مقالات آموزشی

ویژگی سطوح کف : فاکتوری مهم و موثر در انتخاب دستگاه اسکرابر

سطوح کف در هر ساختمانی از جمله اولین بخش های ساختمان می باشد که در بدو ورود به چشم می آید. از این رو شستشو و نظافت آنها نقش موثری در ارتقا جلوه های بصری محیط و در کل زیبایی ساختمان ایفا می نماید. علاوه براین سطوح تمیز و درخشان محیط کسب و کار به عنوان بازتابی از نحوه مدیریت و سیستم مدیریتی محیط در نظر گرفته شده و می تواند نقش مهمی در تمایل مشتریان بالقوه به همکاری یا خرید از مجموعه ایفا نماید. از این رو شستشو و نظافت مستمر و منظم سطوح کف در محیط کسب و کار امری لازم و ضروری می باشد. مسلما وسعت بالای سطوح کف، در محیط کسب و کار مانع از کارآمدی شیوه های سنی و دستی نظافت می گردد. تجهیزات مکانیزه و صنعتی نظافت که با هدف تسهیل، تسریع و ارتقا کیفیت نظافت طراحی و تولید شده اند گزینه ای مناسب برای شستشو و نظافت سطوح کف می باشند که به واسطه استفاده از سامانه های مکانیزه موجب کاهش زمان و ارتقا کیفیت نظافت می شوند. از میان طیف گستره تجهیزات مکانیزه ای که با هدف شستشو و نظافت با کیفیت سطوح کف تولید شده اند، اسکرابر صنعتی گزینه ای کاربردی و ایده آل برای یک نظافت موثر و با کیفیت می باشد. در هنگام خرید این تجهیزات نظافتی، علاوه بر قیمت اسکرابر یا کف شوی صنعتی توجه به سایر ویژگی های زمین نقش موثری در انتخاب دستگاه مناسب ایفا می نماید.

جنس سطوح کف

اسکرابر صنعتیاستفاده از برس های مناسب با جنس سطوح، نقش مهمی در افزایش کیفیت نظافت دارد به عنوان نمونه برس های زبر برای شستشوی سطوح بتونی و سیمانی مناسب هستند، در حالیکه برس های نرم برای شستشوی کف پوش هایی از جنس چوب و وینیل مناسب می باشند. انواع کف پوش های به کار رفته در ساختمان ها عبارتند از:

 

موزاییک یا بتون مسطح

دستگاه اسکرابربه منظور شستشو و نظافت سطوح بتونی از اسکرابر ها یا  دستگاه های کف شوی صنعتی دارای برس زبر استفاده می شود. به منظور جلا دهی به این سطوح می توان از پد های الماس استفاده نمود. در مورد سطوح بتونی هر چه سرعت چرخش برس بیشتر باشد، نتایج مطلوب تری حاصل می گردد.

 

سطوح صاف رنگ شده

اسکرابر صنعتیعملکرد دستگاه اسکرابر با برس دیسکی بر روی سطوح صاف رنگ شده بسیار عالی می باشد. قبل از استفاده از دستگاه اسکرابر بر روی این سطوح، باید تمامی آلاینده ها را از روی سطوح جمع آوری نمود. معمولا دستگاه های اسکرابر با برس های رولی عملیات جارو کشی و شستشو را همزمان انجام می دهند، اما قادر به جلا دهی به سطوح نمی باشند. استفاده از پد الماس بر روی سطوح سخت و رنگ شده ای مانند اپوکسی ها موجب درخشندگی آنها می شود.

 

سطوح رنگ شده زبر و غیر لغزنده

اسکرابربه منظور شستشو و نظافت سطوح غیر لغزنده اسکرابر ها همراه با برس های غلطکی گزینه ای مناسب می باشند. استفاده از برس های غلطکی به همراه مواد شوینده، نقش موثری در افزایش کیفیت شستشوی این سطوح ایفا می نماید.

 

سطوح وینیلی و لینولئومی

اسکرابربرای باز گرداندن درخشندگی به کف پوش ها اسکرابر های مجهز به برس های دیسکی بهترین گزینه می باشند. استفاده از پد های اوربیتالی به منظور شستشو و نظافت این سطوح به واسطه استفاده کمتر از آب و مواد شوینده در مقایسه با نمونه های متداول،  موجب افزایش عمر مفید این کف پوش ها می گردد. همچنین توان بالای این اسکرابر ها برای شستشو و نظافت گوشه ها و کناره ها موجب افزایش کیفیت نظافت می گردد.

 

نقش ابعاد محیط در انتخاب دستگاه اسکرابر صنعتی

اسکرابر صنعتیعلاوه بر جنس سطوح، توجه به مساحت محیط نیز نقش موثری در انتخاب اسکرابر مناسب دارد. با در نظر گرفتن پهنای کاری و ظرفیت مخازن آب در اسکرابر ها، برای مساحت های بالا استفاده از اسکرابر های خورویی گزینه ای مناسب می باشد در حالیکه برای معابر باریک و متراکم استفاده از اسکرابر های دستی گزینه ای مطلوب است.

 

شرایط محیطی

اسکرابر صنعتیبه منظور استفاده بهینه از دستگاه کف شوی توجه به ویژگی های محیط نظافتی نیز اهمیت بالایی دارد. به عنوان نمونه در فضاهایی چون بیمارستان ها یا کتابخانه ها که نسبت به صدای محیط حساس می باشند استفاده از دستگاه هایی با سطح صدای پایین موجب استفاده بهینه از دستگاه می گردد. از این رو در نظر گرفتن ویژگی های محیط مورد نظر نقش موثری در انتخاب دستگاه مناسب دارد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا