مقالات آموزشی

کاربرد دستگاه های نظافت صنعتی در صنایع و اماکن گوناگون

نظافت در هر یک از اماکن صنعتی، تجاری، اداری و مسکونی اهمیت خاصی دارد. برقراری پاکیزگی در هر بخش از اماکن ذکر شده مستلزم بکارگیری روش خاصی می باشد. با بهره گیری از دستگاه های نظافت صنعتی می توان به سادگی هر سطح آلوده ای را به سادگی نظافت نمود.

نظافت صنعتی اماکن گوناگون

طیف گسترده ای از دستگاه های نظافت صنعتی به منظور شستشو و پاکسازی در بخش های گوناگون و سطوح هموار و نا هموار طراحی گردیده است. از مزایای جایگزینی این دستگاه های مکانیزه به جای روش های سنتی نظافت می توان به کاهش زمان نظافت، کاهش محسوس هزینه ها به مرور زمان، بالا رفتن کیفیت شستشو به دلیل قدرت فوق العاده این دستگاه ها و همچنین صرفه جویی در منابع آب و کاهش مصرف مواد شوینده اشاره کرد. در ادامه کاربرد و دستگاه های مناسب برای بهینه سازی نظافت در صنایع گوناگون را بررسی می کنیم.

صنایع خودروسازی

واتر جت و نظافت صنعتیاز چندین نوع دستگاه مکانیزه نظافتی می توان به منظور بهینه کردن فرآیند شستشو و نظافت در محیط های مرتبط با صنعت خودرو سازی استفاده کرد. برای مثال می توان از واترجت به منظور زنگ بری تجهیزات و شستشوی آلودگی های عمیق سطوح ناهموار استفاده کرد. همچنین با بهره گیری از اسکرابر می توان سطوح هموار در داخل کارخانجات خودرو سازی را به سادگی شستشو داد. با سوییپر صنعتی نیز می توان محوطه های این کارخانه ها را نظافت نمود.

ساختمان سازی

نظافت صنعتی با واترجتچه در هنگام ساخت و ساز و چه پس از اتمام ساخت همواره نیاز به نظافت وجود دارد. با توجه به وسعت سطوح آلوده ساختمان ها می بایست از دستگاه های نظافت صنعتی به منظور بهینه سازی شستشو بهره گرفت. با استفاده از واترجت می توان به شستشوی آلودگی های تثبیت شده پرداخت و پس از اتمام ساخت می توان با استفاده از اسکرابر سطوح کف را به خوبی شستشو داد. همچنین می توان با سوییپر صنعتی زباله ها و اجسام ریز و درشت باقی مانده بر روی سطوح را مکش و جاروب کرد.

مراکز تفریحی خدماتی

شستشو و نظافت صنعتیبه منظور ارائه بهتر خدمات در اماکن تفریحی می بایست سطوح در این اماکن همواره پاکیزه باشند. اما به دلیل وسعت چنین اماکنی، نمی توان از روش های سنتی شستشو استفاده کرد و می بایست با بکارگیری دستگاه هایی مانند اسکرابر به منظور شستشوی سطوح کف، سوییپر به منظور جمع آوری زباله ها، واترجت به منظور شستشوی محیط های باز نا هموار و سطوح گسترده و از انواع مکنده صنعتی برای نظافت اماکن داخلی استفاده کرد.

فروشگاه ها

اسکرابر صنعتی و نظافت صنعتیتردد زیاد در اماکن تجاری و فروشگاه ها موجب دشوار شدن فرآیند نظافت می شود. زیبایی این اماکن در نظافت و پاکیزگی آن ها بوده و در صورت شستشوی مداوم سطوح این اماکن، رغبت افراد برای مراجعه به این فروشگاه ها بیشتر شده و بهره وری بالا می رود. مناسب ترین دستگاه مکانیزه و صنعتی در مراکز تجاری و فروشگاه ها اسکرابر یا دستگاه کف شوی صنعتی می باشد که در طول روز امکان شستشوی بدون مزاحمت را می دهد.

بهداشت و درمان

دستگاه نظافت صنعتیدر مراکزی که بهداشت از اهمیت بالایی برخوردار است بهتر است از شیوه های نظافتی استفاده شود که موجب کاهش آلودگی های میکروب دار و افزایش بهداشت شده و مانند روش سنتی شستشو باکتری و میکروب ها را از مکانی به مکان دیگر منتقل نکنند. نوع خاصی از دستگاه اسکرابر که یکی از تجهیزات نظافت صنعتی می باشد وجود دارد که به منظور نظافت بیمارستان طراحی گشته است؛ اسکرابر آنتی باکتریال ضمانت می کند که سه روز پس از شستشو، ۹۹.۹% میکروب های مضر را از بین ببرد.

هتل

نظافت صنعتی و دستگاه فرش شوینظافت مداوم در هتل ها موجب افزایش پاکیزگی و زیبایی این اماکن شده و به جذب بیشتر مسافران و گردشگران کمک می کند. سطوح هموار کف در هتل ها را می توان با اسکرابر دستی که بسیار کوچک بوده و امکان عبور از راهرو های باریک را دارد، نظافت نمود. از دستگاه کارواش دستی نیز می توان به منظور شستشوی حیاط هتل و نمای ساختمان کمک گرفت. مکنده صنعتی نیز کمک شایانی در نظافت اتاق و راهرو های هتل می کند. همچنین از دستگاه هایی مانند مبل و موکت شوی می توان به منظور تسریع روند نظافتی هتل ها استفاده کرد.

</br/>

</br/>

اماکن صنعتی و کارخانجات

نظافت صنعتی کارخانجاتوسعت سطوح در کارخانجات، آلودگی های عمیق و تثبیت شده، زنگ زدی و آسیب دیدگی تجهیزات صنعتی و غیره موجب می شود که نظافت در محیط های صنعتی بسیار دشوار باشد. استفاده از تجهیزات نظافت صنعتی قدرتمند می تواند به بهینه شدن فرآیند نظافت و برخی دیگر از فرآیند های صنعتی از جمله انتقال مواد کمک کند. از اسکرابر، سوییپر، مکنده صنعتی و دستگاه کارواش می توان به منظور بهینه سازی شستشو استفاده کرد.

کشاورزی و دامپروری

نظافت صنعتی با استفاده از دستگاه اسکرابربه دلیل ارتباط تنگاتنگ کشاورزی و دامپروری با صنایع غذایی، نظافت و پاکیزگی دائمی اماکن مرتبط با این دو صنعت بسیار حائز اهمیت است. استفاده از دستگاه های نظافت صنعتی پاکیزگی در هر بخشی از صنعت کشاورزی و دامپروری را به ارمغان آورده و موجب بالا بردن سطح بهداشت می شود. دستگاه های مکانیزه و نظافتی مناسب برای کاربرد در چنین مکان هایی شامل اسکرابر، واترجت، مکنده و… می شود.

خدمات شهری و حمل و نقل

خدمات شهری با نظافت صنعتینظافت در پایانه های حمل و نقل، راه آهن، فرودگاه ها و… بسیار دشوار است. همچنین سطوح شهری نیز به همان وسعت بوده و برای نظافت می بایست از تجهیزات خاصی استفاده شود. کاربردی ترین دستگاه نظافت صنعتی در اماکن مرتبط با حمل و نقل و محوطه های شهری به دلیل باز بودن این محوطه ها، سوییپر صنعتی می باشد. از اسکرابر نیز می توان برای شستشوی سطوح کف در این اماکن استفاده کرد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا