مقالات آموزشی

تجهیزات جانبی چه مزایایی را برای دستگاه های کارواش صنعتی فراهم می آورد؟

حفظ بهداشت محیط و سلامت افراد در محیط ها مختلف امری مهم و ضروری به حساب می آید. بنابراین هر محیط صنعتی ، تجاری و .. برای تحقق این هدف ، نیاز به استفاده منظم از ابزار های نظافتی دارد. دستگاه واترجت صنعتی ، از جمله دستگاه هایی است که بطور گسترده در محیط های مختلف و به منظور شستشوی آلودگی های سطح و عمیق انواع سطوح استفاده می شود. دستگاه کارواش با پاشش آب پر فشار ، سطح را تمیز و عاری از آلودگی کرده و محیط را بهداشتی و سالم می نماید. اگر از تجهیزات جانبی نیز در کنار این دستگاه استفاده شود، کیفیت عملکرد ارتقا یافته و کاربرد های بیشتری را برای آن فراهم می نماید.

معرفی دستگاه کارواش صنعتی

واترجت صنعتییک کارواش صنعتی در حالت استاندارد ، از موتور ، پمپ ، لنس، نازل و تفنگی بهره می برد. وظیفه افزایش فشار آب ورودی بر عهده پمپ دستگاه است. آب پر فشار توانایی بالایی در از بین بردن آلودگی ها و سرعت بخشی به عملیات دارد. شلنگ فشار قوی بخش دیگری از شوینده فشار قوی است که از مقاومت و تحمل بالایی در برابر آب پر فشار برخوردار است. آب خروجی از پمپ، بعد از گذشتن از شلنگ با فشار دادن تفنگی از دستگاه خارج می شود. در انتهای واترجت ، لنس و نازل تعبیه شده که تعیین کننده نحوه پاشش آب هستند.

تجهیزات جانبی مورد استفاده برای واترجت صنعتی

اگر دستگاه واترجت یا کارواش صنعتی به تجهیزات جانبی یا سیستم هایی مجهز شود ، کاربرد ان متفاوت شده و در مواردی کارایی به مراتب بهتری ارائه می دهد. لنس ها ، شلنگ فشار قوی، نازل ها و سیستم های گرم کن از جمله این تجهیزات هستند که بسته به نوع کاربرد و کارایی مد نظر قابل استفاده می باشند.

سیستم گرم کن

واترجت آب گرمواترجت صنعتی آب سرد جهت شستشوی سطوح و از بین بردن آلودگی های سطح زمین ، تجهیزات و قطعات استفاده می شود. اگر آلودگی باقی مانده بر روی سطح از نوع عمیق ، روغنی و یا چرب باشد ، ممکن است دستگاه نتواند آن ها از بین ببرد. در این موارد ، یکی از راهکار ها افزودن سیستم گرم کن به واترجت می باشد. این سیستم ، به دستگاه متصل می شود و آب سرد آنرا به آب گرم تبدیل می نماید. حرارت آب گرم می تواند آلودگی ها روغنی و چرب را از بین برده و سطح بالایی از بهداشت را رقم بزند. واترجت های آب گرم یا مدل های آب سرد مجهز به سیستم گرم کن، کاملا مناسب آشپزخانه ها و محیط کار در صنایع غذایی می باشد.

نازل شستشو

نازل واترجتنازل دستگاه واتر جت صنعتی بصورت استاندارد در یک مدل مشخص به کاربر عرضه می شود. اگر کاربرد خاصی مد نظر باشد ، کاربر می تواند ، یک نازل دیگر تهیه نماید. نازل های شستشو ، در مدل های تیغه ای با زاویه صفر تا حدود ۵۰ درجه ، چند حالته ، دوار و زمین شوی موجود هستند. بطور مثال نازل تیغه ای با زاویه پاشش حدود صفر درجه به منظور عملیات های سنگین مانند رنگ بری ،  نازل متغیر برای چند کاربرد مختلف و نازل زمین شوی جهت شستشوی عمیق سطوح کف مورد استفاده قرار می گیرد.

تجهیزات دیگر

شوینده فشار قویبه غیر از نازل های شستشو ، لنس واتر جت نیز در مدل های متنوعی در دسترس است. تغییر لنس اصلی دستگاه به دلیل افزایش طول ان جهت دسترسی به نقاط دور دست یا کاربرد های خاص صورت می گیرد. لنس رابط به منظور افزایش طول لنس اصلی ، لنس زیرشویی جهت دسترسی به زیر خودرو و دیگر وسایل و لنس دوتایی برای کاربرد های خاص استفاده می شوند. برس های شستشو تجهیزات دیگری هستند که به جهت تماس مناسب با سطح در رفع آلودگی ها موثرترند. محافظ پاشش آب ، شلنگ فشار قوی در جنس ها، قطر و طول های مختلف و تفنگی در مدل های مختلف از دیگر تجهیزاتی هستند که همراه با کارواش صنعتی قابل استفاده هستند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا