مقالات آموزشی

ویژگی ها و مزایای استفاده از ماشین نظافت شهری

قطعا زندگی در محله های شهری کثیف و مملو از برگ درختان تجربه دلنشینی از یک محیط زندگی ایده آل برای هیچ یک از ما نبوده و نیست. شستشو و نظافت محوطه های بزرگ شهری، همواره با مشکلاتی روبرو بوده است. نظافت محیط های وسیع معابر و محله ها با روش های سنتی نظافتی، باعث اتلاف زمان، هزینه و نیروی انسانی زیادی می گردد. از سوی دیگر در صورت ماندگار شدن این آلودگی ها و ذرات در گوشه و کنار احتمال گسترش آلودگی ها و شرایط رشد باکتری های بیماری زا فراهم شده و با عبور از محله به راحتی میتوانند به منازل شما وارد شده و خانه شما را دچار آلودگی نمایند. به همین دلیل امروزه جهت نظافت و نگهداری بهینه تر محیط های گوناگون از ماشین های نظافت شهری استفاده می گردد.

ماشین های نظافت مکانیزه صنعتی یا دستگاه سوییپر از بهترین تجهیزات نظافت سطوح هموار در مساحت های بالا هستند. استفاده از این تجهیزات و دستگاه های نظافت توسط شرکت ها و نهاد های ارائه دهنده خدمات نظافت شهری، میتوانند کیفیت و نظافت بالایی در محیط محله ها و معابر سطح شهر ایجاد نمایند. امروزه با گسترش صنایع، سرمایه گذاری و خرید ماشین های نظافت شهری و سوییپر های خیابانی برای حفظ نظافت خیابان ها بیش از هر زمان دیگری مهم است.

موارد استفاده از ماشین نظافت شهری

تجهیزات و ماشین های نظافت مکانیزه شهری به دلیل داشتن ابعاد بزرگ و مجهز بودن به مخازن نگهداری زباله حجیم، بهترین تجهیزات مکانیزه برای تمیز کردن محوطه های وسیع شهری هستند. این تجهیزات قادرند انواع آلودگی های ریز و درشت را از سطح معابر، جاده ها و محوطه صنایع جمع آوری نمایند و از پراکندگی بیشتر این آلودگی ها در محیط جلوگیری کنند. استفاده از ماشین نظافت صنعتی در محوطه کارخانجات صنعتی، صرفه جویی در هزینه ها و کاهش نیاز به نیرو های خدماتی را به همراه دارد. به کار گیری این تجهیزات، افزایش ایمنی محیط صنعتی را به همراه خواهد داشت. مهم ترین مزیت کاربرد دستگاه سوییپر شهری در نظافت قابلیت ارائه کیفیت بالای نظافت در مدت زمان کوتاه است.

دستگاه سوییپر نظافت شهری

اهمیت استفاده از سوییپر ها و تجهیزات مکانیزه نظافت

امروزه کاربرد و استفاده از تجهیزات مکانیزه نظافت شهری برای حفظ و ارتقا جلوه و زیبایی محوطه محله ها و معابر از متداول ترین روش های نظافت شهری است. از اصلی ترین مزایای کاربرد ماشین نظافت مکانیزه و سوییپر های خیابانی در فرایند نظافت سطوح شهری، میتوان به موارد زیر اشاره داشت.

مزایای استفاده از سویپر صنعتی در نظافت معابر

استفاده از دستگاه های سوییپر در نظافت سطوح شهر به دلیل مجهز بودن این دستگاه به سیستم فیلتراسیون بهینه، از انتشار ذرات ریز گرد و غبار در محیط جلوگیری می نماید. این ماشین نظافت مکانیزه صنعتی نه تنها قادر به جمع آوری انواع آلودگی های حجیم است، بلکه میتواند در جمع آوری آلودگی های ریز و گرد و غبار از محیط نیز موثر واقع شود و در مقایسه با روش های نظافت دستی کیفیت بسیار مطلوبی ارائه دهد. از دیگر مزایای استفاده از ماشین نظافت شهری یا سوییپر خیابانی می توان به کاهش تعداد نیروی خدماتی و افزایش سرعت عملیات اشاره نمود که تاثیر بسزایی در افزایش بهره وری و کاهش هزینه ها ایفا می نماید.

نظافت و جمع آوری انواع آلاینده ها و حذف شن و ماسه هایی که در فصل زمستان برای تردد راحت تر وسایل نقلیه بر سطح معابر شهری و جاده ها ریخته میشود، از دیگر کاربرد های ماشین های نظافت شهری می باشد.

ماشین سوییپر سرنشین دار خیابانی

انواع ماشین های نظافت شهری

انتخاب ماشین نظافت شهری صنعتی مناسب میتواند در کیفیت نظافت و سطح سلامت محیط تاثیر گذار باشد. پس لازم است تا با توجه نوع آلودگی و جنس سطح دستگاه مناسب برای نظافت را انتخاب نمایید. این تجهیزات نظافت مکانیزه در انواع دستی و سرنشین دار ارائه میشوند. نمونه های دستی سوییپر ها با داشتن ابعاد کوچک برای نظافت فضا های کوچکتر و ماشین های سرنشین دار نظافت شهری برای محوطه های وسیع شهری انتخاب میشوند و فرایند نظافت بهینه و با کیفیت ارائه خواهند داد.

ماشین نظافت شهری و سوییپر های خیابانی سرنشین دار با داشتن پهنای نظافت بالا و مخزنی با گنجایش مناسب، امکان ساعت ها نظافت خیابان ها و جاده ها را فراهم ساخته و با یک بار کار کردن ماشین بخش زیادی از محیط نظافت خواهد شد. با استفاده از سوییپر خیابانی بر خلاف روش های دستی نظافت اپراتور در معرض تنفس گرد و خاک قرار نمی گیرد، از همین رو سلامت و ایمنی این افراد حفظ می گردد. قدرت بالا و سخت کاری این دستگاه ها نیزجمع آوری زباله های تیز و برنده مانند قطعات فلزی را امکان پذیر می سازد.

کاربردهای دستگاه سوییپر خیابانی خودرویی

جهت نظافت سطح زمین با تجهیزات و ماشین های نظافت شهری محدودیتی در محیط به کار گیری نخواهید داشت و همه محوطه های بزرگ و یا متوسط به وسیله آن قابل نظافت و خاکروبی خواهند بود. نظافت معابر خیابان ها و جاده ها، محوطه پارکینگ، پارک، کارگاه یا کارخانجات و شهرک های صنعتی، محوطه مجتمع های تجاری، اداری و مسکونی و سایر فضاهای شهری با سهولت با استفاده از دستگاه سوییپر صنعتی خیابانی نظافت شده و تحولی بزرگ در زمینه فرآیند تمیزکاری این مناطق به حساب می آید.

ساختار و عملکرد کلی ماشین های نظافت شهری

کاربرد دستگاه های نظافت شهریتجهیزات و ماشین آلات نظافت شهری به طور کلی با بکارگیری سامانه های برس زنی، مخزن جمع آوری و نگهداری مواد زائد، سامانه مکش و سیستم پاشش آب به نظافت آلودگی های محیط میپردازند. شیوه قرار گیری برس ها در دستگاه به نحوی است که نظافت بهینه گوشه ها و کناره های مسیر با دستگاه سوییپر خیابانی امکان پذیر بوده و کیفیت بالای نظافت فراهم خواهد آمد. به منظور جلوگیری از انتشار گرد و غبار در هوا به دلیل چرخش برس ها، سیستم پاشش آب در دستگاه تعبیه شده که هم زمان با برس زنی فعال شده و اجازه نمی دهد گرد و خاک در محیط پراکنده شود. مخزن نگهداری زباله دستگاه با استفاده از سیستم هیدرولیکی در محل مورد نظر اپراتور تخلیه می شود. نگهداری و شستشوی دستگاه های نظافت مکانیزه به توسط دستگاه کارواش صنعتی امکان پذیر است.

به کار گیری تجهیزات نظافت مکانیزه صنعتی و سویپر ها میتواند از بهترین شیوه های دستیابی به محیط شهری تمیز و پاکیزه باشد که با سرعت و دقت بالا نظافت سطوح جاده ها و خیابان ها را به انجام میرساند. با استفاده از این شیوه نظافت محوطه و معابر شهری و محله ها میتوانید رضایتمندی ساکنین و مراجعین را کسب کرده و خدمات بهینه نظافت شهری را با بالاترین کیفیت ممکن ارائه دهید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا