصی نیز خود یک ضرورت است. یک محیط کار غیر بهداشت می تواند گرد و غبار، میکروب ها، عوامل حساسیت زا و میکروب زا را خیلی سریع در همه جا پخش کند. انواع دستگاه مکانیزه نظافت صنعتی برای تمیزی فراتر از حد انتظار را فراهم می کنند و برخی از آن ها مانند اسکرابر و کارواش صنعتی از توانایی ضدعفونی سازی سطوح نیز برخوردار هستند. این دستگاه ها، گرد و خاک، آلودگی و میکروب را از محیط های کاری دور می گرداند و سبب ایجاد ایمنی در کار و جلوگیری از شیوع بیماری ها خواهد شد.

مطالعه این مقاله را از دست ندهید !
دستورالعمل نظافت محیط کار

نظم بخشیدن به محیط کار

با بهره مندی از انواع دستگاه مکانیزه نظافت صنعتی علاوه بر این که محیط پاکیزه می شود، محیط منظم و سازمان یافته به نظر می رسد. حذف شدن گرد و خاک، زباله ها، جرم ها و … به معنای ایجاد محیط پاکیزه و منظم خواهد و کارفرمایان می توانند این انتظار را داشته باشند که با بهره مندی از دستگاه مکانیزه نظافت صنعتی بهبود کارایی کلی در عملکردها رقم بخورد.

افزایش مهارت ها

مزایای بهره مندی از دستگاه مکانیزه نظافت صنعتی هم چون کفشوی صنعتی ، دستگاه کارواش ، جارو برقی صنعتی ، سوییپر صنعتی و … تنها به ارتقای بهداشت محیط منحصر نمی شود، بلکه بر بهره وری و مهارت کاربران نیز تاثیر می گذارد به عنوان مثال شستشوی سطح زمین با دستگاه اسکرابر صنعتی برای کاربر به مراتب آسان تر، سریع تر و ایمن تر کمتر خواهد بود نسبت به استفاده از یک تی دستی و سطل آب. از طرف دیگر هنگامی که اپراتور به وسیله دستگاه مکانیزه نظافت صنعتی به تمیز نمودن محیط می پردازد، دچار خستگی و سردرگمی نشده و ناخودآگاه بر شیوه کار با دستگاه تسلط یافته و بر مهارت های او افزوده می شود.

کیفیت و طول عمر بالا

یک دستگاه مکانیزه نظافت صنعتی باکیفیت با تمیز نمودن عمیق سطوح هموار و ناهموار، امکان نظافت بخش های دور از دسترس و یا دارای خلل و فرج را نیز فراهم می سازد و این در حالی است که خود یک دستگاه با طول عمر و کارایی بالا می باشد. در صورت حفظ و نگه داری درست و اصولی دستگاه ها می توانند سال های متمادی با همان کیفیت اولیه کار کنند و در حقیقت یک سرمایه گذاری با دوره بازگشت کوتاه مدت به شمار می آیند.

دستگاه مکانیزه نظافت صنعتی
معرفی اجمالی انواع دستگاه مکانیزه نظافت صنعتی

معرفی اجمالی انواع دستگاه مکانیزه نظافت صنعتی

دستگاه های نظافتی مکانیزه به بخشی جدایی ناپذیر از صنعت و تجارت تبدیل شده اند و در صورت عدم استفاده از آن ها مشکلات بسیار زیادی برای کسب و کارهای مختلف پیش آمده و چالش های جدی را برای این محیط های کاری به وجود می آورد. پرکاربردترین و مهم ترین این ماشین آلات عبارت اند از:

کف شوی صنعتی : اسکرابر یا کف شوی صنعتی مخصوص شستشوی سطح زمین است و می تواند هم زمان با شستشو به دلیل دارا بودن سیستم مکش آب و آلودگی باقی مانده روی سطح زمین را جمع آوری نماید. این دستگاه در همه مجتمع های تجاری و اداری، مجتمع های مسکونی، پارکینگ ها،‌ کارخانه ها، بیمارستان ها، مدارس، دانشگاه ها، سالن های ورزشی و … کاربرد دارد.

مکنده صنعتی : جاروبرقی صنعتی یا مکنده ابزار قدرتمند و کارآمد برای جمع آوری توده های آلودگی در محیط های صنعتی و کارگاهی است که معضلات زیادی را در زمینه آلاینده های صنعتی از میان بر می دارد.

کارواش صنعتی : دستگاه کارواش صنعتی یک شوینده فشار قوی است که با تبدیل جریان آب معمولی به آب پرفشار جرم ها و رسوب های سخت را از سطوح و تجهیزات مختلف پاک می کند به طوری که با روش های معمولی این امکان وجود ندارد.

سوییپر شهری : دستگاه سوییپر صنعتی جاروبی است که آلودگی ها و گرد و خاک سطح زمین را جمع آوری کرده و در مخزن خود جای می دهد و یک دستگاه مکانیزه نظافت صنعتی ایده آل برای محیط های کوچک و بزرگ سر پوشیده یا روباز می باشد.

**جهت دریافت قیمت هر یک از محصولات و تجهیزات نظافتی لطفا با شماره ۸۷۱۸۴-۰۲۱ و یا صفحه ارتباط با ما در تماس باشید.**

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا