مقالات آموزشی

نکات مهم و کلیدی در مورد باتری اسکرابر

از آنجایی که دستگاه های اسکرابر معمولا برای شستشو و نظافت سطوح کف در فضای داخلی طراحی و تولید شده اند، به منظور حفظ سلامت محیط از انرژی الکتریکی به عنوان نیرو محرکه دستگاه استفاده می کنند. انرژی الکتریکی این دستگاه ها یا از طریق کابل متصل به پریز برق و یا از طریق انرژی ذخیره شده در باتری تامین می شود. اسکرابر باتری دار به واسطه داشتن قدرت مانور بالا و همچنین عدم محدودیت در دامنه حرکتی، دستگاهی کاربردی بوده و از محبوبیت ویژه ای در میان کاربران برخوردار است. با توجه به اینکه باتری انرژی مورد نیاز دستگاه را تامین می نماید، حفظ و نگهداری از آن بسیار مهم می باشد.

ساز و کار اسکرابر باطری دار

اسکرابرسامانه برس زنی، مخازن آب تمیز و آب کثیف، موتور مکنده و تی بخش های اصلی یک اسکرابر باطری دار می باشند. پاش شاب تمیز بر روی سطوح و چرخش پر سرعت برس های دستگاه، تمامی آلاینده ها را از داخل خلل و فرج سطوح بیرون کشیده و نظافت می نماید. پس از آن تی و سیستم مکنده نصب شده در انتهای دستگاه با جمع آوری و مکش کامل آب آلوده ناشی از شستشو و انتقال آن به داخل مخزن آب کثیف، سطوحی خشک و عاری از آلودگی بر جای می گذارند. استفاده از باتری در دستگاه اسکرابر موجب افزایش دامنه حرکتی دستگاه شده و از این رو امکان شستشو و نظافت بخش های دور از دسترس و یا محیط هایی که فاقد پریز برق می باشند، را به راحتی برای کاربر مهیا می نمایند. باتری های اسیدی، ژل، AGM و لیتیومی از پر کاربرد ترین باتری های قابل استفاده در دستگاه اسکرابر می باشد.

باتری اسیدی

باتری های اسیدی از جمله متداول ترین باتری های قابل استفاده در وسایل نقلیه موتوری می باشند. در ساختار این باتری ها از آب و اسید استفاده شده است. از جمله مزیت های این باتری می توان به قیمت مناسب آنها اشاره نمود. این در حالیست که باتری های اسیدی به تعمیر و نگهداری مداوم نیاز دارند.

باتری ژل

اسکرابر باتری دار

باتری ژل نوعی باتری سیلد اسید می باشد که کاربرد گسترده ای دارد. در ساختار این باتری ها از الکترولیت های ژلی و خمیری استفاده شده است. از جمله مزایای کاربردی این باتری ها می توان به هزینه های پایین تعمیر و نگهداری، کیفیت بالا و قیمت مناسب اشاره نمود. با توجه به ویژگی های منحصر به فرد، باتری های ژل گزینه ای مناسب برای استفاده در دستگاه اسکرابر می باشند.

باتری AGM

اسکرابر یا کفشوریکی از باتری های پر کاربرد در بخش ها گوناگون باتری های AGM می باشد. این باتری نیز همانند باتری های ژل از دسته باتری های سیلد اسید می باشد. البته در ساختار اصلی این باتری از فایبر گلاس استفاده می شود.

باتری لیتیومی

اسکرابر صنعتیاین باتری متشکل از یون های لیتیوم بوده و کاربرد گسترده ای رد وسایل برقی دارد. اما از آنجایی که معمولا ابعاد کوچکی دارد، قابل استفاده در دستگاه های اسکرابر نمی باشد.

عوامل موثر در طول عمر باتری دستگاه اسکرابر صنعتی

کفشویبا توجه به اینکه دراسکرابر های باتری دار، باتری نقش مهم و کلیدی در استفاده کاربردی از دستگاه ایفا می نماید، نگهداری و استفاده درست از آن بسیار مهم می باشد. ازجمله عوامل تاثیر گذار بر عمر مفید باتری ها می توان به دمای محیط، تعداد دفعات شارژ و زمان مناسب شارژ می باشد. بهترین دما برای نگهداری از باتری ها دمای بین ۲۰ تا ۳۰ درجه بوده و افزایش دمای محیط می تواند اثار نامطلوبی بر روی سلامت باتری ها داشته باشد. علاوه بر این، تعداد دفعات و زمان شارژ باتری نیز بر عمر مفید باتری ها اثر گذار است. هر چه تعداد دفعات شارژ باتری بیشتر باشد، عمر مفید ان کاهش می یابد. ضمن اینکه شارز باتری در صورت عدم تخلیه کامل ان نیز می تواند عمر مفید باتری را کاهش دهد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا