مقالات آموزشی

اهمیت به کارگیری کف شوی صنعتی در کارخانه‌های صنعتی

دستگاه اسکرابر یک کف شوی صنعتی سخت کار است که با دارا بودن قابلیت کنترل بصری، ساختار صنعتی با کارایی بالا و توانایی شستشوی بی نظیر این اطمینان را می دهد برای هر نیازی یک راه حل وجود دارد. صرف نظر از این که یک محیط چه نوع کاربری داشته باشد، بزرگ باشد یا کوچک، آلودگی عمیق باشد یا سطحی، همواره اسکرابر برای شستشوی سطوح کف کاربرد دارد. تولید کنندگان اسکرابر مدل های گوناگونی را طراحی و روانه بازار ساخته اند که به این ترتیب کاربران به دنبال هر دستگاهی که باشند تجهیزات مورد نظر را می یابند. اگر برای یک کارخانه یا واحد صنعتی به دنبال کفشوی قابل اعتماد، کارآمد، بادوام و مستحکم هستید، محصولات کلمبوس را فراموش نکنید !

دستگاه کف شوی صنعتی در کارخانه ها چه نقشی دارد؟

کف شوی صنعتی کارخانهکارخانه های تولیدی و سایر واحدهای صنعتی با ایجاد آلاینده های زیاد همراه هستند و هیچ ابزاری به اندازه کفشور صنعتی نمی تواند در شستشوی تمیز و بهداشتی سطوح نقش داشته باشد. محدوده وسیعی از اسکرابرهای دستی و خودرویی برای کار در کارخانه ها مناسب می باشند. توسعه کارخانه ها و افزایش وسعت آن ها سبب گردیده فرآیند نظافت و شستشوی محیط به سمت تخصصی شدن پیش رود. دستگاه های اسکرابر صنعتی نظافت های چالش برانگیز را پاسخگو هستند و سال های زیادی بهترین نتیجه را به مشتریان ارائه می دهد. اما دستگاه های مکانیزه کف شوی چه ویژگی هایی دارند که به انطباق پذیری آن ها با محیط های دارای شرایط کاری سخت و دشوار منجر شده است؟

انطباق پذیری

انطباق پذیری کف شوی صنعتیانطباق پذیری به معنای سازگاری با شرایط محیطی می باشد و اسکرابر به عنوان یک ماشین مکانیزه نظافتی انطباق پذیر در کارخانه های صنعتی که آلاینده های سخت و شرایط کاری دشوار دارند، بدون ایجاد مشکل سطوح کف را شستشو می دهند. هر یک از دستگاه های اسکرابر صنعتی دارای ویژگی های مخصوص به خود و نقاط قوت زیادی هستند و این امکان را فراهم می آورند برای شستشوی مسیرهای کم عرض میان ماشین آلات خطوط تولید و یا سالن های وسیع و یکپارچه همواره راه حل مناسبی وجود داشته باشد.

تنوع ساخت کف شوی صنعتی

استفاده از کف شوی صنعتی در کارخانههمان طور که به این موضوع اشاره شد، برای هر محیط و شرایطی می توان اسکرابر مناسب را انتخاب نمود. دستگاه های کفشوی صنعتی از مدل های کوچک دستی گرفته تا مدل های خودرویی عظیم در دسترس مشتریان قرار دارد. طبقه بندی اسکرابر شامل موارد زیر است:

اسکرابر دستی یا خودرویی

کف شوی صنعتی کارخانه تولیدیاولین گام برای تصمیم گیری در زمینه انتخاب کف شور صنعتی این است که باید اسکرابر دستی تهیه شود یا سرنشین دار. قیمت اسکرابر سرنشین دار نسبت به یک اسکرابر دستی ممکن است بالاتر باشد. این اسکرابر برای یک کارخانه صنعتی بزرگ و وسیع کارایی بالاتر و بهتری خواهد داشت. در کنار آن برای شستشوی سطوح کف در راهروها و فضاهای محدود زمین شوی دستی بهترین گزینه به شمار می آید. هر دو اسکرابر دستی و خودرویی انتخاب های مناسبی هستند اگر به درستی و در زمان و مکان درست مورد استفاده قرار گیرند و نتایج بسیار استثنایی را در انواع فضاها با اندازه های مختلف ارائه دهند.

کارایی بالا

کارایی بالای کف شوی صنعتیدستگاه های کف شوی صنعتی به منظور افزایش سرعت، سهولت و ایمنی عملیات شستشو و خشک کردن سطوح کف طراحی و تولید شده اند و بنابراین در زمان ساخت آن ها تمامی جوانب برای ارائه بهترین کارایی در نظر گرفته شده است. شاسی تی فولادی، بدنه دوجداره، قطعات ضد زنگ، موتورهای قدرتمند، اتصالات فولادی و … کف شور صنعتی را جهت یک عملکرد بی نظیر آماده می سازند.

ظرفیت بالا

ظرفیت بالای کف شوی صنعتیگنجایش مخازن آب تمیز و آب کثیف اسکرابر یکی از پارامترهای انتخاب دستگاه اسکرابر صنعتی برای کارخانه می باشد. کفشورهای سرنشین دار دارای مخازن آب بزرگ تری هستند که جهت نظافت کارخانه های بزرگ کارایی بسیار مناسبی دارند. گنجایش بالای اسکرابر خودرویی به این معنا است که کف شوی صنعتی به مدت طولانی تری می تواند کار کند و یک ناحیه وسیع را در مدت کوتاهی شستشو دهد. کاهش نیاز به توقف دستگاه برای پر / خالی کردن مخازن از دیگر مزیت های اسکرابر با ظرفیت مخزن بالا است.

سیستم مکش عالی

سیستم مکش کف شوی صنعتیتجهیز دستگاه اسکرابر به سیستم مکش (خشک کن) به یک ویژگی درخشان تبدیل شده است. کف شوی صنعتی از یک سیستم مکش قوی بهره مند گردیده که هم زمان با شستشو سطح زمین را خشک می کند به این معنا که آب و آلودگی باقی مانده در محیط هنگام شستشو جمع آوری می گردد. به این ترتیب با استفاده از دستگاه اسکرابر دیگر نیازی نیست زمانی صرف خشک شدن زمین شود و علاوه بر آن به علت کاهش رطوبت تمیزی و بهداشت محیط حفظ شده و احتمال لغزندگی کاربران و دیگر افراد مشغول به کار در کارخانه به کمترین میزان کاهش می یابد.

طیف گسترده لوازم جانبی

تجهیزات کف شوی صنعتیبرس دیسکی اسکرابرها در انواع نرم، استاندارد و زبر ارائه شده اند و انتخاب هر یک از آن ها و هم چنین دیگر تجهیزات زمین شوی به جنس کفپوش بستگی دارد. برای شستشوی کفپوش هایی که حساسیت بالایی هستند، برس نرم کاربرد دارد. برس استاندارد پرکاربردترین برس اسکرابر است و برای انواع متنوع کفپوش مورد استفاده قرار می گیرد. برای شستشوی سطوحی که آلودگی بسیار بالایی دارند و حساس نیستند با استفاده از برس زبر قابل شستشو هستند. بنابراین برای یک کارخانه صنعتی برس اسکرابر با توجه به شدت آلودگی و جنس سطح انتخاب می گردد.

نکات کلیدی درباره دستگاه اسکرابر

کف شوی صنعتی دارای مزیت های برجسته ای است که برای شستشوی سطوح کف در مراکز صنعتی آن را به یک دستگاه منحصر به فرد تبدیل می نماید:

شستشوی باکیفیت و ارائه نتایج بی نظیر تنها با یک بار عبور از مسیر

صرفه جویی در وقت

ایده آل برای عملیات سنگین شستشو

هزینه های پایین تعمیر و نگهداری، ساختار بادوام و قابل اعتماد

کاهش فشارها و انرژی صرف شده توسط کاربران

تمیزی فوق العاده

ایده آل برای نظافت سالن تولید، انبار و محوطه کارخانه

چه آلاینده هایی با کف شوی صنعتی حذف می شوند؟

سطح زمین در کارخانه ها با گرد و خاک، مواد چرب و روغنی، دوده و سیاهی و … آلوده می شود و برای از بین بردن این رده از آلاینده ها اسکرابر کاربرد دارد. اگر در سالن تولید یا محوطه کارخانه زباله های سخت تر وجود داشته باشد، می توان ابتدا با استفاده از جاروبرقی صنعتی یا سوییپر صنعتی این مواد را از محیط حذف نمود و سپس برای شستشوی زمین دستگاه اسکرابر صنعتی را به کار گرفت.

مطالب مرتبط

دکمه بازگشت به بالا