مقالات آموزشی

تعمیر دستگاه نظافتی یا تعویض آن؟

از گذشته تا به امروز نظافت محیط یکی از مهم‌ترین اقدامات در جهت حفظ زیبایی و سلامت بوده است. با رشد تکنولوژی و تاسیس کارخانجات و مراکز تجاری وسیع، دستگاه‌های نظافتی مکانیزه به جای روش‌های دستی فرآیندهای نظافت و شستشوی سطوح کف و سایر بخش‌ها را بر عهده گرفته‌اند. سرعت و کیفیت بالا مهم‌ترین مشخصه هریک از این تجهیزات است. تجهیزاتی مانند زمین‌شوی صنعتی، جاروبرقی و واترجت صنعتی از جمله این دستگاه‌ها هستند که نیاز بسیاری از صنایع و مراکز تجاری را تامین می‌کنند. بعد از مدتی استفاده از این تجهیزات، ممکن است قسمت‌هایی از دستگاه دچار خرابی شده و یا نیاز به بررسی و عیب‌یابی داشته باشد. در این مقاله قصد داریم تا بررسی کنیم آیا تعمیر دستگاه نظافتی در هر شرایطی ممکن است یا باید به فکر تعویض آن باشید. شرکت تجهیزات نظافت صنعتی ابراهیم بهترین ابزار نظافت صنعتی را با تکنولوژی روز در اختیار شما قرار می‌دهد.

نگهداری دستگاه نظافت صنعتی

مهم‌ترین نکته، نگهداری دستگاه نظافتی

دستگاه‌های نظافتی با کیفیت ساخت برندهای معتبر، بهترین گزینه برای خرید هستند. خرید یک دستگاه نظافتی اسکرابر صنعتی و یا سوییپر با قیمت بالاتر از یک برند معتبر قطعا بهتر از خرید یک دستگاه با کیفیت پایین‌تر و از برند‌های متفرقه بازار است. طول عمر بالا، تامین بودن قطعات یدکی و لوازم مصرفی و تضمین کیفیت فرآیند‌های شستشو و نظافت از مزایای خرید دستگاه نظافتی با کیفیت هستند. شاید خرید کارواش صنعتی یا سایر تجهیزات نظافت مکانیزه کاهش هزینه‌های نظافت را به همراه داشته باشد، اما نگهداری این تجهیزات، هزینه‌های تعمیرات آنها را کاهش خواهد داد. بنابراین حتی بهترین و با کیفیت‌ترین این تجهیزات در زمان مناسب به بازبینی، نگهداری و یا تعمیر نیاز دارند. اگر دستگاه نظافتی شما مانند گذشته کار نمی‌کند، احتمالا زمان سرویس یا تعمیر دستگاه نظافتی فرا رسیده است. برای مثال ساده‌ترین دلیل درست کار نکردن یک دستگاه نظافتی مانند اسکرابر صنعتی می‌تواند فرسایش یافتن برس نظافتی آن باشد. بنابراین تعویض یک قطعه مصرفی، ساده‌ترین راه برای بازگرداندن دستگاه به شرایط اولیه است. تعویض قطعات یدکی، تعمیر دستگاه نظافتی یا در نهایت تعویض آن گام‌های بعدی هستند که در صورت مهیا نشدن شرایط ایده آل برای بهبود عملکرد نظافت قابل انجام است. با بازبینی روزانه، هفتگی و ماهیانه دستگاه نظافتی، تا ۵۰ درصد در هزینه‌های نگهداری آن صرفه جویی کنید. این دستگاه‌ها باید طبق دفترچه راهنما و آموزش‌های متخصص مورد استفاده قرار گیرد تا علاوه بر دست یافتن به بیشترین کارایی دستگاه، موجب افزایش طول عمر آن نیز شود. بررسی دستگاه پس از هر بار استفاده و همچنین بازبینی کل در طول دوره های منظم باعث می‌شود عیب‌ها و خرابی‌های کوچک در صورت وجود یافت شوند و تعمیر گردند تا باعث خرابی‌های بزرگتر و در نتیجه هزینه‌های بیشتر نگردند. برای چنین عملی بهتر است از مرکز خدمات پس از فروش یاری گرفت که دارای متخصص‌های با تجربه‌ای در این زمینه هستند.

اهمیت سرویس و بازبینی دستگاه‌های نظافت صنعتی

دستگاه‌ها و تجهیزات نظافت صنعتی به علت ساختار مکانیزه و عملکرد مناسب و بی نقص در کارخانه‌ها، مراکز صنعتی، تجاری و درمانی و غیره مورد توجه واقع شده است و توانسته است تا حد بسیار زیادی نیاز آن‌ها را در این زمینه برطرف نماید و رضایت مشتریان را به دست آورد. این دستگاه‌ها باید به صورت مرتب بازبینی شوند تا علاوه بر این که قطعات مصرفی آن ها در صورت لزوم تعویض گردد، خرابی‌هایی نیز که به علت عدم استفاده درست ایجاد شده اند، تعمیر گردند. عدم تعمیر و بازبینی می‌تواند باعث عملکرد نادرست دستگاه، در نتیجه نارضایتی مشتری و حتی خرابی کلی دستگاه گردد. عدم بررسی و تعمیر به موقع دستگاه باعث افزایش هزینه‌ها می‌شود و ممکن است دستگاه را کنار گذاشته و از روش‌های سنتی و خسته کننده استفاده نمایند. بنابراین باید دستگاه را از تامین کننده‌ای تهیه نمود که که از اعتبار کافی برخوردار باشد و دارای نمایندگی در مناطق مختلف بوده و سطح بالایی از خدمات پس از فروش را نیز ارائه دهد، تا بتواند به موقع و سریع امور مربوط به تعمیر دستگاه را انجام دهد.

تعویض دستگاه نظافتی، آخرین راه حل

سرمایه‌ای که برای خرید دستگاه نظافتی صرف می‌شود، در دراز مدت با کاهش هزینه‌های بکارگیری نیروی خدماتی و سایر هزینه‌ها بر می‌گردد. ضمن اینکه در بسیاری از محیط‌ها امکان استفاده از ابزار‌های دستی وجود ندارد و دستگاه‌های نظافتی لزوما باید بکار گرفته شوند. صرف این هزینه برای خرید این دستگاه‌ها، باید شما را مجاب کند تا در نگهداری صحیح آن کوشا باشید. با این حال مواردی از جمله عدم توجه به نگهداری و بازبینی منظم دستگاه، عقب انداختن تعمیر دستگاه نظافتی و خرید دستگاه از برند‌های نامعتبر، باعث کاهش طول عمر آن می‌شود. در نتیجه در صورت حل نشدن مشکل با تعمیرات اساسی، تعویض دستگاه نظافتی تنها راهکاری است که باقی می‌ماند. البته تعمیر دستگاه نظافتی غالبا ارزان‌تر از تعویض کردن آن با یک مدل جدید است، مگر اینکه دستگاه قبلی کارایی مد نظر شما را تامین نکرده و یا با خرابی آن و عدم برآورده شدن انتظارات، به فکر خرید دستگاه نظافتی از یک برند معتبر افتاده‌اید.

تعمیر زمین شوی

اهمیت مرکز خدمات پس از فروش

مراکز خدمات پس از فروش دارای نیروهای متخصص در حوزه کاری خود هستند و مشتریان را برای استفاده از دستگاه راهنمایی می‌کنند تا نحوه استفاده درست و بازبینی‌های منظم از دستگاه‌ها و ماشین آلات نظافت صنعتی برای او شرح داده شود تا از آسیب‌ها و خطرات احتمالی دستگاه جلوگیری شود. همچنین مشتریان مدتی پس از استفاده از دستگاه در صورت بروز مشکل می‌توانند از خدمات پس از فروش برای رفع مشکل درخواست یاری کنند. در صورت بروز مشکل بررسی شود که این مشکل مربوط به قطعات مصرفی است یا خیر. زیرا قطعات مصرفی مانند برس و لاستیک تی برای اسکرابر صنعتی یا روغن در واترجت صنعتی در طی زمان باید حتما تعویض گردند تا کارایی دستگاه حفظ گردد. بنابراین با درخواست قطعات و تجهیزات از خدمات پس از فروش نسبت به تعویض آن‌ها اقدام نمایند. در صورتی که مشکل از بخش‌های دیگر بود مشتری درخواست خود را به صورت کاملات شفاف و دقیق به شرکت اعلام می دارد تا کارشناسان بهتر بتوانند مشکل وی را برطرف کنند.

تعمیر دستگاه‌های نظافتی توسط متخصصین شرکت ابراهیم

شرکت ابراهیم تنها در فروش دستگاه‌های نظافتی مکانیزه فعالیت نمی‌کند و فراتر از این موضوع، تعمیر دستگاه نظافتی در مدل‌های مختلف توسط متخصصین فنی این شرکت انجام می‌شود. در حالیکه بسیاری از شرکت‌ها تنها دستگاه‌های ارائه شده خود را تعمیر و سرویس می‌کنند، اما شرکت ابراهیم با تجهیز مجموعه خود به یک تعمیرگاه مرکزی قادر است تا انواع تجهیزات نظافتی (‌زمین شوی صنعتی، واترجت صنعتی، سوییپر صنعتی، جاروبرقی صنعتی و ….) از برند‌های مختلف را سرویس و تعمیر کند. ضمن اینکه اعزام نیروی متخصص به محل برای تعمیرات دستگاه نظافتی شرکت ابراهی ، گام مهمی برای بررسی اولیه عیب و جلوگیری از تحمیل هزینه به مشتری برای حمل و نقل دستگاه است. انبار بزرگ قطعات شرکت ابراهیم با پشتوانه قوی و تعداد بالای قطعات این اطمینان را به شما می‌دهد که بدون دغدغه تا سال‌ها قطعات مورد نیاز دستگاه نظافتی خود را تهیه کنید. تکنسین‌های آموزش دیده با تجهیزات تعمیرات ویژه در کمترین زمان دستگاه معیوب و یا دچار آسیب شده شما را تحویل گرفته و در وضعیت ایده آل آن تحویل می‌دهند. با ورود دستگاه به انبار شرکت ابراهیم، طبق چک لیست تعمیر و بازبینی، بخش‌های مختلف علامت گذاری می‌شوند و خدمات مورد نیاز شامل تعویض قطعات یا تعمیر دستگاه نظافتی، در بخش‌های مربوطه انجام می‌گیرند.

واحد خدمات پس از فروش شرکت ابراهیم

شرکت ابراهیم دارای نمایندگی انحصاری برندهای معتبر اروپایی برای تامین تجهیزات و دستگاه‌های نظافت صنعتی در ایران است. این شرکت با ارائه دستگاه‌های با کیفیت همراه با خدمات پس از فروش در سطح بالا، به مشتریان ارائه خدمت می‌نماید. واحد خدمات پس از فروش شرکت ابراهیم با ۶۰۰۰ متر مربع وسعت شامل سه بخش انبار محصولات، انبار قطعات و بخش خدمات فنی است. انبار محصولات دارای انواع دستگاه‌های نظافت صنعتی شامل اسکرابر، سوییپر، واترجت صنعتی، جاروبرقی صنعتی و … است و این امکان برای مشتریان وجود دارد تا با مراجعه به این بخش با دستگاه‌ها آشنا شده، آن‌ها را تست کنند و متناسب با نیاز خود دستگاه مناسب را به کمک کارشناسان انتخاب کنند. در صورت نیاز مشتریان به قطعات مصرفی و تجهیزات جانبی، بخش انبار قطعات نیز آماده ارائه خدمت به مشتریان است. در صورت بروز هرگونه مشکل برای دستگاه‌ها و نیاز به تعمیر، بخش خدمات فنی با مشاوره تلفنی و حتی اعزام کارشناس به محل پاسخگوی نیاز مشتریان خواهد بود.

مطالب مرتبط

۴ دیدگاه

    1. سلام وقتتون بخیر
      تعمیرات اسکرابر های برند های مختلف تفاوت دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن ۸۷۱۸۴-۰۲۱ واحد تعمیرات تماس بگیرید تا راهنمایی های لازم رو دریافت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا