مقالات آموزشی

لیست وسایل مورد نیاز کارواش

افزایش تعداد وسایل نقلیه و گسترش روز از افزون استفاده از خودروها به مشاغلی مانند کارواش رونق بخشیده و آن را به یکی از پرطرفدارترین کسب و کارهای حال حاضر تبدیل نموده است. با توجه به این که امروزه افراد زیادی در این زمینه مشغول به فعالیت هستند، به منظور جذب مشتریان بیشتر و جلب رضایت آن ها، تجهیزات و وسایل کارواش ماشین از اهمیت زیادی برخوردار است و کیفیت و کارایی لوازم کارواش صنعتی در درجه اول اهمیت قرار می گیرد. تولید تجهیزات پیشرفته، نوآورانه و استفاده از لوازم مورد نیاز کارواش حرفه ای تحولات بزرگی در این کسب و کار ایجاد نموده و آشنایی کامل با این لوازم می تواند به راه اندازی کارواش مدرن و تخصصی بینجامد. در ادامه به توضیح انواع لوازم کارواش صنعتی و مراحل نظافت و شستشوی گام به گام یک خودرو و تجهیزات کاربردی برای آن خواهیم پرداخت.

لیست لوازم کارواش اتوماتیک

راه اندازی سیستم شستشوی اتوماتیک خودرو یکی از آسان ترین و سریع ترین روش های دستیابی به کیفیت بالای نظافت بیرونی خودرو است. در لیست تجهیزات و لوازم مورد نیاز برای راه اندازی این سیستم شستشوی خودرو، تنها دستگاه کارواش اتوماتیک است که در انواع تونلی و دروازه ای ارائه می شود. خرید لوازم کارواش صنعتی باعث افزایش سرعت و کیفیت نظافت خودرو میشود و به همین دلیل به یکی از محبوب ترین و سریع ترین وسایل کارواش ماشین مبدل گشته است.

خرید لوازم کارواش صنعتی اتوماتیک

شستشوی بدنه (روشویی)

یکی از مهم ترین مراحل شستشوی اتومبیل روشویی آن است و باید تجهیزاتی به کار گرفته شود که علاوه بر شستشوی کامل و باکیفیت به رنگ بدنه ماشین آسیبی نرساند. صاحبان کارواش با در نظر گرفتن فضایی که در اختیار دارند، لیست وسایل مورد نیاز کارواش بررسی و انتخاب می نمایند. کارواش اتوماتیک و دستگاه واترجت تجهیزاتی مناسب برای شستشوی بدنه به شمار می آیند و تجهیز کارواش به این تجهیزات به امکانات پیش رو صاحبان کسب و کار بستگی دارد.

دستگاه کارواش اتوماتیک

کارواش اتوماتیک به عنوان حرفه ای ترین و پیشرفته ترین وسیله برای شستشوی بدنه خودروهای سواری، وانت بار، کامیونت، مینی بوس، اتوبوس و تریلی مطرح می شود و از طراحی دقیق مهندسی و تکنولوژی های روز دنیا برخوردار است. کارواش اتوماتیک دستگاه شستشوی مکانیزه می باشد که فرآیند شستشوی بدنه خودرو و تایرها را به صورت تمام اتوماتیک به انجام می رساند. این دستگاه ترکیبی از سیستم شستشوی مکانیزه (برس زنی)، زیرشویی، سیستم پاشش واکس و سیستم خشک کن هوشمند بوده و به نحو چشمگیری کیفیت شستشو را ارتقا می دهد. این دسته از لوازم کارواش صنعتی به سیستم تصفیه و بازگشت آب مجهز هستند که سبب صرفه جویی قابل توجهی در مصرف آب می گردد. سرعت شستشوی هر خودرو به وسیله این دستگاه بالا بوده و در هر ساعت جوابگوی تعداد زیادی از مراجعه کنندگان است.

قرار گرفتن کارواش اتوماتیک در لیست وسایل مورد نیاز کارواش صنعتی

لیست لوازم کارواش دستی

شستشوی دستی خودرو از دیگر روش های نظافت ماشین ها می باشد. این وسایل کارواش صنعتی که از متداول ترین روش های نظافت و تجهیزات لیست وسایل مورد نیاز کارواش شستشوی خودرو به شمار می آید، با در بهینه سازی فرایند نظافت خودرو و ارتقا کیفت شستشو تاثیر بالا دارند. در ادامه لیست لوازم کارواش دستی را معرفی کرده و کاربرد آنها را در شستشوی خودرو مورد بررسی قرار خواهیم داد. در صورتی که تمایل به راه اندازی مجموعه کارواش دارید، با خرید لوازم کارواش صنعتی مناسب میتوانید بهترین نتیجه را از فرایند شستشوی خودرو کسب نمایید.

در ابتدای راه اندازی یک واحد کارواش بهره مندی از لوازم کارواش صنعتی و دستگاه واترجت صنعتی مناسب خواهد بود که از لحاظ هزینه نیز مقرون به صرفه است. شوینده های فشار قوی در مدل های متنوعی ارائه شده اند که با توجه به تعداد مراجعه کنندگان به کارواش قابل استفاده هستند. این دستگاه ها به عنوان وسایل کارواش ماشین تمامی بخش های بدنه یک خودرو را شستشو می دهند و با داشتن طراحی ارگونومیک کاربر قادر خواهد بود با رعایت نکات ایمنی به راحتی به کار با دستگاه واترجت صنعتی بپردازد. کارواش صنعتی از توانایی پاشش مواد شوینده بهره مند بوده و برای شروع یک کسب و کار مناسب است.

شستشوی خودرو با وسایل کارواش ماشین

مواد کارواش

به منظور شستشوی خودروها و از میان برداشتن انواع آلاینده هایی که سطح ماشین را در بر می گیرد، مواد گوناگونی مورد استفاده قرار می گیرد. انواع شامپو، فوم و اسپری ها از جمله لوازم مورد نیاز کارواش است که به جهت شستشوی اتوماتیک و دستی مورد استفاده قرار میگیرند و از آن جایی که ترکیبات به کار رفته در آن ها مخصوص وسایل نقلیه می باشد، به رنگ خودرو صدمه وارد نمی کنند. در پایان شستشو به منظور افزایش تجمیع پذیری قطره های آب و ماندگاری هر چه بیشتر تمیزی از واکس استفاده می شود.

تنظیف نظافت

در هنگام نظافت خودرو به شیوه دستی اهمیت کیفیت تجهیزات بیش از پیش نمایان خواهد شد. در این روش ها همواره باید لوازمی باکیفیت مورد استفاده قرار گیرد تا بر روی رنگ بدنه خراش به وجود نیاورد. تنظیف نظافت یکی از ساده ترین لوازم مورد نیاز کارواش اما کارآمدی است که برای نظافت اتومبیل به کار می رود و نقش به سزایی در تمیزی بخش های مختلف آن دارد.

لیست لوازم مورد نیاز کارواش در شستشوی ماشین

سایر وسایل کارواش صنعتی

تمیزی داخل خودرو به اندازه تمیزی بدنه آن و حتی بیشتر اهمیت دارد. صندلی ها، زیرپایی ها، داشبورد، دستگیره ها، سقف و … باید نظافت و شستشو شوند تا سرنشینان خودرو احساس ناخوشانید از حضور در ماشین نداشته باشند. خرید لوازم کارواش صنعتی برای توشویی خودرو به اندازه وسایل کارواش صنعتی برای شستشوی بدنه آن حائز اهمیت است و از تنوع بالایی برخوردار مختلفی قابل به کار گیری است.

دستگاه جاروبرقی

نظافت داخل خودرو به وسیله جاروبرقی صورت می گیرد و این جاروبرقی با دستگاه های متداول خانگی تفاوت دارد و جاروهای رده تجاری برای کارواش مناسب هستند و نسبت به جاروبرقی خانگی قدرت بالاتر و ظرفیت بیشتری دارند مضاف بر این که از قابلیت جمع آوری آب نیز برخوردار می باشند. با بهره مندی از سری های مختلف این وسایل کارواش صنعتی امکان نظافت  بخش های دور از دسترس و محدود هم چون کناره صندلی ها فراهم می گردد.

خرید لوازم مورد نیاز کارواش

کفی شوی مکانیزه

دستگاه کفی شوی مکانیزه از دیگر لوازم مورد نیاز کارواش است. این دستگاه جدیدترین و خلاقانه ترین تجهیزات کاربردی کارواش در زمینه توشویی به شمار می آید. این دستگاه کفی ها و زیرپایی ها را به طور کاملاً اتوماتیک شستشو می دهد و به افزایش کیفیت تمیزی و تسریع در روند نظافت خودرو کمک می کند. کف شوی مکانیزه هم در کارواش های اتوماتیک و هم دستی کاربرد دارد.

دستگاه اسپری مکش

بسیاری از مشتریان کارواش تمایل دارند صندلی های ماشین نیز به طور کامل شستشو گردند، اما این فرآیند مستلزم صرف وقت فراوان است و از طرف دیگر خشک شدن صندلی ها به کندی صورت می گیرد. ببرای این منظور از لوازم کارواش صنعتی با عنوان اسپری مکش مورد استفاده قرار میگیرد. این دستگاه کاربردی دارای فرچه های مخصوص برای شستشوی صندلی است و در کنار آن از سیستم مکنده ای برخوردار گردیده که آب و کف باقی مانده در صندلی ها را با قدرت بالا مکش می نماید که در نهایت به خشک شدن سریع صندلی ها می انجامد. هم چنین با خرید لوازم کارواش صنعتی و استفاده از دستگاه اسپری مکش دیگری لزومی به خارج کردن صندلی ها از ماشین نخواهد بود. این وسایل کارواش صنعتی نه تنها برای شستشوی صندلی بلکه برای تمامی سطوح داخلی ماشین مانند سقف، سطوح داخلی درب ها و … کاربرد دارد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا