مقالات آموزشی

۷ دستگاه مکانیزه برای کسب بهترین کیفیت نظافت کف

سطح کفپوش ها در محیط های مختلف تجاری، صنعتی، اداری و حتی منازل به دلیل تماس مداوم با آلاینده ها دچار آلودگی های مختلف میشوند. شیوه های متنوعی برای نظافت سطوح کف وجود دارند. اما اینکه کدامیک میتواند بهترین راه نظافت کف باشد میتواند سوال مهمی باشد. پاسخ به این سوال تاثیر زیادی در انرژی، زمان و هزینه صرف شده در نظافت خواهد داشت. انتخاب شیوه مطلوب نظافت سطوح کف میتواند در کیفیت نظافت نیز تاثیر بسزایی داشته باشد و در برطرف نمودن بهینه آلودگی ها موثر باشد.

روش های نظافت مکانیزه و دستی زیادی برای از بین بردن آلودگی ها وجود دارند که شناخت آنها و استفاده از بهترین راه نظافت کف میتواند تاثیر مستقیم و موثر بر بهداشت محیط، کیفیت نظافت و سلامت محیط داشته باشد. در ادامه به معرفی و بررسی بهترین راه های نظافت دستی و مکانیزه سطوح کف میپردازیم.

بهترین روش های دستی نظافت کف

استفاده از شیوه های دستی در نظافت سطوح کف محیط میتواند در برخی موارد نتایج مطلوبی ارائه دهد. با این حال، این روش ها برای همه سطوح کاربرد نداشته و نتیجه دلخواه را امکان پذیر نخواهد نمود. این شیوه ها اغلب در نظافت محیط منازل، لکه ها و آلودگی های سطحی قایل استفاده هستند و در مقیاس بیشتر آلودگی ها و محیط هایی با مساحت زیاد، پاسخگوی نیاز کاربر نخواهند بود.

توجه به نوع مواد شیمیایی و سازگاری آنها با جنس سطح، در پیشگیری از بروز آسیب در سطوح تاثیر دارد. پس بهتر است با شناخت انواع شوینده های صنعتی و استفاده درست از آنها میتوان به بهترین و بالاترین کیفیت نظافت کف دست یافت. از شیوه های دستی نظافت سطوح کف میتوان به جارو های دستی، طی و سطل آب و دستمال های میکروفایبر اشاره داشت. این تجهیزات و شیوه های نظافت هر کدام به نوعی در نظافت سطوح تاثیر گذارند اما نمیتوانند کیفیت مطلوب و دلخواه را به همراه داشته باشند، از این رو اغلب مجموعه ها برای انجام فرایند بهینه نظافت سطوح کف از شیوه های مکانیزه و اتوماتیک استفاده میکنند.

بهترین راه نظافت دستی سطوح کف

بهترین راه های نظافت مکانیزه سطوح کف

تجهیزات مکانیزه و دستگاه های نظافت صنعتی متنوعی برای نظافت کف ارائه میشوند. هر یک از آنها در جمع آوری و نظافت موارد خاصی از نظافت قابل استفاده هستند و قادرند بهترین کیفیت نظافت سطوح کف را ارائه دهند. از جمله این تجهیزات و روش ها میتوان به موارد زیر اشاره داشت.

استفاده از تجهیزات مکانیزه در جمع آوری آلودگی های سطح

تجهیزات و دستگاه های نظافت مختلفی برای جمع آوری آلودگی های سطح مورد استفاده قرار میگیرند. از جمله این آلودگی ها میتوان به گرد و غبار، شاخ و برگ، زباله های ریز و درشت در محیط های تجاری و شهری یا ضایعات تولیدی، مواد اولیه در محیط های صنعتی اشاره داشت. جمع آوری دستی این آلودگی ها از سطوح میتواند زمان و انرژی زیادی از کاربر بگیرد و فرایند نظافت را با دشواری مواجه نماید. تجهیزاتی همچون جاروبرقی های صنعتی و نیمه صنعتی و سوییپر ها از کاربردی ترین و بهترین دستگاه و راه های نظافت کف محوطه ها هستند که در بهینه سازی نظافت مجموعه های تجاری، اداری و صنعتی تاثیر گذارند.

سوییپر های صنعتی با توان بالای نظافت و جاروبرقی ها با قدرت مکش بالا میتوانند آلودگی ها را به راحتی و در کمترین زمان از محیط برطرف نمایند. انواع مختلف این دستگاه های نظافت مکانیزه را میتوان بسته به نوع آلودگی و شرایط در محیط استفاده و نتیجه مطلوب فرایند نظافت را کسب نمود. کاربرد این تجهیزات و دستگاه های نظافت شهری در جمع آوری بهینه انواع آلودگی های محیطی کیفیت ایده آل ارائه خواهد داد.

سوییپر صنعتی نظافت کف

بهترین راه و تجهیزات شستشوی مکانیزه سطوح کف

محیط های صنعتی و تجاری به دلیل رفت و آمد افراد، ماشین آلات و جابجایی مواد مختلف به سرعت به آلودگی ها دچار میشوند. این آلودگی ها میتوانند از جنس چربی ها، دوده، رسوبات و یا رد لاستیک ها باشند. محیط انباری را تصور کنید که با رد لاستیک ماشین ها دچار آلودگی شده، یا سالن تولیدی که بر اثر ریختن مواد اولیه و یا آلودگی های چرب از ماشین آلات آلوده شده است. نظافت، شستشو و برطرف نمودن این آلودگی ها با تجهیزات مناسب میتواند به میزان زیادی در ارتقا ایمنی محیط تاثیر داشته باشد.

انواع مختلفی از دستگاه های نظافت مکانیزه وجود دارند که قادرند کیفیت بالایی در شستشوی سطوح کف ارائه دهند. از این تجهیزات میتوان به انواع اسکرابر ها و واترجت های صنعتی اشاره داشت.

اسکرابر ها یا تجهیزات زمین شوی مکانیزه از تجهیزات تخصصی نظافت سطوح کف هستند. این دستگاه نظافت مکانیزه را میتوان در شستشوی انواع کف پوش ها استفاده نمود. دستگاه اسکرابر صنعتی در انواع مختلفی طراحی و تولید میشود که امکان بکار گیری آن در شرایط و سطوح مختلف برای کاربر فراهم می آید. از این جهت به یکی از محبوب ترین تجهیزات نظافت کف به شمار می آیند.

واترجت صنعتی یا دستگاه کارواش از دیگر تجهیزات نظافت مکانیزه است که در فرایند شستشوی سطوح مورد استفاده قرار میگیرد. این دستگاه با تکیه بر پاشش آب با فشار بالا انواع آلودگی ها را از سطح جدا نموده و نظافت تمیزی آن را تضمین می نماید. فرایند های نظافت همچون لکه و جرم زدایی، رنگ بری از سطوح کف با استفاده از دستگاه کارواش خانگی به سرعت و با کیفیت بالا صورت می پذیرد.

از دیگر تجهیزات مکانیزه که در فرایند شستشوی سطوح کف میتوان مورد استفاده قرار داد، پولیشر صنعتی می باشد. پوشش سطح کف سالن ها و مجموعه ها بعد از مدتی کدر شده و جلوه اولیه خود را از دست خواهد داد. استفاده از دستگاه پولیشر با از بین بردن ناهمواری ها از سطوح کف، از تجمع آلودگی جلوگیری کرده و فرایند نظافت آن را آسان می نماید. این دستگاه نظافت مکانیزه تنها با سرعت بالای چرخش برس و استفاده از پد های متنوع، قادر به ایجاد سطح کاملا صاف و صیقلی می باشد.

نظافت سطوح کف با بهترین اسکرابر دستی

سایر تجهیزات نظافت و شستشوی سطوح و ماشین آلات

تجهیزات و دستگاه های نظافت مکانیزه تنها به شستشوی سطوح کف محدود نمیشوند. از این تجهیزات میتوان برای کسب بهترین نتیجه نظافت سطوح کف ، ماشین آلات، نمای ساختمان و انواع سطوح عمودی و افقی استفاده نمود. نظافت ماشین آلات و سایر سطوح میتواند در ارتقا کیفیت نظافت مجموعه موثر واقع شود. از جمله این تجهیزات مکانیزه میتوان به دستگاه واترجت برای شستشوی ماشین آلات، نماشوی ایرانی صنعتی برای نظافت نمای شیشه ای ساختمان و بخار شوی ها در نظافت اشاره داشت.

به کار گیری این تجهیزات در محیط میتواند سرعت و کیفیت نظافت را ارتقا داده و در بهینه شدن فرایند تاثیر گذار باشد. در نظافت نمای ساختمان های مرتفع، استفاده از تجهیزات مناسب نماشوی صنعتی میتواند افزایش ایمنی نظافت را برای کاربر به همراه داشته باشد و هزینه های آن را کاهش دهد. نظافت گوشه های دیوار، تجهیزات الکترونیکی که نظافت آن با مواد شوینده و آب امکان پذیر نیست، با استفاده از دستگاه بخارشوی صنعتی به سادگی صورت میپذیرد.

استفاده از تجهیزات مناسب در نظافت کف میتواند بهترین نتیجه و کیفیت را به همراه داشته باشد. انتخاب صحیح دستگاه های نظافت مکانیزه علاوه بر اینکه از هزینه های اضافی فرایند نظافت مجموعه میکاهد، در ارتقا ایمنی، کاهش مصرف آب و مواد شوینده نیز تاثیر گذار می باشد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا