مقالات آموزشی

همه چیز درباره کاربرد و نحوه استفاده از کارواش آب گرم

آلودگی ها و لکه های موجود بر روی سطوح گاها به قدری تثبیت شده و سرسخت هستند که به سادگی از میان نرفته و مشکلات متعددی را به وجود می آورند. به ویژه اگر این آلودگی ها در محیط های صنعتی نظیر کارخانه ها و کارگاه ها و یا سالن های تولیدی انباشته گردند. پرداختن به نظافت این قبیل محیط ها بدون شک عاملی مهم در افزایش راندمان و کیفیت کاری، سلامت کارکنان و جلوگیری از آسیب به دستگاه ها و تجهیزات می باشد. امروزه با استفاده از دستگاه های نظافت صنعتی می توان به سادگی، در زمانی کوتاه و با مناسب ترین کیفیت انواع مختلفی از آلودگی ها را از میان برداشت. یکی از این دستگاه ها کارواش آب گرم بوده که در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می گیرد.

 

دستگاه کارواش چیست؟

واترجت صنعتی یا کارواش صنعتی، یکی از اساسی ترین تجهیزات در نظافت محیط های مختلف می باشد. این دستگاه با استفاده از یک پمپ فشار قوی، فشار آب ورودی را تا چندین برابر حالت استاندار افزایش داده و این مایع که حالا بسیار پرقدرت است پس از عبور از یک شلنگ فشار قوی، لنس و یک نازل مخصوص به سطح مورد نظر پاشش می شود. به علت فشار بالا آب به ماده ای پرقدرت تبدیل شده که می تواند حتی سرسخت ترین و چسبنده ترین آلودگی ها را از میان بردارد. امکان  اتصال به نازل های مختلف براساس نوع کاربرد، ایجاد دبی و فشار معینقابلیت هایی است که در انواع مختلف دستگاه کارواش به چشم می خورد.

 

شستشو صنعتی با کارواش آب گرم
کارواش آب گرم

انواع واترجت صنعتی

یک روش رایج و متداول در دسته بندی دستگاه واترجت صنعتی، دسته بندی براساس دمای آب خروجی است. بر این اساس دستگاه کارواش صنعتی به دو دسته آب گرم و آب سرد تقسیم بندی می گردد:

 

کارواش آب سرد

در بیشتر مصارف از خانگی تا شستشو صنعتی استفاده از واترجت آب سرد می تواند آلودگی ها را تا حد قابل قبول از میان بردارد. اتصال به نازل های مخصوص از جمله نازل استاندارد، سوزنی و دوار و همچنین امکان اضافه کردن ماده شوینده به فرایند شستشو می تواند قابلیت شویندگی آب را افزایش دهد.

 

کارواش آب گرم

گاهی اوقات به ویژه در از میان برداشتن آلودگی های چرب و روغنی در برخی محیط ها و یا در مواقعی که سطوح و یا تجهیزات علاوه بر شستشو نیاز به ضدعفونی دارند، استفاده از کارواش آب گرم ضرورت می یابد. در این دستگاه ها شستشو صنعتی با استفاده از آب گرم انجام پذیرفته لذا در کنار شستشو محیط از عوامل بیماری زا پاک سازی می شود. به منظور جلوگیری از آسیب به پمپ آبگرم کن تعبیه شده در واترجت آب گرم پس از پمپ قرار گرفته شده است. این دستگاه کارکردی تخصصی تر داشته و در مقایسه با نوع آب سرد عموما گران تر است.

 

کاربرد کارواش آب گرم

همانطور که پیش تر گفته شد در صنایع تولید کننده آلودگی ها و لکه های چرب و روغنی نظیر صنایع غذایی، کارخانه های صنعتی، صنایع نفت و پتروشیمی، شستشو تجهیزات و ماشین آلات صنعتی، صنایع مرتبط با دامداری و دامپروی، سالن و تجهیزات آشپزخانه های صنعتی و… استفاده از واترجت آب گرم علاوه بر افزایش کیفیت، عملیات شستشو صنعتی را با سرعت بالا انجام می دهد.

 

هزینه و نحوه استفاده از کارواش آب گرم

به دلیل کم بودن هزینه های خرید و نگه داری از واترجت آب سرد، این دستگاه ها عموما از جانب مشتریان طرفداران بیشتری دارند. یک تصور اشتباه هنگام استفاده از کارواش صنعتی آب سرد این است که با افزایش دمای آب ورودی می توان از این تجهیزات به عنوان کارواش آب گرم استفاده نمود. لازم به ذکر است که دمای آب ورودی در حال گردش و آب خروجی از دستگاه مطابق ویژگی های دستگاه و با توجه قطعات داخلی نظیر پمپ و شلنگ و سایر اجزا دستگاه تعیین می گردد در نتیجه دمای آب ورودی هرگز نباید از حد تعیین شده فراتر رود زیرا موجب آسیب جدی به دستگاه می گردد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا