مقالات آموزشی

ترولی پذیرایی چیست؟

تالارها و رستوران‌ها اولین گزینه برای برگزاری انواع مجالس هستند و به همین دلیل هنگام برپایی مراسم و جشن‌ها افراد زیادی در این اماکن حضور پیدا می‌کنند. با افزایش تعداد مهمانان و شرکت‌کنندگان در مراسم نیروهای مشغول در تالار و رستوران باید با سرعت بیشتر و دقت بالاتری به پذیرایی از مهمانان بپردازند و نباید افزایش تعداد افراد حاضر بر کیفیت کار پرسنل تاثیرگذار باشد. استفاده از تجهیزات مناسب و کارآمد به منظور افزایش سرعت عمل در امر خدمت‌رسانی به مشتریان اهمیت زیادی دارد که بهره‌مندی از انواع ترولی پذیرایی در رستوران و تالار می‌تواند در رسیدن به این هدف کمک کند. در این مقاله به پاسخ این پرسش که ترولی پذیرایی چیست خواهیم پرداخت. شرکت ابراهیم به عنوان ارائه دهنده انواع تجهیزات نظافتی شما را در انتخاب و خرید انواع ابزارهای کارآمد برای نظافت و مدیریت سالن‌های پذیرایی یاری خواهد کرد.

انواع ترولی پذیرایی

اهمیت کیفیت خدمات در رستوران و تالارهای پذیرایی

از آن جایی که رستوران و تالارها روزانه پذیرای افراد بسیار زیادی هستند، به همین دلیل تمیزی و نظافت این فضاها از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و در حقیقت یک ضرورت و الزام به شمار می‌آید. در تالار و رستوران انواع غذا و خوراکی‌ها سرو می‌شود، اما علاوه بر اهمیت نحوه سرو غذا و پذیرایی، نظافت و تمیزی تالار و رستوران ‌ا نیز اهمیت بسیار زیادی دارد، یعنی کیفیت محصولات ارائه شده، بهداشت محیط و کیفیت خدمات هر سه مکمل یکدیگر هستند. استفاده از انواع ترولی پذیرایی در ارائه خدمات تالارها و رستوران‌ها می‌تواند به نیروی خدماتی کمک کند تا با قرار دادن هر مواد غذایی و اقلام پذیرایی در جای مخصوص خود عملکرد بهینه‌ای داشته باشند و بازده نیروهای مجموعه افزایش یابد.

کاربرد انواع ترولی پذیرایی

ترولی در لغت یعنی وسیله‌ای که دارای چهار چرخ است. امروزه به ابزاری گفته می‌شود که هم ترولی برای حمل تجهیزات و هم مدل‌هایی برای نظافت را در بر می‌گیرد. ترولی  پذیرایی که در رستوران و تالار مورد استفاده قرار می‌گیرد یک ابزار خدماتی است و با ترولی‌های نظافت سطل و تی معمولی تفاوت دارد. این وسیله دارای طبقات و بخش‌های مختلف برای نگهداری و انتقال تجهیزات پذیرایی است. انواع ترولی رستورانی به دلیل وزن سبک، می‌تواند به راحتی وسایل را در همه نقاط مختلف جا به جا نماید. جنس لاستیک‌های ترولی پذیرایی از پلاستیک مقاوم است، از این رو می‌توان آن را به راحتی حرکت داد و در محیط رستوران جابجا نمود. همچنین این چرخ‌دستی، در هنگام حرکت هیچگونه صدای اضافه‌ای که بر هم زننده آرامش محیط باشد تولید نمی‌کند.

از انواع ترولی‌های مورد استفاده در رستوران و تالارهای پذیرایی، می‌توان به ترولی‌های نظافتی نیز اشاره داشت که جهت نظافت این فضاها، دارای دو سطل جداگانه برای آب تمیز و آب کثیف و دارای سیستم آبگیری است. این تجهیزات با داشتن بخش‌های جداگانه برای تجهیزات نظافت و سطل‌های مجزا فرایند نظافت را بهینه نموده و کیفیت آن را ارتقا خواهند داد.

آشنایی با مدل‌های مختلف ترولی پذیرایی

ترولی‌ها در محیط رستوران و تالار به منظور ارائه خدمات مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرد. از جمله کاربردهای ترولی در این محیط می‌توان به استفاده از ترولی چند منظوره برای نظافت آسان سطوح کف، گردگیری، ارائه خدمات بهتر به مشتریان، حمل آسان و وزن سبک آن‌ها اشاره نمود. همچنین از انواع ترولی غذا برای حمل وسایلی مانند ظرف‌های غذا و ظروف کثیف، نیز استفاده می‌شود. ترولی‌ها می‌توانند به راحتی تمامی وسایل مربوط به سرو غذا، نوشیدنی و میوه را روی خود جای دهند و آن را حمل نمایند، بدون آن که نگرانی برای افتادن و ریختن آن‌ها در اثر حرکت ترولی پذیرایی وجود داشته باشد.

انواع ترولی رستوران

به دلیل آن که صیقلی بودن و درخشش سطوح کف در فضای تالار و رستوران‌ها برای مراجعه کنندگان، نشان از تمیزی و نظافت تمامی بخش‌های این مکان‌ها است، استفاده از انواع ترولی نظافت در محیط رستوران و تالارها می‌تواند در بالا بردن سطح کیفیت نظافت و عمر کفپوش‌ها نیز بسیار موثر باشد. بهترین ترولی پذیرایی برای حمل غذا در رستوران و تالارها ترولی‌هایی از جنس پلی اورتان فشرده تولید شده است، تا به راحتی بتوان آنها را تمیز نمود. انواع مختلفی از ترولی‌ها را می‌توان در محیط رستوران و تالارهای پذیرایی مورد استفاده قرار داد، از انواع این تجهیزات نظافت و خدمات م‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

موارد استفاده ترولی‌های خدماتی و پذیرایی

ترولی پذیرایی مخصوص به کارگیری در رستوران‌ها، تالارهای پذیرایی، فود کورت‌ها، هتل‌ها طراحی و ساخته شده‌اند که می‌تواند انواع ابزار نظافت، ملحفه، حوله، لوازم شوینده و بهداشتی و … حمل نماید. این نوع ترولی‌ها در رستوران‌ها به شدت کاربردی و مفید هستند. در کناره‌های این ترولی امکان نصب کیسه زباله وجود دارد و برخی مدل‌ها محفظه‌ها و کابین‌هایی با درب بسته دارند. در محیط رستوران‌ها نیز از انواع ترولی حمل غذا استفاده می‌شود که در فرایند پذیرایی و ارائه خدمات بهینه به مشتریان کمک می‌کند. همان گونه که از نامشان پیدا است، در رستوران ها بیشتر به منظور حمل غذای سرد و گرم مورد استفاده قرار می گیرند. همچنین قسمتی برای نگهداری از ظروف کثیف و خالی کردن زباله‌ها نیز دارد. استفاده از این ترولی و تجهیزات در بهبود ارائه خدمات و سرعت گرفتن فرایند نظافت و پذیرایی کمک شایانی خواهد کرد.

انواع ترولی‌های نظافتی

ترولی‌های نظافتی از ساده‌ترین نوع ترولی هستند که به منظور نظافت و جا به جایی ابزار نظافتی مورد استفاده قرار می‌گیرند. این ترولی‌ها دارای سطل‌های مجزا برای حمل آب تمیز و آب کثیف هستند. یک سیستم آبگیر بر روی این ترولی نصب شده که برای فشردن الیاف تی کاربرد دارد و آب آلوده را از آن خارج می‌کند، بنابراین مانند سطل و تی‌های سنتی آلودگی در تی باقی نمی‌ماند. مدل‌های پیشرفته‌تر ترولی نظافتی علاوه بر دو سطل و آبگیر، بخش‌هایی برای نگهداری و حمل سایر ابزار نظافتی مثل انواع پد، مواد شوینده، دستمال‌های نظافتی، دسته‌های نظافتی، کیسه زباله و …دارند که بدین طریق جا به جا می‌گردد.

انواع ترولی حمل غذا

کاربرد انواع ترولی‌های حمل زباله

از دیگر ترولی‌های قابل استفاده در محیط رستوران‌ها و تالار‌های پذیرایی ترولی‌های حمل زباله هستند. این ترولی دارای سیستم ترمز و دیواره‌هایی به منظور جلوگیری از افتادن زباله‌ها است که جهت کاربرد در محیط‌هایی با حجم بالای زباله طراحی شده است چرا که با بالا رفتن حجم زباله‌ها وزن آن نیز افزایش یافته و حمل آن‌ها دشوار می‌شود. اما ترولی‌های حمل زباله دارای چرخ‌های روان و صفحه‌های نگه دارنده هستند که نیروهای خدماتی را هنگام جمع آوری زباله‌ها یاری می‌دهد. ضمن آن که به درپوش مخصوص تجهیز گردیده‌اند که از انتشار بوی نامطبوع و میکروب در محیط سالن و راهروها جلوگیری می‌کند.

مزایای استفاده از ترولی پذیرایی چیست؟

از مزایای بکارگیری انواع ترولی غذا و سایر مدل‌های ترولی در محیط رستوران و تالارها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

استحکام و مقاومت بالا تجهیزات نظافت

جنس بدنه اصلی انواع ترولی از فلز مستحکم است. همچنین چرخ‌های آن از پلاستیک‌های مقاوم ساخته شده‌اند. به همین دلیل این چرخ دستی‌ها از مقاومت بسیار بالایی برخوردارند. به دلیل سادگی طراحی و ساخت این دستگاه احتمال خرابی و هزینه نگهداری آن بسیار پایین است و هزینه‌های جانبی را بر مدیریت مجموعه تحمیل نمی‌کند.

شستشو و نظافت آسان

از آن‌جایی که از این ترولی‌ها به منظور حمل غذا و نظافت استفاده می‌گردد، نیاز است تا پس از هر بار استفاده مورد نظافت بدهداشتی قرار بگیرند. شستن ترولی به راحتی امکان‌پذیر است. از طرفی جنس آن به گونه‌ای است که، می‌توان آن را حتی با استفاده از یک دستمال مرطوب تمیز کرد.

هدایت و مانور پذیری آسان

این ترولی‌ها به راحتی در یک فضای محدود می‌چرخند. بنابراین نیازی نیست تا کارکنان انرژی زیادی برای تغییر دادن مسیر ترولی‌ها صرف کنند. به راحتی می‌توان بدون ترس از افتادن و یا شکستن هر چیزی را روی آن حمل نمود. وزن پایین آن‌ها هدایت و جابجایی این ترولی‌ها را در تالار برای پذیرایی بهینه از میهمانان امکان‌پذیر می‌کند.

صرفه‌جویی در نیروی کار و فضای نگهداری

ترولی‌ها ساختار فشرده و منسجمی دارند و فضای زیادی را در بر نمی‌گیرند، بنابراین حتی در کوچک‌ترین رستوران‌ها و تالارها نیز قابل استفاده هستند. از طرفی این ترولی‌ها علاوه بر وزن سبک دارای چرخ‌های روان و مقاومی هستند، که دو نفر به راحتی می‌توانند با سرعت بالا از آن استفاده نمایند.

در پایان

استفاده از تجهیزات و دستگاه‌های مناسب برای ارائه خدمات به میهمانان و مشتریان در تالار‌ها و رستوران‌ها می‌تواند رضایتمندی بیشتر آنان را به همراه داشته باشد. همچنین بکارگیری انواع ترولی‌های پذیرایی در محیط رستوران‌ها با سرعت بخشیدن به فرایند خدمت‌رسانی، در کاهش زمان نیاز به ارائه خدمات کمک خواهد نمود.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا