مقالات آموزشی

ارائه راهکارهای نظافتی جهت جلوگیری از انتشار ویروس های همه گیر

بیماری های همه گیر و مسری با بی‌توجهی افراد و عدم رعایت مسائل بهداشتی می‌تواند باعث وقوع فجایع شود. بنابراین افراد بایستی مواردی را مورد توجه قرار دهند تا از رشد هر چه بیشتر این نوع بیماری‌ها جلوگیری نمایند. شستشوی منظم دست ها و سطوح، استفاده از ابزارها و تجهیزات نظافتی مناسب یکی از راهکارهای مهم در جهت جلوگیری از انتشار و همه گیر شدن این بیماری ها می باشد.  تمیز کردن سطوح زمین با استفاده از مواد شوینده ضدعفونی کننده مناسب همراه با دستمال های آنتی باکتریال و تجهیزات نظافتی کاربردی ماننده دستگاه زمین شوی صنعتی یا همان دستگاه کفشوی صنعتی نظافتی و هم چنین واترجت صنعتی درکاهش انتشار بیماری‌های همه‌گیر مانند آنفولانزا و کرونا موثر هستند. در این مقاله نقش مهم دستگاه های نظافتی و رعایت مسائل بهداشتی در جهت پیشگیری از شیوع این نوع بیماری ها تشریح می گردد.

شستشو و نظافت سطوح و محیط های مهم جهت پیشگیری از رشد بیماری ها

کنترل بیماری واگیردار با شستشوی سطوحبعضی از باکتریها در محیط‌های بیمارستانی رشد یافته و به راحتی توسط کف کفش افراد به محیط های دیگر و حتی ورودی خانه ها منتقل می شود. طبق تحقیقات صورت گرفته در دانشگاه‌های معتبر جهان، اثراتی از یک باکتری خطرناک بر رو نمونه هایی از سطوح ورودی خانه ها مشاهده شده است.  این باکتری ها که مقاومت بالایی در برابر انتی بیوتیک ها دارند می توانند مشکلاتی را برای افراد ایجاد کند.  بنابراین شستشوی منظم ورودی خانه ها و کفپوش بیمارستان ها دارای اهمیت بسیار بالایی میباشد. از دیگر سطوح مهم  برای شستشو و نظافت می توان به دستگیره درها،  سطح گوشی های موبایل، کیبورد ها، میز ها و سطوح مستعد آلودگی اشاره نمود.

پیشگیری از رشد بیماری های واگیردار با دستگاه کفشوی صنعتی نظافتی

 همانطور که اشاره شد کف کفشها مستعد جذب آلودگی هستند. این آلودگی‌ها ممکن است مدت ها بر روی سطح کفش باقی مانده و از محیط های مختلف به یکدیگر انتقال یابند.  بنابراین کفپوش ها در محیط های مختلف خانه؛ ادارات و بیمارستان ها باعث به طور منظم شستشو و نظافت شود. استفاده از مواد شوینده ضد ویروس و تجهیزات نظافتی مکانیزه  کارآمد نتیجه مناسبی را برای سطوح کف و بالا بردن سطح بهداشت آنها در پی دارد.  حذف پیوسته و عمیق باکتریها از سطح کف و دیگر سطوح معمولاً با استفاده از دستگاه های مکانیزه یعنی دستگاه کفشوی صنعتی نظافتی و واترجت صنعتی به صورت موثر و با کیفیت بالا انجام میگیرد. داشتن اطلاعات در خصوص اینکه دستگاه اسکرابر چیست و کاربرد آن در نظافت محیط های مختلف تا چه میزان حائز اهمیت است، به شما کمک میکند تا در انتخاب این دستگاه نظافتی، بهینه ترین و کاربردی ترین دستگاه برای نظافت محیط مورد نظر خود را خریداری نمایید. استفاده از مدل های آنتی باکتریال اسکرابرها و شستشوی سطوح با استفاده از دستگاه واترجت آب گرم می توانند عملیات را تسریع نماید.

 استفاده از دستگاه کفشوی صنعتی نظافتی

اسکرابر آنتی باکتریال برای شستشوی سطوح کف بیمارستان هااسکرابر صنعتی دارای یک یا دو برس نظافتی چرخان برای شستشوی سطوح کف است. این دستگاه  با استفاده از این برس ها که آغشته به محلول شستشو هستند، فرایند تمیز کردن سطح را انجام می دهد. مزیت مهم اسکرابر بهره‌مندی از دو مخزن مخصوص آب تمیز و کثیف به صورت جداگانه است.  طراحی دو مخزن برای نگهداری آب تمیز و کثیف باعث شده تا اسکرابر ها از انتشار آب آلوده در محیط جلوگیری کنند. این موضوع در کاهش انتقال آلودگی های احتمالی در کل محیط تاثیر دارد. استفاده از مواد شوینده مناسب نیز عملیات نظافت را موثر تر می نماید.  مدل های آنتی باکتریال دستگاه اسکرابر به جهت برخورداری از مخازن دارای بدنه آنتی باکتریال می توانند از گسترش این باکتری ها در محیط های حساس به خصوص بیمارستان‌ها جلوگیری نمایند. مدلهایی از دستگاه اسکرابر آنتی باکتریال قادرند میکروب ها و باکتری های خطرناک را تا ۹۹ درصد از بین ببرند.

استفاده از واترجت صنعتی

دستگاه های کارواش صنعتی با استفاده از یک پمپ فشار قوی آب را با اعمال فشار بالا بر روی سطوح پاشش می نمایند.  فشار بالای آب می تواند آلودگی ها را با سرعت بالاتر از بین برد.  برای حذف  آلودگی های عمیق،  ضدعفونی کردن سطوح و از بین بردن عوامل بیماری زا  استفاده از مدل های آبگرم واترجت نتیجه موثر تری را فراهم می‌آورد.   آب گرم پر فشار و با حرارت بالا سطوح مختلف را ضدعفونی نموده و موجب  بالا رفتن سطح بهداشت محیط و جلوگیری از رشد بیماری ها می شود.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا