مقالات آموزشی

ویژگی های برجسته دستگاه سوییپر صنعتی

در بخش های صنعتی، فعالیت های کاری مانند جابجایی تجهیزات، قطعات و مواد اولیه می تواند منجر به آلودگی سطوح کف شود. آلودگی های هوا، ریز گرد ها و زباله ها از دیگر آلودگی هایی هستند که در این محیط ها انباشته می شوند. به منظور حفظ زیبایی و تمیزی سطوح کف، بهبود شرایط کاری و جلوگیری از پراکنده شدن آلودگی ها، می بایست از تجهیزات نظافتی کارآمدی استفاده نمود. وسعت بالای اغلب این محیط ها موجب شده تا بکارگیری جاروی دستی جهت جمع آوری این آلودگی ها، معقول و به صرفه نباشد. امروزه دستگاه های سوییپر صنعتی با استفاده از یک سیستم مکانیزه، جایگزین روش های دستی نظافت شده اند. سویپر ها علاوه بر افزایش چشم گیر سرعت عملیات، کیفیت فرآیند را بهبود بخشیده و هزینه ها و وقت افراد را تلف نمی کند.

عملکرد دستگاه سوییپر صنعتی

سویپر صنعتیسوییپر صنعتی برای جمع آوری زباله و گرد و خاک از سطوح مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. هدایت این دستگاه ها به دو صورت دستی و خودرویی امکان پذیر است. نحوه عملکرد هر دو مدل، مشابه و بر اساس عملکرد برس های دستگاه می باشد. برس های جانبی با چرخش خود، مواد را از محیط اطراف جمع نموده و به مرکز دستگاه انتقال می دهند. زباله های جمع شده، بلافاصله بوسیله برس های رولی به داخل مخزن پرتاب می شوند. برس رولی در بیشتر سوییپر ها با چرخش خود در خلاف جهت حرکت دستگاه، امکان پر شدن هرچه بیشتر مخزن را فراهم می نمایند. مخزن زباله در مدل هایی بصورت دستی و در مدل های پیشرفته با استفاده از یک جک هیدرولیکی تخلیه می شود. پهنای نظافت و کارایی به همراه جنس بدنه و میزان استحکام دستگاه در برابر ضربات احتمالی از معیار های انتخاب یک سویپر با کیفیت هستند.

مزایای استفاده از دستگاه سوییپر

سوییپراستفاده از دستگاه سویپر صنعتی در محیط های صنعتی، تجاری، کارخانجات ، مراکز بهداشتی و حتی ورزشی، در دستیابی به کیفیت بالای نظافت و صرفه جویی در وقت و هزینه ها تاثیر گذار است. عدم نیاز به نیروی خدماتی زیاد، کاهش خستگی کاربر و سهولت کاربری بخصوص در مدل های سرنشین دار از مزایای بکارگیری سویپر ها می باشند. یک سویپر با کیفیت و با ساختار مقاوم، طول عمر بالایی داشته و خرید آن در بلند مدت به صرفه است. در بیشتر مدل ها بخصوص سویپر های سرنشین دار، وجود سامانه مکش بر روی برس ها از انتشار گرد و خاک در محیط جلوگیری می نماید. از مزایای استفاده از سویپر خودرویی نیز، امکان استفاده از مدل های کابین دار آن در شرایط آب و هوایی مختلف می باشد.

مشخصه های سویپر صنعتی کارآمد

برای دستیابی به سطح بالایی از نظافت و پاکیزگی محیط، استفاده از سویپر های صنعتی با کیفیت ضرورت دارد. ویژگی های برجسته یک سوییپر صنعتی کارآمد در ادامه بررسی می شود.

سامانه فیلتراسیون و مکش گرد و غبار

سویپریکی از ویژگی های مهم یک سویپر کارآمد، بهره مندی از سیستم فیلتراسیون قوی می باشد. این سیستم با بهره مندی از یک فیلتر با سطح فیلتراسیون وسیع، مکش گرد و غبار را تضمین می نماید. در واقع گرد و خاک پخش شده در حین نظافت محیط، بلافاصله از طریق دریچه سامانه مکش واقع بر روی برس های جانبی، جمع می گردند. در نتیجه گرد و خاکی در محیط پخش نشده و سیستم تنفسی کاربر و دیگر افراد در حال تردد، آسیب نمی بیند. وجود یک فیلتر قوی جهت به دام انداختن ذرات ریز و حفظ عملکرد دستگاه موثر است.

طراحی صنعتی

یک سویپر صنعتی کارآمد باید دارای ساختار مقاوم و مستحکمی باشد تا در اثر برخورد های احتمالی با موانع آسیب نبیند. بدنه مقاوم ، علاوه بر محافظت دستگاه، موجب افزایش طول عمر سوییپر می شود. همچنین طراحی این دستگاه در ساختار سوییپر سرنشین دار و دستی استفاده از آن را بهینه و کارآمد ساخته است.

ایمنی بالا

تخلیه مخزن سوییپرایمنی سویپر های ساخته شده توسط برند های معتبر در سطح بالایی قرار دارد. تخلیه مخزن بوسیله جک هیدرولیکی در بعضی مدل های جاروب خیابانی سبب شده تا تخلیه مخزن بطور ایمن انجام شود. بعلاوه با توجه به دسته ارگونومیک مدل های دستی و صندلی مناسب مدل های خودرویی، کاربر پس از کار با دستگاه، دچار آسیب فیزیکی از ناحیه کمر نمی شود. قرار گیری صندلی کاربر در بخش جلویی در سوییپر خودرویی نیز، با ارائه دید مناسب به کاربر از احتمال برخورد دستگاه با موانع جلوگیری می نماید.

تعمیر و نگهداری آسان

سوییپر صنعتی مانند هر دستگاه دیگری به مراقبت و نگهداری نیاز دارد. برای به حداقل رساندن هزینه های تعمیر یا تعویض قطعات، خرید یک دستگاه با کیفیت و همچنین نگهداری مناسب از آن دارای اهمیت است. استفاده مداوم از سوییپر و کار کردن آن در محیط های سخت صنعتی نیز لزوم خرید یک دستگاه با کیفیت و مستحکم را تایید می نماید. البته در کنار این موضوع، کاربر بایستی از امور نظافتی چون بررسی و نظافت منظم برس ها و تخلیه منظم مخزن غافل نشود.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا