مقالات آموزشی

نکاتی راجع به افزایش طول عمر و نگهداری اسکرابر

دستگاه اسکرابر صنعتی همانند هر محصول دیگر، اگر به شیوه درست نگهداری نشود به مرور زمان از بین می رود. دستگاه اسکرابر به دلیل ساختار آن به خودی خود از طول عمر بالایی برخوردار است. با این حال می توان با رعایت نکاتی طول عمر این محصول و کارآمدی آن را افزایش داد. اصول هایی همانند بررسی باتری، وضعیت لاستیک و… که در ادامه به آن ها خواهیم پرداخت نکاتی اصولی برای افزایش طول عمر اسکرابر هستند. نگهداری اسکرابر در ۳ مرحله: پیش از استفاده، حین استفاده و پس از استفاده تعریف می شود.

نگهداری اسکرابر پیش از شروع نظافت

  • – قبل از شروع کار از کامل بودن شارژ باتری اسکرابر اطمینان حاصل شود تا در حداکثر سطح انرژی اسکرابر شروع به کار کند..
  • – برای جلوگیری از نظافت ناقص از سالم بودن برس اطمینان حاصل شود. در صورتی که برس در شرایط مناسبی نداشته باشند، نیاز به تعویض دارند و در صورت استفاده از برس فرسوده اسکرابر در سطح پاکیزگی دلخواه نظافت را انجام نخواهد داد.
  • – برای انجام نظافت، دستگاه اسکرابر باید مجهز به لاستیک تی محکمی باشد. فشار وارد شده توسط یک تی فرسوده، بیش از حد لازم است و ممکن است به سطوح حساس آسیب وارد کند. به دلیل این که لاستیک تی همیشه در یک جهت عمل نظافت را انجام می دهد اگر ساییده شد، می توان  با برگرداندن لاستیک تی از قسمت پشتی  همانند یک تیغه نو بهره برد. برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره لاستیک تی مقاله همه چیز درمورد لاستیک طی را مطالعه بفرمایید.
کانیزم دستگاه های اسکرابر به گونه ای طراحی شده است که سطوح تمیز شده توسط برس دستگاه و آب کثیف حاصل از عملیات نظافت توسط تی و سامانه مکش جمع آوری شود.
لاستیک تی اسکرابر
  • تا زمانی که آب در مخزن بازیابی کف شوی صنعتی وجود دارد، نظافت نباید شروع شود. آب باقی مانده به این معنا است که مخزن خیلی سریعتر پر می شود و برای تخلیه آن نظافت باید متوقف شود. با بررسی کردن خالی بودن مخزن بازیابی، سرعت نظافت هدر نمی رود و در زمان صرفه جویی می شود.
  • در صورت آسیب دیدن محافظ برس، به احتمال زیاد آب به محیط اطراف پاشش می شود. برای جلوگیری از این اتفاق باید  قبل از شروع کار محافظ برس را بررسی نمود.
  • نمی توان سطح یک محیط را با آب کثیف تمیز نمود. لذا اطمینان حاصل شود که مخزن محلول با آب تمیز (حداکثر دمای ۶۰ درجه) پر نموده و فقط از مواد تمیز کننده ای استفاده شود که برای اسکرابر صنعتی مجاز هستند.
  • بهترین زمان برای خالی کردن آلودگی های جمع آوری شده بعد از اتمام نظافت در مخزن بازیابی است. قبل از شروع به تخلیه از خاموش بودن دستگاه اطمینان کامل حاصل کرده. سپس، لوله را در جهتی قرار داده که درپوش قابل برداشته شدن باشد و آلودگی های داخل آن به صورت کامل تخلیه شود.
  • بعد از اتمام عملیات نظافت مخزن می بایستی از هر نوع محلول تمیز کننده باقی مانده تخلیه شده و سپس کاملا شسته شود. از باقی ماندن ماده هرگونه مایع در مخزن برای مدت طولانی جلوگیری شود، باقی ماندن مواد شوینده در دراز مدت به دستگاه آسیب وارد می کند.
  • یک نکته اساسی در نگهداری اسکرابر تمیز کردن فیلتر اسکرابر است. در صورت عدم نگهداری و نظافت فیلتر، سیستم دچار مشکل می شود. نظافت فیلتر محلول شستشوی خاصی نیاز ندارد و آب شرب برای تمیز شدن آن کفایت می کند.
برس استاندارد اسکرابر برای نظافت همه گونه محیط به کاربرده می شود.
برس استاندارد اسکرابر

حین انجام نظافت

  • در زمان استفاده از کف شور صنعتی لازم است به نحوه کارکرد این دستگاه توجه لازم را داشت برای مثال صدای بلند موتور مکنده نشانه خرابی آن بوده یا مشاهده کردن رگه هایی از آب می تواند نشانگر خرابی لاستیک تی و یا حتی سیستم مکش باشد.

بعد از اتمام نظافت

  • برای تمیز کردن لاستیک تی ، آن را کاملاً با آب شسته و اطمینان حاصل شود که همه آلودگی ها پاک شده اند.
  • بعد از اتمام کار اسکرابر را با یک تمیزکننده چند منظوره و یک پارچه از آلودگی های موجود بر روی بدنه پاک کرده و از تمیز بودن آن اطمینان حاصل نمایید.
  • پس از استفاده از دستگاه به مدت ۳۰ دقیقه یا بیشتر، باید باتری دوباره شارژ شود. همچنین از کافی بودن سطح آب باتری اطمینان حاصل شود.
  • نگهداری درست از باتری اسکرابر امری حیاتی برای عملکرد دستگاه است. مدت زمان مورد نیاز برای شارژ دوبرابر مدت زمان استفاده از اسکرابر است.
    برای اطلاعات بیشتر از نحوه نگهداری از باتری مقاله چگونگی استفاده و نگهداری باطری اسکرابر را مطالعه فرمایید.

افزایش طول عمر اسکرابر به مفهوم کاهش قابل توجه هزینه تعمیرات (در صورت عدم رعایت نکردن اصول نگهداری)، صرفه جویی در وقت و انرژی می باشد. به طور کلی نگهداری از اسکرابر محدود به نگهداری باتری، شستشوی مخزن و فیلتر، بررسی برس و لاستیک تی می شود . دستگاه اسکرابر به دلیل ساختار مکانیکی ویژه خود از طول عمر بالایی برخوردار هستند اما با رعایت این نکات طول عمر محصول شما افزایش چشم گیری خواهد داشت.

مطالب مرتبط

۴ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا