مقالات آموزشی

افزایش طول عمر مکنده صنعتی با سیستم نظافت فیلتر کارآمد

جاروبرقی صنعتی یا مکنده از دستگاه های نظافتی پر کاربرد در طیف وسیعی از محیط های تجاری و صنعتی می باشد. این دستگاه عملکرد ساده ای دارد و کاربری آن نیز دشواری و پیچیدگی خاصی ندارد. افزایش طول عمر این دستگاه یکی از مواردی است که مد نظر خریداران قرار دارد تا در هزینه ها صرفه جویی نمایند. یکی از بخش های اصلی که تضمین کننده افزایش طول عمر محصولات است، نگهداری صحیح از سیستم فیلتر جاروبرقی می باشد. در این مقاله اهمیت سیستم نظافت فیلتر در افزایش طول عمر جاروبرقی بررسی می شود.

سیستم نظافت فیلتر دستگاه جاروبرقی

 فیلتر جاروبرقی صنعتی جاروبرقی صنعتی دارای فیلتر مخصوص برای به دام انداختن ذرات ریز و جلوگیری از بازگشت آنها به محیط می باشد. یک جاروی برقی مجهز به فیلتر تمیز و بدون گرفتگی ذرات را با ۱۰۰ درصد توان و بصورت ایمن مکش می نماید. برای تضمین عملکرد بهینه دستگاه و ایمنی، فیلتر مکنده باید قبل از شروع فرآیند نظافت تمیز شود. این موضوع، علت تجهیز دستگاه های مکنده صنعتی به سیستم نظافت واحد فیلتراسیون می باشد. سیستم نظافت فیلتر بهترین شرایط را برای مکش ذرات فراهم آورده و سطح ایمنی محیط کار با دستگاه را افزایش می دهد. نظافت فیلتر به سه صورت دستی، نیمه اتوماتیک و اتوماتیک صورت می گیرد.

سیستم نظافت فیلتر دستی

ساده ترین سیستم نظافت فیلتر جاروبرقی صنعتی، سیستم تکاننده دستی می باشد. اهرم مخصوص تکان دادن این سیستم نظافت، بر روی محفظه فیلتر تعبیه شده است. اپراتور می تواند در مواقع لزوم، بدون نیاز به زحمت خاصی این اهرم را حرکت دهد. با حرکت اهرم، ذرات روی فیلتر از آن جدا می شوند و به مخزن انتقال می یابند. کاربرد این سامانه نظافتی برای جاروبرقی هایی است که در کاربرد های غیر پیوسته و برای جمع آوری مواد پودری، گرد و غبار فلزات، خرده چوب و … استفاده می شوند.

نظافت فیلتر نیمه اتوماتیک

سیستم نظافت فیلتر جاروبرقی صنعتی سیستم نظافتی dustup یک سیستم نیمه اتوماتیک خلاقانه جهت جدا کردن آلودگی ها از سطح فیلتر می باشد. در این سیستم با استفاده از ایجاد اختلاف فشار ذرات ار سطح فیلتر جدا می شوند. این سامانه به کاربر اجازه می دهد تا فیلتر با بازدهی بالا و طی دو مرحله آسان نظافت گردد. در این روش، فشار هوا باعث جدا شدن آسان و سریع ذرات از سطح فیلتر می شود. جاروبرقی های دارای این سیستم نظافتی، وظایف سبک تا متوسط مرتبط با صنایع غذایی و ساختمانی را انجام می دهند.

سیستم نظافت فیلتر اتوماتیک

در سامانه های نظافت فیلتر اتوماتیک جاروبرقی، کاربر نیاز به انجام کار خاصی ندارد. یک تایمر برای این سیستم ها تعبیه شده تا در بازه های زمانی منظمی فیلتر عمل کند. در این جاروبرقی ها دستگاه بدون وقفه قابل استفاده بوده و نیازی به متوقف کردن آن برای نظافت فیلتر نمی باشد. در نتیجه کاربر با خیال راحت و اطمینان از صحت کارکرد فیلتر و قدرت مکش جاروبرقی می تواند عملیات نظافت را انجام دهد. تعداد دفعات نظافت فیلتر و طول این عملیات، بوسیله یک تایمر که در پنل الکتریکی قرار گرفته، قابل تنظیم است. کاربرد اصلی مکنده صنعتی دارای سیستم نظافت فیلتر خودکار، در محیط هایی است که دارای حجم بالایی از گرد و غبار هستند. صنایعی که با گرد و غبار سیمان، فلز و مواد پودری سر و کار دارند، از جمله موارد استفاده از مکنده دارای سیستم خودکار نظافت فیلتر می باشند. این سیستم ها در دو نوع AUT و PN در دسترس هستند.

سیستم AUT

در این سامانه نظافت فیلتر، یک سیلندر پنوماتیک بصورت دوره ای فیلتر ستاره ای را بوسیله یک تکاننده عمودی حرکت می دهد تا ذرات از سطح فیلتر جاروبرقی جدا شوند.

سیستم PN

سیستم نظافت فیلتر جاروبرقی صنعتی این سیستم نظافتی، فیلتر کارتریجی قرار گرفته بر روی مکنده صنعتی را نظافت می کند. در این سیستم نظافتی پنوماتیک، اجازه می دهد تا دستگاه جاروبرقی بدون توقف به مکش ذرات ادامه دهد. یک تایمر برای این بخش نظافتی تعبیه شده تا در زمان های مشخص هوایی با فشار چند بار به داخل فیلتر های کارتریجی دمش نماید. یک کمپرسور هوای بیرونی، تامین هوای مورد نیاز برای جدا کردن ذرات از روی فیلتر را انجام می دهد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا