مقالات آموزشی

همه چیز در مورد جاروی شهری مکانیزه

محیط های شهرها و شهرک ها در طی روز با حجم زیادی از آلودگی مواجه می شوند. تردد خودرو ها، ریختن زباله در سطح شهر توسط کسبه و رهگذر ها و حتی بارش باران و برف زحمت بخش خدمات شهری شهرداری ها را دو چندان می کند. بنابراین در پایان روز و یا در بین روز، خدمات نظافتی شهر ها با کیفیت بالا انجام می گیرد تا زیبایی محیط اطراف ما حفظ شود. دستگاه جاروی شهری مکانیزه یکی از بهترین تجهیزات برای استفاده جهت نظافت شهر و جمع آوری سریع و آسان آلودگی ها می باشد. در این مقاله قصد داریم تا اهمیت استفاده از این دستگاه و نکاتی در مورد خرید بهترین سویپر صنعتی مخصوص شهر را بیان کنیم.

 

جاروی شهری مکانیزه
جاروی شهری مکانیزه

 

تاریخچه جاروی شهری

از زمانیکه جاروی شهری یا دستگاه سوییپر شهری بعنوان یک سیستم مکانیزه نظافتی طراحی و تولید شد، امور نظافت شهری بسیار آسان تر و سریع تر انجام شد. در ادامه مروری بر روی تاریخچه نظافت شهری با ابزار های مختلفی خواهیم داشت. قبل از اختراع وسایل حمل و نقل موتوری، اسب ها و درشکه ها در شهر تردد داشتند. در این زمان و از حدود سال ۱۸۰۰ تا ۱۹۰۰ میلادی جاروی دستی وسیله ای بود که با آن سطح شهر و خیابان ها تمیز میشد. البته در سال ۱۸۴۳ در شهر منچستر یک درشکه مجهز به جاروی دستی در انتهای آن، بعنوان اولین سیستم مکانیزه نظافتی شهری اختراع و استفاده شد. اولین جاروی شهری مکانیزه دارای موتور در سال ۱۹۱۱ توسط جان مورفی اختراع گردید. این دستگاه یک درشکه همراه با بخش اتصال جاروی شهری بود و مزایای بسیاری را نسبت به سیستم قبلی فراهم نمود. اما اولین سوییپر شهری به شکل امروزی در سال ۱۹۱۰ تولید و عرضه شد. این دستگاه خودرویی مکانیزه، البته توانایی جمع آوری آلودگی های ریز را نداشت. چندی بعد این دستگاه به مخزن آب و سیستم پاشش مجهز شد تا علاوه بر جمع آوری‌ آلودگی ها، سطح را شستشو داده و از بلند شدن گرد و غبار جلوگیری نماید.

 

جاروی شهری مکانیزه چیست ؟

جاروی شهری مکانیزه یا سوییپر شهری یک دستگاه نظافتی مکانیزه است که به مانند خودرو هدایت شده و با استفاده از آن محیط شهر تمیز و زیبا می شود. این دستگاه دارای برس های چرخان است که آلودگی را از سطوح خیابان ها جمع آوری می کند. مخزن آب تعبیه شده بر روی این دستگاه نیز برای پاشش آب بر روی سطح و جلوگیری از انتشار گرد و غبار در حین نظافت کاربردی است. همچنین پاشش آب در حین نظافت برای شستن و تمیز کردن خیابان ها استفاده می شود. جاروی شهری مکانیزه و بسیار کاربردی است و شستشو و نظافت شهر به آسانی با آن قابل انجام است. تمیز کردن محوطه های وسیع شهرک ها، مراکز تفریحی و صنعتی نیز به کمک جاروی خیابانی انجام می شود.

 

مزایای دستگاه جاروی شهری
مزایای دستگاه جاروی شهری

اهمیت جاروی شهری مکانیزه در نظافت شهر

سطح تمیز و زیبای شهر برای شهروندان دلپذیر تر بوده و حس بهتری را به آنها منتقل می نماید. نظافت شهری بصورت صحیح و با استفاده از تجهیزات مکانیزه، سطح بالایی از پاکیزگی شهر را فراهم می کند. از جمع آوری زباله تا شستشوی سنگفرش ها و خیابان ها به کمک این دستگاه صورت می گیرد. با استفاده از این دستگاه طول عمر سنگفرش ها و سایر سطوح کف نیز بیشتر می شود. قدرت مانور دستگاه در مدل هایی از سوییپر شهری باعث می گردد تا کاربر بتواند به راحتی محیط را تمیز کند.

این مطلب را از دست ندهید!
هرآنچه باید در مورد جاروی شهری ایرانی بدانید

چند نکته مهم در ارتباط با کاربری و استفاده از سوییپر شهری

نظافت خیابان ها بدون استفاده از سوییپر شهری دشوار و خارج از تصور است. برای انتخاب یک سوییپر شهری کارآمد و کاربری آن چند نکته دارای اهمیت است. برند سازنده و اعتبار شرکت تامین کننده دستگاه موضوع بسیاری مهمی می باشد. آموزش کاربر و استفاده از کاربر با تجربه نکته مهم دیگری است که باید در حین استفاده از جاروی شهری مکانیزه به آن توجه شود. کاربر این دستگاه علاوه بر گذراندن آموزش های لازم، در مدل های خودرویی بزرگ باید گواهینامه ماشین سنگین نیز داشته باشد. دستگاه سویپر شهری همچنین باید دارای مخزن آب و قابلیت پاشش آب بر روی سطح باشد. برس های این دستگاه باید توانایی جمع آوری انواع آلودگی ها از سطح را داشته و کیفیت ساخت قطعات دستگاه باید بالا و طول عمر زیادی داشته باشد.

 

جاروی شهری ایرانی
جاروی شهری ایرانی

 

جاروی شهری مکانیزه ایرانی

جاروی شهری ایرانی که به تازگی توسط شرکت ابراهیم طراحی و تولید شده، یکی از پیشنهادات ما برای نظافت محیط های وسیع شهری و صنعتی شماست. این دستگاه با صرف انرژی کم، بالاترین کیفیت را ارائه می دهد. سوییپر شهری با تجهیز به موتور قدرتمند ۴ سیلندر، مخازن بزرگ دارای سیستم تخلیه آسان نظافت و شستشوی سریع و کم زحمت را فراهم می آورند. مخزن سوخت دیزل این دستگاه تا ۳۰۰ لیتر نیز گنجایش داشته و  می توانید با خیال راحت از دستگاه استفاده کنید. نازل های مخصوص پاشش آب بر روی برس های سوییپر شهری قابلیت دیگری از این دستگاه است که از انتشار آلودگی در محیط جلوگیری می نمایند. برس نظافتی دستگاه برای جمع آوری آلودگی ها از اطراف از نوع دیسکی است و قطر برس دیسکی آن بین ۵۰ تا ۷۵ سانتی متر است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا