مقالات آموزشی

راهنمای خرید بهترین ماده شوینده صنعتی در نظافت سطوح و تجهیزات

تشخیص سطح آلوده در بسیاری از موارد بسیار واضح و آشکار است. اما در بسیاری از همین موارد اغلب ما نمیدانیم از چه ماده شوینده ای در نظافت آلودگی های مختلف باید استفاده نمود. خرید یک ماده شوینده صنعتی مناسب فرایند نظافت را برای شما آسان تر، سریعتر و کارآمدتر می کند. بنابراین، این که بدانیم از چه ماده شوینده ای در چه زمانی و برای چه نوع آلودگی ای استفاده نماییم راهکاری مناسب بوده و کمک شایانی به سرعت گرفتن فرایند نظافت و بهبود کیفیت آن خواهد نمود.

این تصور که هر نوع آلودگی ای یکسان بوده و میتوان با خرید و استفاده از یک نوع ماده شوینده همه آلودگی ها را نظافت نمود تصوری غلط بوده و میتواند مشکلات بیشتری نیز برای محیط ایجاد نماید. استفاده از مواد شوینده مناسب در نظافت تجهیزات و سطوح صنعتی، تجاری یا اداری و خانگی میتواند از هدر رفتن سرمایه و پیشگیری از بروز آسیب در سطوح مورد نظافت جلوگیری به عمل آورد.

اهمیت خرید و کاربرد ماده شوینده صنعتی مناسب در نظافت

ماده شوینده صنعتی، کاربرد و نحوه انتخاب
ماده شوینده صنعتی، کاربرد و نحوه انتخاب

این موضوع که آلودگی ها صرفا با شستشو از بین نمیروند غیر قابل انکار است. استفاده از مواد شوینده میتواند فرایند نظافت را آسان نموده و کیفیت نظافت بهینه تری بر جای بگذارد. خرید ماده شوینده مناسب در نظافت سطوح و تجهیزات صنعتی برای حفظ سلامت و جلوگیری از باقیماندن آلودگی ها بعد از نظافت در این سطوح از اهمیت بالایی برخوردار است.

آلودگی ها با هم متفاوت هستند و باید برای نظافت آنها اقدامات درستی صورت پذیرد. انتخاب ماده پاک کننده و شوینده صنعتی که برای تمیز کردن لکه های چربی و روغن به خوبی عمل می کند، ممکن است برای نظافت سطوح آلوده شده با آلاینده های دیگر مناسب نباشد. این در حالی است که برخی از مواد شوینده و پاک کننده ها میتوانند برای نظافت طیف گسترده ای از آلودگی ها به خوبی عمل کرده و نظافت بهینه از برجای بگذارند. اما ممکن است برای هدف قرار دادن انواع خاصی از آلودگی ها نیاز به خرید ماده شوینده و پاک کننده دیگری داشته باشید.

استفاده از مواد شوینده مناسب در نظافت آلودگی های مختلف

خرید و کاربرد ماده شوینده صنعتی و پاک کننده های قلیایی برای آلودگی های آلی مانند روغن و گریس انتخاب مناسب و مطلوبی برای نظافت است، در حالی که مواد پاک کننده پایه اسید در نظافت آلاینده های غیر آلی مانند فلزات و نمک ها اثر بخشی بیشتری دارند. دانستن اینکه با چه نوع آلودگی ای سر و کار دارید، اولین و مهمترین گام مهمی در انتخاب و خرید ماده شوینده مناسب است. انتخاب و خرید مواد شوینده مناسب و کارآمد، مانند خرید کارواش صنعتی یا سایر تجهیزات نظافت مکانیزه در کسب کیفیت مطلوب نظافت تاثیر گذار می باشد.

این جدول زیر میتوانید با دانستن نوع آلودگی هایی که با آن سر و کار دارید نوع ماده شوینده صنعتی مورد نظر خود را به راحتی انتخاب نموده و کیفیت نظافت مطلوبی را با استفاده از آنها کسب نمایید. خرید و استفاده از این نوع ماده شوینده و پاک کننده ها در نظافت سطوح و تجهیزات مختلف در آزمایشگاه ها، سایت های تولید مواد غذایی و آشامیدنی، صنایع پزشکی، کارخانجات تولیدی و کارگاه های صنعتی قابل استفاده بوده و نظافت مطلوبی به همراه خواهند داشت.

راهنمای خرید ماده شوینده صنعتی شرکت ابراهیم
ماده شوینده بر حسب نوع آلودگی all purpose cleaner tough cleaner eloxa prima solvent cleaner oil cleaner extreme cleaner full alloy cleaner fast cleaner textile cleaner fast scent cleaner general cleaner washing foam cleaner
چسب       *           *    
رنگ ، جوهر       *                
تخم مرغ ، کره ، لکه های میوه *             *   * *  
چربی * *   * * * * * * * * *
اثر انگشت *   *                  
نمکهای نامحلول   *           *   *    
سطوح سنگی * *           *   * *  
روغنها * * * * * * * * * * * *
پارافین *                      
بنزین * *           *   * * *
پروتئین ها *                 *    
لکه و رد آب *                 *    
ضد عفونی کننده *   *                  
از بین برنده باکتری *   *                  
رد تایر و لاستیک و لیفتراک   *                    
آلودگی تثبیت شده و عمیق   *                    
شستشوی قطعات و آلیاژها             *         *
جلوگیری از زنگ زدگی             *          
تجهیزات و قطعات صنعتی                   *   *
صنایع سبک و سنگین * *     * * *     *   *
پاک کننده و لکه بر فرش و مبلمان و موکت                 *      

توجه به سطح مورد نظافت در هنگام خرید ماده شوینده صنعتی

مواد ضدعفونی کنندهتوجه به این نکته که چه سطحی را نظافت میکنید از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. این که در هنگام انتخاب و خرید ماده شوینده صنعتی با چه سطح و تجهیزاتی سر و کار داریم در میزان حذف آلودگی ها و برطرف سازی آنها از سطوح اهمیت دارد. توجه به نوع سطح، میزان حساسیت و سختی آنها و اینکه ماده شوینده چه تاثیری بر آن میگذارد میتواند از بروز آسیب در آنها جلوگیری نموده و به میزان زیادی در پیشگیری از تحمیل هزینه های اضافی به صنایع موثر باشد. درک اینکه شوینده های مختلف چگونه بر این سطوح تاثیر می گذارند مطمئنا در انتخاب ماده شوینده و استفاده از انواع موارد شوینده صنعتی تاثیرگذار خواهد بود. پس توجه به این نکته که از سازگاری ماده شوینده صنعتی انتخاب شده با سطحی که تمیز می کنید نیز یکی از مواردی مهم در خرید ماده شوینده صنعتی است.

بسیاری از سطوح و جداره ها به مواد شیمیایی سخت و دارای PH بالا حساس هستند، بنابراین یک شوینده یا پاک کننده با دامنه pH پایینتر میتواند انتخاب مناسب تری در نظافت آنها باشد. همچنین در نظافت برخی تجهیزات که در آنها از فلزات نرم و قطعات الکترونیکی ظریف استفاده شده انتخاد ماده شوینده صنعتی با PH خنثی مناسب تر بوده و نتیجه بهتری برجای خواهد گذاشت. اطلاعات مربوط به PH ماده شوینده باید توسط تولید کننده این مواد ارائه شده و بر روی برچسب اطلاعات محصول درج شده باشد.

توجه به روش و تجهیزات مورد استفاده در نظافت

مواد شوینده صنعتی
مواد شوینده صنعتی

روش نظافت و تجهیزاتی که برای تمیز کردن سطوح یا تجهیزات قصد استفاده از آن را دارید نیز در انتخاب و خرید ماده شوینده نقش اساسی دارد. به کار گیری تجهیزات نظافت مکانیزه صنعتی و دستگاه های شستشوی سطوح مانند زمین شوی صنعتی، کارواش های صنعتی فشار قوی، نماشو ها، پولیشر ها و دستگاه شستشوی فرش و موکت صنعتی میتوانند با استفاده از مواد شوینده مناسب با کیفیت بسیار بالایی انواع آلودگی هایی که سطوح و تجهیزات به آنها دچار شده اند را مورد نظافت قرار داده و تمیز نمایند. همچنین در خرید مناسب ماده شوینده و توجه به سازگار بودن این مواد با دستگاه های نظافت مکانیزه صنعتی، میتواند سلامت و دوام بالای دستگاه را تضمین کرده و از هزینه های اضافی جهت تعمیر و نگهداری آنها پیشگیری نماید.

سازگاری و ایمنی ماده شوینده

مواد شوینده و پاک کننده های زیادی در بازار وجود دارد که برای از بین بردن و تمیز کردن انواع آلودگی ها بسیار کاربردی هستند، اما حاوی حلال ها و سایر مواد شیمیایی هستند که میتواند آلوده کننده محیط زیست باشند. از این رو بهتر است به دنبال انتخاب و خرید ماده شوینده صنعتی باشید که هم موثر بوده و هم ایمن و سازگار باشند. استفاده از مواد شوینده زیست تخریب پذیر هم میتواند در کیفیت نظافت تاثیر داشته و هم با محیط زیست سازگار ترند. از سوی دسگر انتشار گاز های سمی و خطرناک در حین استفاده از این مواد شوینده از اهمیت بالا برخوردار است تا افراد حین کار با آن دچار مشکلات تنفسی یا سایر مشکلات نشوند.

چگونگی انتخاب ماده شوینده
چگونگی انتخاب و خرید ماده شوینده

استفاده از مواد شوینده صنعتی معتبر

هنگام خرید ماده شوینده صنعتی برای استفاده در فرایند های نظافت صنعتی سطوح و تجهیزات مختلف، باید از اعتبار شرکت ارائه دهنده و پشتیبانی آن اطمینان حاصل نمایید. مزایای خرید و استفاده از ماده شوینده صنعتی که یک تولید کننده مواد شوینده تخصصی و  باتجربه آن را تولید کرده این است که آنها می توانند با ارائه راهنمایی های فنی شما را در انتخاب محصولات متنوعی که ارائه می دهند مشاوره داده تا شما بتوانید در خرید ماده شوینده صنعتی و کسب بهترین نتیجه نظافت شما را یاری نمایند. تولیدکنندگان مواد شوینده با ارائه روش های تأیید اعتبار، مطالعات سازگاری، گزارش های سم شناسی، انطباق با مقررات، نمونه های محصول رایگان و پشتیبانی فنی میتوانند به میزان زیادی به مشتریان خود کمک کنند.

با دانستن این موارد و متغیرها برای انتخاب ماده شوینده صنعتی مناسب در نظافت و استفاده یک محصول تمیز کننده مناسب میتوانید بهترین و به صرفه ترین شوینده صنعتی را انتخاب و خرید کرده و از آن برای نظافت، ضدعفونی نمودن و تمیز کردن سطوح و تجهیزات مورد نظر خود استفاده نمایید.

شرکت بازرگانی ابراهیم بزرگترین ارائه دهنده تجهیزات نظافت مکانیزه صنعتی و انواع مواد شوینده مربوطه میتواند به شما در 
راستای انتخاب، خرید و استفاده از تجهیزات و دستگاه های نظافت صنعتی و ماده شوینده های صنعتی خدمات مشاوره و فروش
ارائه دهد. شما میتوانید جهت دریافت مشاوره با تلفن ۸۷۱۸۴-۰۲۱ تماس حاصل فرمایید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا