مقالات آموزشی

نظافت صنعتی مراکز آموزشی

مراکز آموزشی شامل بخش های مختلف و پرترددی از جمله سالن آمفی تئاتر، نمازخانه، محوطه، کتابخانه، آزمایشگاه و… می باشند. رفت و آمدهای پیوسته و مداوم موجب انتقال آلودگی های متعددی به بخش های مختلف این مراکز می گردد. این امر نیاز به نظافت دانشگاه ها، مدارس و مهدکوک ها را افزایش می دهد. اما به کارگیری روش های سنتی و استفاده از دستگا های نامناسب قدرت کم موجب کاهش کیفیت نظافت و پرداخت هزینه بیهوده می گردد. امروزه نظافت صنعتی مراکز آموزشی یک روش صحیح و متداول برای از میان برداشتن آلودگی های مختلف در این مکان ها به شمار می آید.

دستگاه زمین شوی صنعتی در مراکز آموزشی

دستگاه زمین شوی صنعتی در مراکز آموزشی
دستگاه زمین شوی صنعتی در مراکز آموزشی

شستشوی سطوح کف در زمانی کوتاه، با بالاترین کیفیت یکی از بارزترین مزایای  استفاده از دستگاه کفشوی صنعتی می باشد. استفاده از این ماشین های شستشوی زمین در فرایند نظافت بسیار ساده بوده و به هر کاربری با هر میزان تجربه و دانش این امکان را می دهد تا بدون خستگی، با به حداقل رساندن کار فیزیکی و در نهایت ایمنی زمین را شستشو دهد. اسکرابر صنعتی در دو مدل دستی و خودرویی طراحی و تولید می گردد که با توجه به یکسان بودن عملکرد هر دو مدل برخی تفاوت ها موجب مناسب تر بودن استفاده از یک نوع در برخی محیط های شده است.

دستگاه اسکرابر سرنشین دار

برای شستشوی صنعتی محیط های وسیع نظیر کتابخانه، ورودی ساختمان و… استفاده از دستگاه شستشوی کف  می تواند زمان لازم برای این عملیات را به طرز چشم گیری کاهش دهد. امکان خشک کردن سطوج همزمان با شستشو موجب می گردد تا از ایجاد لکه و آلودگی مجدد بر روی سطوح به دلیل رفت و آمد افراد، جلوگیری به عمل آمده و کیفیت شستشو افزایش یابد. تجهیز به پنل کنترلی، برس و پد مناسب با سطح، مخازن در حجم های متفاوت و سیستم مکنده قوی از ویژگی های دستگاه زمین شوی صنعتی می باشد.

دستگاه اسکرابر دستی

برای انجام نظافت سطوح با وسعت محدود و موانع زیاد مانند کلاس های درس، سطوح کف آزمایشگاه ها، بخش های اداری و… استفاده از دستگاهی که مانورپذیری بالا و ابعاد فشرده داشته باشد شستشوی صنعتی را تسهیل می بخشد. در نتیجه به هنگام خرید اسکرابر صنعتی لازم است تا وسعت محیط را مدنظر قرار داد.

نظافت مهدکودک ها با اسکرابر آنتی باکتریال
نظافت مهدکودک ها با اسکرابر آنتی باکتریال

نظافت مهدکودک ها با اسکرابر آنتی باکتریال

مهدکودک ها، اتاق های بازی و مراکز نگه داری از کودکان همگی دز گروه محیط های بسیار حساس به آلودگی می باشند. جلوگیری از رشد و انتقال باکتری ها در این مراکز و استفاده از دستگاه های تخصصی نظافت از اهمیت بسیار بالایی برخوردار می باشد. دستگاه کفشوی آنتی باکتریال با تجهیز به مخازن از جنس پلی اتیلن و غنی شده از مواد معدنی همراه با به کارگیری یون های نقره، از رشد و تکثیر عوامل بیماری زا جلوگیری می نماید علاوه بر این، ویژگی ضدباکتری بودن محازن  به صورت دائمی در دستگاه اسکرابر آنتی باکتریال وجود داشته و از این رو این دستگاه نظافت صنعتی ایده آلی را برای محیط های در رده بالای حساسیت از نظر بهداشتی قرار می دهد.

دستگاه موکت شوی و نظافت صنعتی مراکز آموزشی

دستگاه موکت شوی و نظافت صنعتی مراکز آموزشی
دستگاه موکت شوی و نظافت صنعتی مراکز آموزشی

فرش و موکت جزء جدایی ناپذیر کفپوش ها در محیط های مختلف می باشند. امروزه اهمیت پرداختن به نظافت این بخش به اندازه ای است که یک دستگاه نظافت صنعتی و کاملا تخصصی به این منظور ظراحی شده است. دستگاه مبل شور یک دستگاه ایده ال برای شستشوی دقیق و صحیح فرش و موکت می باشد. تجهیز به یک مخزن آب تمیز و مواد شوینده، یک مخزن اب کثیف، برس تخصصی و موتور مکنده موجب می شود تا تمامی آلودگی ها و لکه های عمیق و قدیمی از الیاف موکت جدا شود. امکان مکش آلودگی ها پس از شستشو علاوه بر جلوگیری از نفوذ رطوبت به الیاف از ایجاد بوی نامطبوع و فرسودگی الیاف فرش و موکت جلوگیری می نماید. برخی محیط های نیازمند دستگاه موکت شوی صنعتی عبارتند از:

–  نمازخانه

– سالن آمفی تئاتر

– کتابخانه

جاروبرقی صنعتی و مکش پرقدرت گرد و غبار

جاروبرقی صنعتی و مکش پرقدرت گرد و غبار
جاروبرقی صنعتی و مکش پرقدرت گرد و غبار

استفاده از دستگاه های جاروبرقی خانگی فقط برای انجام نظافت در مدت زمان محدود و برای جمع آوری حجم محدودی از آلودگی ها مناسب می باشند. این درحالی است که یک مرکز آموزشی شامل بخش های متعدد و نیازمند نظافت می باشد. تمامی گرد و غبار و آلودگی های ریز و درشت با استفاده از یک مکنده صنعتی به سادگی جمع آوری می گردد. سالن آمفی تئاتر و نمازخانه از جمله اصلی ترین بخش های نیازمند این دستگاه می باشد. ایجاد خلا در مخزن دستگاه موجب ایجاد مکش قدرتمند از هوای اطراف جارو برقی شده و همراه با این هوا تمامی آلودگی ها نیز جمع آوری می شوند. برخی از مهمترین ویژگی های یک مکنده صنعتی که آن را مناسب برای نظافت صنعتی مراکز آموزشی می نماید عبارتند از:

– مخازن در حجم های مختلف

– بدنه ی مقاوم

–  تجهیز به چرخ های مناسب برای آسان شدن جابه جایی

– سیستم فیلتراسیون مناسب و جلوگیری از انتشار دوباره ذرات

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا