مقالات آموزشی

شستشوی مخزن و کانتینر با دستگاه کارواش صنعتی

مخزن ها و کانتینرهای مورد استفاده در صنایع مختلف، با توجه به کاربرد آن ها به انواع مختلفی دسته بندی می شوند. از آنجایی که این کانتینرها در تمامی صنایع کاربردی و مورد نیاز هستند. از مهم ترین اقلام مورد استفاده در صنایع به شمار می روند. نظافت و تمیزی کانتینرها از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. شستشوی این مخازن با استفاده از روش های سنتی تقریبا ناکارآمد بوده و بهترین انتخاب برای نظافت کانتینرها نظافت و شستشوی صنعتی خواهد بود. بهره مندی از شوینده های فشار قوی یا همان دستگاه کارواش صنعتی یکی از راهکارهای نوین و موثر است که می تواند بسیاری از چالش های نظافتی صنایع را از میان بردارد.

کاربردهای مخازن و کانتینرها در صنایع

کانتینرها و مخازن کاربردهای متنوعی در صنایع مختلف دارند. به طور کلی کاربرد آن ها نگهداری از انواع مواد شامل جامدات، مایعات و گازها می باشد. انواع کانتینرهای مورد استفاده در صنایع با توجه به نوع صنعت به دسته های زیر تقسیم بندی می شوند.

– کانتینرهای پهلو باز

– کانتینرهای رو باز

– کانتینر حرارتی

– کانتینر عایق بندی شده

– کانتینرهای همراه با مخزن

– کانتینر مخصوص کالای خشک

– کانتینرهای یخچال دار

– کانتینر های تهویه دار

– کانتینر مخصوص حمل و نگهداری گازهای فشرده

– کانتینرهای تاشو

ضرورت شستشو و رسوب زدایی مخازن

از آنجایی که مخازن جزو مهم ترین اقلام و تجهیزات صنایع مختلف محسوب می شوند، نظافت و تمیزی آن ها از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و شستشوی مخازن از مهم ترین روش های مقابله با آلودگی های مخازن بوده که شستشو و رسوب زدایی مخزن با دستگاه واترجت از بهترین روش های نظافتی مخازن و کانتینرها به حساب می آید. به طور کلی دلایل مختلفی برای شستشوی مخزن و کانتینر با واترجت وجود دارد. به طور مثال شستشوی مخزن و کانتینر با واترجت موجب افزایش طول عمر تجهیزات مخازن می شود.

شستشو با دستگاه کارواش صنعتی
ضرورت شستشو و رسوب زدایی مخازن

همچنین این روش احتمال آسیب به مواد موجود در کانتینرها را کاهش می دهد. برخی از آلودگی ها با چشم قابل دیدن نمی باشند. و در صورت استفاده از روش های سنتی نظافت ممکن است، تمیز نشوند. اما استفاده از روش شستشوی صنعتی و شستشوی مخزن و کانتینر با دستگاه واترجت صنعتی می تواند تمامی آلودگی های پنهان در مخازن را نیز تمیز نماید. از طرفی امکان کاهش راندمان به دلیل رسوب نشینی، در صورت نظافت نکردن مخازن وجود دارد. همچنین با نظافت و شستشوی مخزن و کانتینر با واترجت، امکان استفاده چند منظوره از مخازن نیز وجود دارد.

آشنایی با دستگاه کارواش صنعتی

شوینده فشار قوی را که انواع جرم ها و رسوب های سخت را از سطوح مختلف با آلودگی های متفاوت از بین می برد، دستگاه کارواش صنعتی می گویند که می توان از آن برای شستشوی انواع مخزن و کانتینر بهره گرفت. از آنجایی که این دستگاه انرژی جنبشی بسیار بالایی دارد، با برخورد به آلودگی ها موجب جدا سازی آن ها از سطوح می شود. دستگاه واترجت صنعتی برای شستشو و نظافت فضاهای دارای آلودگی سخت به کار می رود، آلودگی هایی که شاید با استفاده از روش نظافت سنتی، نتوان آن ها را از بین برد. بازه مختلف قیمت دستگاه کارواش با توجه به ویژگی های ساختاری و عملکردی دستگاه، خرید و استفاده از آن را در فرایند های مختلف نظافتی برای کاربران با هر میزان بودجه ای امکان پذیر ساخته است.

مطالعه این مطلب را از دست ندهید !
شستشوی مخازن با واترجت صنعتی

شستشوی مخزن و کانتینر با دستگاه کارواش صنعتی

شستشوی مخزن و کانتینر با دستگاه کارواش سه فاز بهترین روش برای شستشوی مخازن و کانتینرها می باشد، زیرا با استفاده از آن می توان دیواره های داخلی و خارجی مخزن را نظافت نمود. از آنجایی که از بین بردن رسوبات مخزن ها و رسیدگی به آن ها، بسیار ضروری می باشد. شستشوی مخزن و کانتینر با واترجت به دلیل مزایای بالایی که در نظافت مخازن دارد، می تواند بهترین انتخاب برای از بین بردن آلودگی های مخازن به شمار رود. برای شستشوی دیواره های داخلی مخازن نازل های مخصوصی طراحی شده است که به بخش های داخلی راه پیدا کرده، سطوح را شستشو می دهد و نیاز به ورود شخص به داخل مخزن را از میان بر می دارد.

دستگاه کارواش صنعتی
شستشوی مخزن و کانتینر با واترجت صنعتی

مزایای شستشوی مخزن و کانتینر با واترجت صنعتی

شستشوی مخزن و کانتینر با دستگاه کارواش صنعتی هم برای شستشوی جداره بیرونی و هم جداره داخلی کاربرد دارد، امکان استفاده از نازل مخصوص برای شستشوی دیواره داخلی بدون نیاز به ورود اپراتور به داخل مخزن، امکان شستشو بدون نیاز به مصرف مواد شیمیایی و روش های مکانیکی پر دردسر وجود دارد. شستشوی مخزن و کانتینر با واترجت از مزایای بسیار زیادی برخوردار است، که به شرح زیر می باشند.

– صرفه اقتصادی: استفاده از روش شستشوی مخزن و کانتینر با دستگاه کارواش صنعتی موجب کاهش نیروی انسانی در نظافت می شود. از طرفی با استفاده از فشار قوی در هزینه و زمان نظافت صرفه جویی می کند. به همین دلیل استفاده از آن در نظافت مخازن بسیار اقتصادی و به صرفه می باشد.

– ایمنی بالا: از آنجایی که در صورت استفاده از دستگاه کارواش صنعتی فوق فشار قوی در هنگام شستشوی مخازن و کانتینرها نیروی انسانی برخوردی با مواد روغنی و شیمیایی ندارد. احتمال آلوده و بیمار شدن آن ها بسیار کم است.

شستشو با دستگاه کارواش صنعتی
شستشوی کانتینر با دستگاه کارواش صنعتی

– کیفیت و سرعت بالای نظافت: دیواره های بیرونی مخازن به میزان دیواره های داخلی آن به نظافت نیاز دارند. از آنجایی که برای شستشوی دیواره های مخازن از این دستگاه استفاده می شود. این واترجت صنعتی با استفاده از سیستم فشار قوی، می تواند تمامی جرم های جداره ها را در مخازن و کانتینرها از بین ببرد. از طرفی امروزه صرفه جویی در زمان در هر حرفه ای، یکی از مهم ترین فاکتورهای موفقیت می باشد. شستشوی مخزن و کانتینر با دستگاه کارواش صنعتی با سرعت بالایی امکان پذیر می باشد. که موجب کاهش زمان نظافت مخازن و کانتینرها می شود.

– عدم آسیب رسانی به محیط زیست: امروزه آلاینده های شیمیایی و صنعتی می توانند یکی از تهدید های جدی برای محیط زیست باشند. از آنجایی که خیلی از مخازن محل نگهداری و حمل مواد شیمیایی و سوختی است. در صورت ورود این مواد به محیط زیست، می توانند برای محیط زیست خطر آفرین باشند. استفاده از روش شستشوی مخزن و کانتینر با دستگاه کارواش صنعتی از ورود این آلاینده ها به محیط زیست جلوگیری می نماید.

– حذف رسوبات: یکی از مهم ترین دلایل نظافت مخازن دارو و مواد غذایی، از بین بردن رسوبات مخزن ها می باشد. دستگاه واترجت صنعتی با سیستم فشار قوی خود، می تواند تمامی املاح و رسوبات موجود در دیواره های مخازن را از بین ببرد. بدون اینکه به تجهیزات موجود در مخازن آسیبی وارد نماید.

– نظافت تمامی مخازن: مخزن ها با توجه به کاربری های مختلف شان، از جنس های متفاوتی ساخته می شوند. از دیگر مزایای این دستگاه این است که، از دستگاه دستگاه کارواش صنعتی می توان برای شستشوی انواع مخازن و کانتینرها استفاده نمود.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا