مقالات آموزشی

مراقبت اصولی از انواع کفپوش با دستگاه کفشوی

هنگام ورود به یک مرکز درمانی، اداره، مرکز خرید، رستوران، هتل، مجموعه ورزشی و سایر اماکن عمومی نخستین بخشی که توجه را به خود جلب می کند، سطح زمین است و در اولین ورود اولین تصویر از محیط در ذهن ها ثبت می شود. این که در نگاه اول سطوح کف تمیز و درخشان به نظر برسند و یا آلوده و پر گرد و خاک و دارای لکه های عمیق به میزان رسیدگی به آن محیط بستگی دارد. نادیده گرفتن مراقبت سطوح کف عواقب جبران ناپذیر زیادی به دنبال دارد، از جمله این که می تواند طول عمر مفید کفپوش ها را کاهش دهد و برای تعویض و ترمیم آن ها هزینه های گزاف پرداخت شود. از طرف دیگر غفلت از تمیز نمودن و حفظ و نگهداری کفپوش تاثیر بسیار منفی بر نگرش مشتریان دارد و حتی شاید خود از این موضوع آگاهی نداشته باشند. مراقبت از سطوح کف عملیات پیچیده ای نبوده و با نظافت اصولی و پیوسته و هم چنین رعایت نکات ایمنی به راحتی می توان از خرابی زودهنگام و ایجاد آلودگی های ناخوشایند جلوگیری نمود. اسکرابر یا دستگاه کفشوی به عنوان بهترین گزینه برای شستشوی صحیح سطوح معرفی می شود.

اصول مراقبتی از سطوح سخت و هموار

نگهداری از کپوش با دستگاه کفشویهنگام نظافت و مراقبت انواع سطوح کف باید به چند نکته مهم توجه نمود:

ایمنی

هنگام حفظ و نگهداری سطوح کف، ایمنی یک موضوع بسیار مهم و حیاتی است و نباید بی تفاوت از کنار آن عبور کرد. در زمان شستشوی سطح زمین باید روشی انتخاب شود که هم افرادی که در زمینه نظافت مشغول فعالیت هستند و هم سایر افرادی که در محیط رفت و آمد دارند، در شرایط کاملاً ایمن به سر برند. حوادثی مانند لغزندگی و سر خوردن در ثانیه ای اتفاق می افتد و بسیار خطرناک است چرا که می تواند سبب شکستگی استخوان، آسیب دیدگی سر، ستون فقرات و یا پیامدهای بدتر شود. استفاده از روش های درست نظافت سطوح کف مانند دستگاه کفشوی صنعتی و هم چنین استفاده از علائم هشدار دهنده احتمال وقوع حوادث و در نتیجه خطرات ناشی از آن را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد.

کاربرد مناسب مواد شوینده

استفاده نادرست از شوینده ها و مواد شیمیایی با احتمال صدمه زدن به کفپوش ها همراه است. مصرف بیش از اندازه مواد شوینده و شستشوی ناکافی می تواند باعث ترک خوردن، انقباض و انبساط و یا تغییر رنگ کفپوش شود. به همین منظور پیش از شستشوی سطح با مواد شوینده باید به دستورالعمل ها و توصیه های سازنده توجه نمود و محدودیت های مرتبط با کفپوش را در نظر گرفت. دستگاه اسکرابر تقریباً برای شستشوی انواع سطوح سخت مانند سنگ، سرامیک، بتن، اپوکسی، موزائیک و … کاربرد دارد که با انتخاب برس متناسب با جنس سطح و ماده شوینده مناسب از سالم بودن سطح اطمینان حاصل می شود.

آب مناسب برای شستشو با دستگاه کفشوی

دمای آب مصرفی برای شستشوی سطوح کف باید مناسب و متعادل باشد و این دما تأثیر زیادی بر نتیجه روند شستشو دارد. برای دستیابی به دمای مناسب باید تمامی دستورالعمل های مربوط به نوع کفپوش و هم چنین سازندگان دستگاه های مکانیزه نظافتی دنبال شود تا از بروز هر گونه مشکل جلوگیری به عمل آید. آب مصرفی به همراه دستگاه های اسکرابر صنعتی دمایی متعادل دارد یعنی نه خیلی سرد و نه خیلی داغ است و بنابراین بهترین کارایی را برای شستشوی سطح زمین ارائه می دهد.

نوع و شدت آلودگی

به منظور انتخاب تجهیزات مناسب نظافتی برای شستشوی سطوح کف ابتدا باید نوع و شدت آلودگی شناسایی شود تا برای دستیابی به تمیزی مورد نظر و جلوگیری از آسیب رسیدن به سطح، ابزار مناسب مورد استفاده قرار گیرد. گرد و خاک، چربی، سیاهی، لکه های قدیمی و آدامس از متداول ترین انواع آلودگی هایی هستند که در مراکز تجاری، صنعتی، محیط های شهری و دیگر محیط ها یافت می شود. برای حذف آلاینده هایی مانند آدامس، خزه و لایه های عمیق آلودگی بهتر است دستگاه واترجت صنعتی استفاده شود اما به طورکلی برای شستشوی سطوح کف دستگاه کفشوی صنعتی کارآمدترین ابزار به شمار می آید.

کاربرد دستگاه کفشوی برای شستشوی سطوح کف

شستشوی حرفه ای با اسکرابر صنعتیاسکرابر یا کف شوی صنعتی پوشاننده تمامی مواردی است که برای حفظ و نگهداری از یک سطح باید در نظر گرفته شود. این دستگاه هم از لحاظ کارکرد برای کاربر یک ابزار ایمن می باشد و هم برای افرادی که در محیط رفت و آمد دارند هیچ گونی خطر و تهدیدی ندارد. با توجه به اهمیت استفاده از دستگاه اسکرابر در نظافت کسب اطلاعات کامل در خصوص دستگاه اسکرابر به شما در آشنایی با این دستگاه نظافتی و خرید بهینه کمک شایانی خواهد نمود.

ویژگی های دستگاه کفشوی صنعتی

اسکرابر صنعتی دارای سیستم مکنده یا خشک کن بوده که آب و آلودگی باقی مانده در محیط را جمع آوری نموده و بنابراین رطوبت ناچیزی روی سطح بر جای می ماند. همین امر سبب خواهد شد مشکلاتی از قبیل لغزندگی به وجود نیاید و افراد در محیطی امن حضور داشته باشند. هم چنین اسکرابر به دو مخزن جداگانه برای نگهداری آب تمیز و آب کثیف تجهیز گردیده که به واسطه آن ها آب کثیف به طور کامل از سطح زمین حذف شده و به چرخه شستشو راه نمی یابد. کفشوی صنعتی به همراه ماده شوینده قابل استفاده است و جهت افزایش قدرت پاک کنندگی می توان ماده شوینده غیر اسیدی و غیر خورنده و ماده ای که مورد تائید کمپانی سازنده می باشد، به مخزن آب تمیز دستگاه افزود.

از مطالب درج شده در می یابیم که فرآیند نظافت و شستشوی اصولی، منظم و به موقع نقش مهم و اساسی در حفظ و نگهداری انواع سطوح کف دارد و با استفاده از اسکرابر روند نظافت و شستشوی سطوح با شیوه درست و مناسب خود انجام می پذیرد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا