مقالات آموزشی

همه چیز درباره نماشویی بدون داربست

نمای بیرونی یک ساختمان اولین بخشی است که مورد توجه مراجعین قرار میگیرد، صرف نظر از اینکه ساختمان اداری است یا مسکونی، هتل و رستوران یا یک سالن آمفی تئاتر است، نظافت و شستشوی به موقع، اصولی و صحیح نما علاوه بر ایجاد ظاهری زیبا و جلب نظر مراجعه کننده، از آسیب به بافت و کاهش طول عمر نمای ساختمان جلوگیری بعمل می آورد. اما آنچه در تصور بسیاری از افراد در خصوص نماشویی وجود دارد، قرارگیری در ارتفاع بالا و یا متصل شدن به یک طناب و در یک کلام ریسک و مخاطرات زیادی است که کاربر باید برای انجام عملیات شستشو بپذیرد. نماشویی بدون داربست یک روش نوین و تخصصی است که به وسیله آن تنها با استفاده از یک دستگاه کاملا مکانیزه می توان به دستگاه شیشه شور تا ارتفاع مشخص پرداخت.

عملیات نماشویی شامل چه مواردی می گردد؟

شستشوی نما بدون داربست
عملیات نماشویی شامل چه مواردی می گردد؟

در فرایند نماشویی، لازم است تا تمامی آلودگی ها و گرد و غبار که به دلایل مختلفی از جمله نزولات جوی نظیر بارش باران و وزش باد، مجاورت با مراکز صنعتی نظیر کارخانه ها، قرارگیری در بخش های شلوغ شهری و دوده حاصل از وسایل نقلیه عمومی، فضولات پرندگان و… بر نمای ساختمان قرار گرفته، پاک گردد. چوب، کامپوزیت، شیشه، فلزات و انواع سنگ ها از جمله مواد به کار رفته در نمای ساختمان ها به شمار می آیند که این تنوع بالا نشان دهنده لزوم استفاده از یک دستگاه مناسب است که بدون آسیب و یا ایجاد خط و خش بر نما به شستشوی آن بپردازد. با استفاده از نماشویی بدون داربست و تنها با خرید و تهیه یک دستگاه نماشور مکانیزه می توان به این مهم دست یافت.

نماشویی بدون داربست و طناب

اجزا اصلی دستگاه شستشوی نما بیرونی شامل یک پمپ، سیستم فیلتراسیون، دسته تلسکوپی، انواع برس و پد بوده تا امکان دسترسی آسان به تمام بخش های نما فراهم آید. آب بعد از ورود به دستگاه ابتدا باید از سیستم فیلتراسیون عبور کند و سپس از طریق پمپ به ارتفاع مورد نظر ارسال شود. به وسیله این دستگاه می توان عملیات شستشوی نما بدون داربست و طناب را تا ارتفاع ۲۱ متری با بهترین کیفیت و مناسب ترین سرعت انجام داده و از خطرات قرارگیری در ارتفاع ایمن ماند.

– سیستم فیلتراسیون دستگاه نماشوی

سیستم فیلتراسیون دستگاه نماشوی
سیستم فیلتراسیون دستگاه نماشوی

فیلتراسیون اصلی ترین بخش در دستگاه به شمار می آید که وظیفه خالص سازی آب ورودی را برعهده دارد. تمامی املاح و ذرات ناخالص آب با عبور از یک فیلتر از جنس رزین جداسازی شده و در نتیجه فرایند شستشو با آب کاملا خالص انجام می شود. به این ترتیب از ایجاد هرگونه لکه و رد پس از خشک شدن آب بر روی نما جلوگیری می شود. مولکول های رزین کروی شکل هستند و تبادل یونی صورت گرفته این مولکول ها با مولکول های آب، موجب جداسازی ناخالصی ها می گردد.

— تعویض فیلتر دستگاه نماشویی

عدم قرارگیری بر ارتفاع در نماشویی بدون داربست به معنی کاهش کیفیت شستشو نمی باشد. بلکه در طراحی دستگاه تمام اجزا به گونه ای طراحی شده اند که کاربر بیشترین تسلط را بر فرایند شستشو داشته باشد. از آنجایی که فیلتراسیون یکی از بخش های بسیار مهم دستگاه به شمار می آید لازم است تا از زمان دقیق تعویض آن اطلاع پیدا کرد. از این رو این تجهیزات نماشویی دارای یک سیستم سختی سنج هستند که با اندازه گیری میزان سختی آب بعد از عبور از فیلتر عملکرد سیستم را ارزیابی می نماید. بالاتر بودن عدد سختی از حد تعیین شده به معنی عملکرد نامناسب سیستم فیلتراسیون بوده و نشان دهنده فرارسیدن زمان تعویض می باشد.

– ساختار ارگونمیک دسته تلسکوپی

برس چرخشی دستگاه نماشور
برس چرخشی دستگاه نماشور

در نماشویی بدون داربست، کاربر بر روی زمین قرار گرفته و با کمک یک دستگاه که مجهز به دسته بلند است تا ارتفاع حدود ۲۰ متری را نظافت می کند. حال تصور کنید که این دسته دارای وزن زیادی باشد، بدون شک فرایند نماشویی غیرممکن می گردد. یکی از اصلی ترین ویژگی های دستگاه شستشوی نما مکانیزه تجهیز به دسته آلومینیومی تلسکوپی، سبک، مقاوم است تا علاوه بر امکان تنظیم شدن در ارتفاع مورد نظر کاربر یک شستشوی طولانی مدت و بدون خستگی را برای کاربر فراهم آورد.

– برس چرخشی دستگاه نماشور

آب با عبور از پمپ از طریق نازل های تعبیه شده، به برس پاشش می شود، به منظور دسترسی اسان به تمامی بخش ها برس دستگاه نماشور با امکان تغییر زاویه طراحی شده است، به این ترتیب که کاربر می تواند با تغییر زاویه مفصل متناسب با شیب سطح به شستشوی موثر بپردازد. امکان تعویض برس و پد و انتخاب مناسب مدل این امکان را در نماشویی بدون داربست فراهم می آورد تا هیچ گونه آسیبی به بافت نما وارد نگردد.

– کاربر پسندی دستگاه نماشو

کارکرد ساده دستگاه درکنار امکانات فراوان، به هر کابر با هر سطح دانش و تجربه ای امکان استفاده از دستگاه برای نظافت نمای ساختمان های مختلف را فراهم می آورد. مراکز تجاری، صنعتی، تفریحی، آموزشی، ورزشی و صدها مکان دیگر را می توان بدون نیاز به داربست و بدون دخالت مستقیم کاربر در فضول مختلف شستشو داده و ساختمانی درخشان و عاری از هرگونه گرد و غبار و آلودگی ایجاد نمود.

دستگاه نماشوی ابراهیم نتیجه تلاش صنعتگران و طراحان این مجموعه است که با طراحی نوین و بهینه امکان شستشوی بهینه نمای ساختمان های اداری و تجاری را برای کاربران فراهم نموده است. این دستگاه نماشوی ایرانی با کاهش هزینه های نظافت و افزایش ایمنی کاربر در حین نماشویی ساختمان، به میزان زیادی در افزایش کارآیی فرایند نماشویی در مجموعه های اداری و تجاری تاثیر گذار می باشد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا