مقالات آموزشی

عیب یابی زمین شور صنعتی با بررسی سیستم مکنده

در صورتی که یک دستگاه اسکرابر به درستی عمل کرده و زمین را تنها با یک بار حرکت شسته و خشک نماید، هزینه و حجم عملیات نظافتی در محیط کاهش پیدا می کند. اما مانند هر دستگاه نظافتی دیگر، اسکرابر ها نیز ممکن است دچار نقص فنی متعدد شده و کارکرد صحیح آنها با اشکال روبه رو گردد. برخی از این اشکالات پیش آمده بذون نیاز به دریافت خدمات تخصصی و تنها با پیروی از چند گام ساده برطرف می شود. تنها کافی است تا از کارکرد صحیح اجزا اصلی دستگاه کفشوی نظیر تی مکنده، برس، باتری، شلنگ مکش و سلامت مخازن اطمینان حاصل نمود. عدم شستشوی مناسب زمین توسط دستگاه، به نحوی که آلودگی ها به خوبی پاکسازی نمی شوند، آب آلوده به درستی مکش نشده و نتیجه کار چندان مطلوب نیست یکی از رایج ترین سوالات کاربران به هنگام استفاده از این دستگاه نظافت صنعتی می باشد. اما با اموختن چگونگی عیب یابی زمین شور صنعتی به راحتی می توان این مشکل را برطرف نمود.

عیب یابی کفشوی صنعتی در چندگام

عیب یابی کفشوی صنعتی | عیب یابی زمین شور صنعتی | عیب یابی اسکرابر صنعتی
عیب یابی کفشوی صنعتی در چندگام

نظافت با دستگاه معیوب نه تنها سطوح را از آلودگی ها پاکسازی نمی نماید بلکه می تواند منجر به پخش شدن بیشتر آنها و یا آسیب به کفپوش ها گردد. به علاوه اینکه کار با دستگاه خراب خسته کننده و مستلزم اعمال انرژی و صرف وقت زیاد می باشد. همانطور که گفته شد گاهی تنها با عیب یابی زمین شور صنعتی، مشکلات معمول دستگاه های اسکرابر به راحتی توسط کاربر قابل حل است و شاید لازم نباشد دستگاه را برای تعمیرات حرفه­ ای به تعمیرگاه ببرید. پیدا کردن دلیل مشکل و روش رفع آن، مدت زمان و دفعات تعمیر را کاهش می دهد و هزینه ها را به حداقل می رساند.

۱- عدم جمع آوری صحیح آب آلوده توسط دستگاه اسکرابر

اسکرابر صنعتی به گونه طراحی شده که در مقایسه با شیوه های سنتی شستشو با سطل و تی آب کمتری به جا گذاشته و محیطی تمیز تر و ایمن تر فراهم می آورد. اگر دستگاه زمین شوی شما خوب کار نمی کند و آب زیادی به جا می گذارد مدتها است که کار خود رابه درستی انجام نداده است. اما دلیل این امر چیست؟ ممکن است لاستیک تی مکش آسیب دیده یا فرسوده شده باشد. این بخش مسئول جمع اوری آب آلودگی به جای مانده بر زمین پس از شستشو و ارسال آن به مخزن آب کثیف است. تی مکش به دلیل تماس مداوم با سطوح در معرض آسیب بسیار قرار داشته و ممکن است بعد از مدتی دچار استهلاک و پارگی شود و یا به دلیل ناهموار بودن سطح و استفاده از مواد شیمیایی نامناسب آسیب ببیند. اما علت دیگر که در عیب یابی زمین شور صنعتی باید به آن توجه نمود عدم تراز بودن لاستیک با سطح است، به گونه ای که ممکن است تی به درستی بر روی زمین قرار نگرفته باشد و به این ترتیب مکش به خوبی انجام نشود. اما راه حل چیست؟

– بررسی لاستیک تی مکش

عیب یابی کفشوی صنعتی | عیب یابی زمین شور صنعتی | عیب یابی اسکرابر صنعتی
بررسی لاستیک تی مکش

تیغه های تی مکش را از نظر آسیب دیدگی یا فرسودگی بررسی کنید. لازم است تا این بررسی قبل و بعد از هربار استفاده از دستگاه انجام شود. اگر آسیب دیدگی قابل رویت بود یا تیغه را بر عکس کنید و یا آن را تعویض نمایید. گاهی مواقع، ممکن است تیغه آسیب ندیده باشد بلکه تنها از مکان اصلی خود جابجا شده است که در این صورت باید تیغه را جا بیندازید تا هم سطح شده و سپس نحوه جمع آوری آب را بررسی کنید.

– بررسی مخزن آب کثیف

در عیب یابی زمین شور صنعتی اگر بعد از تعویض تیغه تی مکش همچنان آب به خوبی جمع نشود ممکن است نقص فنی از مخزن آب کثیف و یا سیستم مکش باشد. در صورت پر بودن مخزن اب کثیف دستگاه نخواهد توانست مواد را جمع کند که در این صورت باید حتما پیش از اقدام برای نظافت مخزن آب کثیف را تخلیه نمود. در بعضی دستگاه های زمین شوی صنعتی یک شناور در مخزن آب تعبیه شده، در صورتی که این شناور نتواند به صورت آزادانه حرکت کند یعنی زمان تخلیه مخزن فرارسیده است.

– بررسی سیستم مکنده زمین شور

عیب یابی کفشوی صنعتی | عیب یابی زمین شور صنعتی | عیب یابی اسکرابر صنعتی
بررسی سیستم مکنده

در عیب یابی زمین شور صنعتی بررسی سیستم مکنده همواره ضروری است. دستگاه های اسکرابر اتوماتیک به سیستم های مکنده آب مجهز هستند که آب کثیف و ماده شوینده را از روی زمین مکش می کنند. اگر پس از انجام تمامی مراحل بالا همچنان شستشو با کیفیت مناسب انجام نشود. از باز بودن مسیر در شلنگ مکش اطمینان حاصل نمایید. دقت کنید که سیستم مکنده حتما روشن شده باشد و شلنگ مسدود نباشد. برای رفع مسدودی شلنگ ابتدا آن را از دستگاه جدا کرده و سپس مسدودی را رفع کنید.

– بررسی اتصالات

اگر شلنگ مسدودی ندارد اما دسگاه هنوز رد آب به جا میگذارد، دقت کنید که همه بست ها سفت و تمام کلاهک ها و شلنگ ها محکم بسته شده باشند تا سیستم مکنده به خوبی کار کند. اتصالات ضعیف باعث خواهند شد که دستگاه نتواند تمام مایع را از روی زمین جمع کند. بعلاوه باید شلنگ را بخوبی بررسی کنید تا سوراخ، بریدگی یا پیچ خوردگی در آن وجود نداشته باشد. بریدگی ها و حفره ها میزان مکش شلنگ را کاهش داده و اجازه نخواهند داد که دستگاه اسکرابر صنعتی، ضایعات مایع را به خوبی از روی زمین جمع کند. در صورتیکه شلنگ آسیب دیده باشد باید تعویض شود. اگر در شلنگ بریدگی یا سوراخی مشاهده کردید با نمایندگی برندن دستگاه خود تماس حاصل کنید.

۲- برس زنی نامناسب سطح

عیب یابی کفشوی صنعتی | عیب یابی زمین شور صنعتی | عیب یابی اسکرابر صنعتی
عدم برس زنی و شستشوی مناسب

ماشین اسکرابر با استفاده از پد یا برس زمین را نظافت می کند. اما اگر نتیجه حاصل رضایت بخش نیست به دلیل عدم به کارگیری برس و پد مناسب و سالم می باشد. یکی از مراحل عیب یابی زمین شور صنعتی بررسی وضعیت برس و پد دستگاه است. برس ها انواع مختلفی دارند اما اینکه کدام یک بهتر است به جنس سطح و نتیجه مورد نظر شما بستگی دارد. اگر با سطوح سخت تر مانند سطح سیمانی سر و کار دارید احتمالا باید از پدهای زبر استفاده کنید در حالیکه برخی سطوح سنگی از حساسیب بیشتری برخوردار بوده و نیازمند پدهای نرم تری می باشند. پدهای زمین شوی و برس ها طول عمر محدودی دارند و پیش از تکمیل امور نظافتی باید پد را از نظر هر گونه آسیب دیدگی یا فرسایش بررسی کرد.

– بررسی وضعیت برس اسکرابر صنعتی

با یک تکنیسین مجاز مشورت کنید تا مطمئن شوید پد مورد استفاده شما برای زمین و محافظت از آن مناسب است. در صورتی که پد یا برس بسیار آسیب دیده یا فرسوده است آن را تعویض کنید.اگر با انجام این امر نیز مشکل برطرف نگردید باید فشار برس را مورد بررسی قرار داد. در عیب یابی زمین شور صنعتی لازم است بدانید که دستگاه های اسکرابر مختلف فشار برس متفاوتی را ارائه می دهند. فشار زیاد برس می تواند سطح را دچار آسیب و خظ و خش نماید.

۳- عدم استفاده از ماده شوینده مناسب در زمین شوی

عیب یابی کفشوی صنعتی | عیب یابی زمین شور صنعتی | عیب یابی اسکرابر صنعتی
عدم استفاده از ماده شوینده مناسب

صرف نظر از آنچه تاکنون در خصوص نحوه عیب یابی زمین شور صنعتی گفته شد، گاهی تمامی موارد گفته شده در بالا مورد بررسی قرار گرفته اند، تمامی اشکالات برطرف شده اما باز هم سطح به خوبی شستشو داده نمی شود و نتیجه رضایت بخش نیست. در این صورت احتمال دارد که ماده شوینده به کارگرفته شده در دستگاه از کیفیت مناسب برخوردار نباشد. مواد شوینده موجب تسهیل جداسازی آلودگی ها از سطح شده و سرعت شستشو را افزایش می دهند. اما به منظور جلوگیری از آسیب به مخازن، بخش های داخلی و سطح زمین بهتر است پیش از استفاده از یک ماده شوینده صنعتی از سازگاری کامل آن با سطح و دستگاه کفشوی خود اطمینان حاصل نمایید.

مطالب مرتبط

۲ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا