مقالات آموزشی

چند مورد از کاربرد های دستگاه واترجت صنعتی

واترجت صنعتی یک دستگاه نظافتی کارآمد می باشد که برای تولید جریان آب با فشار بالا، به یک پمپ مجهز شده است. پمپ دسگاه واترجت به وسیله موتور الکتریکی یا دیزلی تغذیه می شود. این پمپ ضد آب بوده و جریان مشخصی از آب را با فشار به بیرون پاشش می کند. آب خروجی از پمپ، از طریق شلنگ فشار قوی به داخل لنس و نازل می رود. آب پر فشار خروجی از نازل، با انرژی جنبشی بالا به سطح برخورد می نماید و آلودگی ها را از روی سطح بین می برد. کاربرد های متنوعی برای این دستگاه وجود دارد که در این مقاله به تعدادی از آن ها اشاره می شود.

کاربرد های دستگاه واترجت

واترجت مناسب صنایع غذاییاز دستگاه واترجت برای شستشوی سطوح مختلف و انجام عملیات گوناگون در صنایع، کارخانه ها، کارواش ها و بسیاری از بخش های دیگر استفاده می شود. در محیط خانگی، واترجت برای شستن نرده ها، کف استخر، پارکینگ و بالکن ها و حتی نمای بیرونی ساختمان و پنجره ها کاربرد دارد.

صنایع غذایی

در صنایع غذایی، وجود آلودگی و خطرات پیرامون آن در مرحله تولید، فرآوری و بسته بندی مواد غذایی محتمل می باشد. در این صنایع استاندارد های بهداشتی و مسائل ضدعفونی کردن تجهیزات مانند مخازن و سطوح، سبب شده تا استفاده از واترجت ضرورت پیدا کند. تمیزی و بهداشت محیط و تجهیزات در کارخانه های تولید محصولات غذایی و دیگر مراکز مربوط به صنایع غذایی از اهمیت ویژه ای برخوردار است. بنابراین یکی از مهم ترین روش های به کار گرفته شده در این مراکز برای حفظ پاکیزگی استفاده از هر دو دستگاه واترجت آب سرد و آب گرم می باشد. در صنایع غذایی دستگاه کارواش به صورت روزانه برای شستشوی مخازن، مخلوط کننده ها، تجهیزات بسته بندی، خرد کن و … قابل استفاده است.

شهرداری

واترجت مناسب شهرداریدستگاه واتر جت در شهرداری ها کاربردهای زیادی دارد. پرسنل شهرداری جهت شستشوی سطل های زباله، ماشین های حمل زباله، ماشین آتش نشانی، آمبولانس، اتوبوس ها، ماشین های سنگین و … از کارواش ها بهره می برند. علاوه بر این واتر جت برای حذف دیوار نویسی ها، شستشوی آب نماها، پارک ها … استفاده می گردد.

رستوران

در رستوران ها از واترجت صنعتی برای حفظ تمیزی بخش های داخلی و بیرونی و بهداشتی نمودن محیط طبخ و سرو غذا استفاده می شود. شستشوی آشپزخانه شامل شستن وسایل،ظروف بزرگ و دیگر تجهیزات می گردد. پاشش آب فشار قوی می تواند جرم ها و آلودگی های روغنی بر جای مانده بر روی این وسایل را از بین ببرد. برطرف کردن زباله های چسبیده به کف سطل های زباله و شستن سطح زمین در پایان یک روز کاری از موارد استفاده دیگر واترجت در رستوران ها به حساب می آیند.

صنایع هوایی

واترجت مناسب صنایع هواییدر صنایع ساخت هواپیما و فرودگاه ها از واترجت برای شستشوی بدنه هواپیما ها، باند فرودگاه و حذف رد لاستیک ها استفاده می شود. نمای بیرونی و داخلی فرودگاه، پارکینگ فرودگاه ، فضاهای سبز بیرونی و سنگفرش ها ، از دیگر سطوحی هستند که دچار آلودگی می گردند. با استفاده از واترجت تمیزی سطوح ذکر شده به نحو موثر صورت می پذیرد.

عملیات های سنگین

نمونه های فوق فشار قوی دستگاه واترجت صنعتی در عملیات های سنگین مانند تخریب بتن، زنگ بری و رنگ بری و شستشوی مدل های حرارتی در صنایع ساختمانی و پتروشیمی و نفت و گاز کاربرد دارد. پاکسازی و تمیز نمودن مبدل های حرارتی در صنایع پتروشیمی و گاز با استفاده از کارواش صنعتی فوق فشار قوی با کیفیت بالایی صورت می پذیرد. بتن به دلیل مقاومت زیاد در صنایع راه و ساختمان سازی کاربردهای فراوانی دارد. در برخی موارد به دلیل بتن ریزی نامناسب و یا آسیب های وارده به بتن ترمیم و تخریب آن لزوم پیدا می کند. اما این فرآیند با دشواری های بسیاری همراه می باشد زیرا در مواردی تنها مقطع خاصی از سطح بتن دچار مشکل شده و حفظ سلامت بتن در سایر بخش ها بسیار حائز اهمیت می باشد. با استفاده از واترجت صنعتی می توان فرآیند تخریب بتن را با دقت بالا و  بدون وارد آمدن کوچک ترین آسیب به آرماتور انحام داد. زنگ بری و رنگ بری از کاربرد های دیگر واترجت صنعتی در این بخش می باشد.

صنایع کشاورزی و دامداری

واترجت مناسب صنایع کشاورزیموارد دیگر استفاده از واترجت در صنایع کشاورزی و دامداری هاست. ماشین آلات و محل نگهداری حیوانات از جمله بخش هایی هستند که برای شستشوی آن ها می توان از دستگاه واترجت استفاده کرد.  شستشوی ماشین آلات کشاورزی به عملکرد روان و بهتر آن ها کمک می نماید. همچنین نظافت منظم اصطبل ها و محل نگهداری دام ها در افزایش سطح بهداشت موثر است.

مطالب مرتبط

۴ دیدگاه

    1. سلام وقت بخیر، استفاده از نازل توربو یا چرخشی بهترین نتیجه را در نظافت و شستشوی سطح بتن به همراه دارد. در صورت استفاده از نازل های تیغه ای میتوانید از نازل هایی با سطح مقطع کم استفاده کنید تا نتیجه نظافت بالاتری کسب کنید. در صورت نیاز به مشاوره برای خرید نازل واترجت میتوانید با واحد فروش به شماره ۸۷۱۸۴-۰۲۱ در تماس باشید.

    1. سلام، واترجت صنعتی یا دستگاه کارواش در برخی مدل ها به سیستم گرم کن آب مجهز است. همین امر شستشوی فشار قوی با آب گرم را امکان پذیر کرده و به کاربر امکان میدهد فرایند نظافت را با کیفیت بالا اجرا کند. به علاوه امکان استفاده از مواد شوینده در کنار پاشش آب کیفیت نظافت را تا چندین برابر افزایش خواهد داد. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص واترجت آب گرم و قیمت آن با شماره تلفن ۸۷۱۸۴-۰۲۱ تماس حاصل کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا