مقالات آموزشی

چگونه زمان تعویض پد اسکرابر صنعتی را تشخیص دهیم؟

زمان یکی از مهم‌ترین موضوعات در نظافت صنعتی است. مدیران و پیمانکاران همواره در تلاشند مسافت بیشتری را در زمان کوتاه تری تمیز کنند. به همین دلیل بهره وری فرایند و تجهیزات مورد استفاده، عوامل مهمی هستند که میتوانند موفقیت فعالیت های نظافتی را تضمین کنند. برای دستیابی به بیشینه کارایی، باید کارآمد ترین تجهیزات نظافت صنعتی انتخاب شود. بعلاوه وقتی دستگاهی به خوبی عمل می کند، مهم است که با نگهداری صحیح کاری کرد تا در استفاده های آتی نیز کارایی آن پیوسته حفظ شود. تعویض به موقع قطعات و لوازم تجهیزات نظافتی، جهت به حداکثر رساندن بهره وری از اهمیت زیادی برخوردار است. فهمیدن زمان تعویض پد اسکرابر یکی از موضوعات مهمی است که در بحث مدیریت تجهیزات نظافتی  مثل اسکرابر و حفظ عملکرد اهمیت زیادی دارد. در این مقاله قصد داریم تا روش آگاه شدن از زمان تعویض پد اسکرابر صنعتی را بازگو کنیم

پد اسکرابر چیست؟

اسکرابر یا اسکرابر صنعتی یک دستگاه نظافتی پر کاربرد جهت شستشوی سطوح کف است این دستگاه بصورت مکانیزه سطوح را شستشو می دهد و همزمان با شستشو آن را خشک می کند. عملیات جدا نمودن آلودگی از سطح و شستن آن با استفاده از برس و پد اسکرابر انجام می شود. بر خلاف برس ها که برای شستشو استفاده می گردند، پد اسکرابر بیشتر برای پرداخت و براق نمودن سطوح کف کاربرد دارد. جنس پد باید با جنس کفپوش متناسب باشد تا سطح به خوبی از آلودگی ها پاک شود و همچنین سطح یا پد آسیبی نبیند. پد اسکرابر معمولا از جنس الیاف طبیعی و مصنوعی ساخته می شوند و می تواند زبر یا نرم باشد. پد اسکرابر با رنگ های روشن برای عملیات های شستشوی کف و پد های تیره تر برای جلادهی سطوح کاربردی هستند.

اطلاع از زمان تعویض پد اسکرابر صنعتی

رنگ بندی پد دستگاه کفشوی

انواع پد اسکرابر  براساس یک استاندارد مشخص انجام می شود. پد ها بطور کلی برای جلادهی، شستشوی روزانه، کفسابی و لایه برداری سطوح کاربردی هستند. به طور کلی می توان گفت هرچه رنگ پد تیره تر باشد سخنی و زبری آن بیشتر است. از جمله رنگ های پراستفاده پد دستگاه اسکرابر موارد زیر است.

  • پد سفید رنگ بسیار نرم است و برای شستشوی روزانه کاربرد دارد.
  • پد قهوه ای رنگ کمی سخت تر از پد اسکرابر سفید رنگ است و بوسیله آن می توان سطوح را به سرعت صیقل داد.
  • پد سیاه رنگ بسیار ضخیم و زبر است و حذف آلودگی های قدیمی و سایش سطوح غیر حساس بوسیله آن انجام می گیرد.

انواع برس اسکرابر و تعویض

نحوه صحیح نگهداری از برس دستگاه اسکرابر

نگهداری صحیح از پد باعث می شود که طول عمر آن افزایش پیدا کند و مدت زمان بیشتری از استفاده کرد. بهتر است بعد از هر بار استفاده از دستگاه اسکرابر آن را به طور کامل تمیز کرد و اگر زباله هایی بر روی آن چسبیده شده بود آن ها را جدا کرد تا در دفعات بعدی کیفیت حفظ شود و همچنین بافت برس آسیبی نبیند. برای شستشوی آن ها نیز به هیچ عنوان پیشنهاد نمی شود که آن ها در داخل محلول شوینده قرار داد. زیرا با این کار به مرور پد دچار پوسیدگی می شود. برای نظافت تنها کافی است که از یک مسواک و آب گرم استفاده کرد. با گذشت زمان اگر پد فرسوده شد می توان از طرف دیگر آن برای نظافت نیز استفاده کرد.

نشانه های فرارسیدن زمان تعویض پد اسکرابر صنعتی

در مورد پد های زمین شوی سه مورد کلیدی است که باید بررسی شود تا متوجه عمر مفید پد دستگاه اسکرابر شد. تعویض پد اسکرابر در زمان مناسب کیفیت شستشو و جلادهی را حفظ می کند و از هرگونه آسیب جلوگیری می کند. در ادامه به معرفی دو علامتی که نشان دهنده زمان تعویض پد اسکرابر می باشد می پردازیم.

۱- تغییر عملکرد پد

اگر کیفیت عملکرد پد خوب نباشد و آلودگی های روی سطح مثل قبل به خوبی پاک نمیشوند یعنی پد نمیتواند به خوبی لایه­ روی سطح را بردارد، یعنی وقت آن رسیده که آن را تعویض کنید. نیروی خدماتی در جریان امور نظافت و شستشوی پدها بعد از عملیات نظافتی به راحتی میتواند این موضوع را متوجه شود.

۲- ظاهر نامناسب پد

تغییر ظاهر پد علامت هشداردهنده دیگری است که نشان می دهد زمان تعویض پد اسکرابر صنعتی می باشد. ظاهر پد و آنچه به چشم میخورد میتواند میزان اثر بخشی آنرا مشخص کند. مثلا لایه بیرونی برخی پدهایی که در حال حاضر در بازار موجود هستند با اسپری پوشش داده شده که با رنگ لایه داخلی پد متفاوت است. معمولا وقتی این لایه از بین میرود مسئولین نظافت متوجه خواهند شد.

جمع بندی انتخاب پد اسکرابر و تعویض به موقع ان

استفاده از پد های با کیفیتی که از بهترین مواد اولیه تهیه شده­اند، در طولانی مدت به صرفه جویی در هزینه ها کمک خواهد کرد و نیازی به استفاده همزمان از دو پد برای دستیابی به نتیجه مطلوب نخواهد بود. همچنین دوام و مقاومت یکی دیگر از نکات کلیدی است که در هنگام جستجو برای یک پد کارآمد و تاثیر گذار باید در نظر گرفته شود. پدهای زمین شوی که از جنس الیاف یا پوشش های تهاجمی رزینی هستند باعث میشوند پد در برابر مواد شیمیایی نظافتی مقاوم باشد و آسیب نبیند. با انتخاب پد اسکرابر مناسب برای انجام کار ، درک اهمیت نگهداری و تعویض پد اسکرابر در زمان مناسب، میتوان از کیفیت کلی کار مطمئن بود و بطور همزمان از بازگشت سرمایه نیز اطمینان داشت

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا