مقالات آموزشی

شستشوی تجهیزات آشپزخانه با واترجت صنعتی

در آشپزخانه های صنعتی، رستوران ها و مراکز طبخ غذا به دلیل استفاده مداوم از تجهیزات و دستگاه ها و تهیه غذا در حجم بالا، لازم است تا نظافت به صورت پیوسته و تخصصی انجام پذیرد، در غیر این صورت این بخش ها به محلی برای انباشت انواع آلودگی، رسوب و جرم تبدیل شده و می تواند سلامتی افراد را تهدید نماید. امروزه شستشوی صنعتی تجهیزات آشپزخانه های صنعتی در بسیاری از موارد با استفاده از دستگاه های نظافت صنعتی صورت می پذیرد تا این آلودگی ها به شیوه ای کاملا موثر از شیارها و لایه های این تجهیزات جدا شود.

واترجت صنعتی و شستشوی مکانیزه
واترجت صنعتی و شستشوی مکانیزه

شستشوی تجهیزات آشپزخانه با دستگاه های نظافت صنعتی

دیگ های بزرگ، ابزار و تجهیزات محوطه و تاسیسات آشپزخانه های صنعتی نظیر آشپزخانه های هتل ها، بیمارستان ها، مدارس، دانشگاه ها و…  روزانه با انواع مواد روغنی، چرب و مواد شیمیایی سرو کار دارند. در بسیاری مواقع این مواد به دلیل چسبندگی بالا به راحتی از میان برداشته نشده و لازم است تا از دستگاه های شستشوی صنعتی با سرعت بالا برای حذف این آلودگی ها اقدام نمود. یکی از مناسب ترین و کاربردی ترین این دستگاه ها، کارواش صنعتی می باشد که در مدل آب گرم و آب سرد طراحی شده و با انتخاب مدل صحیح کارایی فوق العاده ای در شستشوی تجهیزات آشپزخانه های صنعتی دارد.

واترجت صنعتی و شستشوی مکانیزه

دستگاه های کارواش دستی در مدل آب گرم و آب سرد مطابق یک برنامه مشخص و یکسان عمل می کنند. آب با ورود به پمپ کارواش افزایش فشار یافته و با عبور از بخش هایی نظیر شلنگ، لنس و در نهایت نازل، از دستگاه خارج و بر روی سظح مورد نظر پاشش می گردد. اب پرفشار پبه دلیل قدرت بالا می تواند آلودگی های مختلف،‌ تثبیت شده و قدیمی را از سطوح مختلف جدا نماید. قیمت دستگاه کارواش آب گرم با توجه با تجهیز این دستگاه به سامانه گرمکن، و کیفیت بهتر شستشو بالاتر اما اقتصادی تر می باشد.

کارواش آب گرم و شستشوی تجهیزات آشپزخانه

یکی از مناسب ترین دستگاه ها به منظور به کارگیری در آشپزخانه های صنعتی دستگاه کارواش آب گرم است. با تجهیز به آبگرمکن که بعد از پمپ تعبیه شده، این دستگاه قادر به حذف آلودگی های چرب همزمان با ضدعفونی کردن سطوح می باشد چراکه آب گرم از قابلیت حذف عوامل بیماری زا در محیط های حساس به رعایت بهداشت برخوردار است. از جمله ویژگی های مهم این دستگاه جت واش قابلیت تنظیم فشار و دمای آب خروجی است، دستگاه های کارواش سیار نیز با امکان حمل و جابه جایی آسان می توانند در آشپزخانه های کوچک نیز مورد استفاده قرار بگیرند. خرید دستگاه کارواش صنعتی آب گرم و استفاده از آن برای شستشوی تجهیزات آشپزخانه یکی از آسان ترین راه های کسب کیفیت مطلوب در نظافت این محیط می باشد.

نازل مناسب برای شستشوی تجهیزات آشپزخانه صنعتی

علاوه بر دبی و فشار، زاویه و نحوه خروج آب از دستگاه نیز عاملی مهم در به کارگیری دستگاه واتر جت صنعتی به منظور شستشوی تجهیزات آشپزخانه می باشد. از این رو لازم است تا با آگاهی کامل نسبت به انتخاب نازل مناسب تصمیم گیری شود. انواع مختلفی از نازل ها به منظور نصب بر دستگاه های کارواش سیار طراحی شده اند که از این میان می توان به نازل تیغه ای، دوار، سوزنی، نازل زمین شوی، نازل مواد شوینده و…. اشاره نمود. به منظور شستشوی تجهیزات آشپزخانه صنعتی با در نظر گرفتن شرایط از این نازل ها  استفاده نمود.

– نازل زمین شوی
انتخاب نازل مناسب کارواش صنعتی
انتخاب نازل مناسب کارواش صنعتی

به منظور ارائه شستشوی مکانیزه دقیق و اصولی زمین با استفاده از دستگاه کارواش سیار استفاده از نازل زمین شوی یک انتخاب مناسب است. این نازل با چرخش دیسکی و با قرارگیری کامل بر روی زمین علاوه بر جلوگیری از پاشش آب به اطراف به هنگام شستشو، لکه های عمیق را به راحتی از میان برمی دارد. در نتیجه سطح کف در آشپزخانه صنعتی در بخش های کوچک با  استفاده از دستگاه واترجت صنعتی با نازل زمین شو به راحتی قابل شستشو می باشد. استفاده از این نازل، در کنار دستگاه شستشوی کف برای سرعت بخشیدن به نظافت کفپوش ها از اهمیت بالایی برخوردار است.

– نازل مواد شوینده

استفاده از مواد شوینده، موجب افزایش کیفیت شستشو در محیط می گردد. حال اگر این مواد شوینده به آب پرفشار خارج شده از دستگاه واترجت صنعتی اضافه گردند قابلیت شوینده آب را تا چندین برابر افزایش می دهد. در نتیجه از این نازل می توان به منظور شستشوی تجهیزات آشپزخانه استفاده نمود.

– نازل تیغه ای

نازل تخت یا تیغه ای یکی از انواع پرکاربرد نازل در موارد گوناگون است که آب را به صورت خطی خارج می نماید. این نازل می تواند مساحت های بیشتری را در مقایسه با نازل های دیگر در هر بار شستشو دهد.

– نازل دوار و سوزنی

از نازل دوار و سوزنی به منظور لکه بری با آب استفاده می شود این دو نازل با حفظ فشار آب به هنگام خروج از دستگاه برای شستشوی صنعتی تخصصی تر مورد استفاده قرار می گیرد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا