مقالات آموزشی

هر آن چه که باید درباره ویژگی های شاخص دستگاه کارواش بدانیم

دستگاه کارواش صنعتی یا واترجت صنعتی در طیف گسترده ای طراحی و ساخته شده و ارائه کاربردهای فراوان استفاده از آن ها رواج بسیار زیادی پیدا کرده است. در طراحی این دستگاه ها آخرین تکنولوژی ها و تجهیزات پیشرفته به کار گرفته شده و در نتیجه محصولاتی با کیفیت مرغوب و طول عمر بالا تولید گردیده است. با مقایسه ویژگی ها و ساختار دستگاه های واترجت امروزی و مدل های قدیمی تر خواهیم دید که شوینده های فشار قوی مدرن به چه میزان از کارایی فوق العاده، دوام و کیفیت بهره مند گردیده اند و می توانند بسیاری از چالش های انتخاب دستگاه نظافت صنعتی را از میان بردارند.

ویژگی های شاخص و بارز دستگاه کارواش

دستگاه کارواش صنعتی
ویژگی های دستگاه کارواش

از لحاظ اقتصادی سرمایه گذاری در تهیه یک کارواش صنعتی مرغوب، عملی مقرون به صرفه و کاملاً عاقلانه خواهد بود. در ادامه شاخصه های این دستگاه ها را که سبب تمایز آن ها می گردد، بر می شماریم.

۱- فشار بالا

دستگاه های واترجت پیشرفته بر خلاف دستگاه های قدیمی تر افت فشار کاری ندارند؛ به این معنا که مدل های قدیمی به دلیل داشتن سامانه تزریق مواد شوینده ای که جهت جذب این مواد آب فشار قوی را از یک مجرای کوچک عبور می دهد، باعث می شود فشار کاری دستگاه افت پیدا کند حتی اگر این سامانه فعال نباشد. در مدل های مدرن مکش آب و مواد شوینده به صورت هم زمان انجام می گیرد و اتلاف انرژی برای تزریق شوینده پدید نمی آید و بدون آن که فشار کاری دستگاه کاهش پیدا کند، امکان استفاده از مواد شوینده نیز فراهم می گردد.

۲- مقاوم در برابر شرایط کمبود آب

اگر در هنگام کارکرد دستگاه شرایط بی آبی پیش آید، در داخل پمپ حباب های تشکیل می شود که به آن آسیب می رساند اما واتر جت های امروزی دارای قابلیت حذف این حباب ها هستند و در نتیجه پمپ در برابر شرایط نبودن آب محافظت می گردد و این یکی مزیت های مهم این دستگاه ها می باشد.

۳- پمپ با طول عمر بالا

تمامی اجزا و بخش های دستگاه کارواش صنعتی با کیفیت مطلوب، اجزای ضد زنگ و خوردگی به همراه پلانجرهای فولادی با پوشش سرامیکی دارند که همین امر سبب می شود هیچ گونه خوردگی، سایش و زنگ زدگی برای قطعات به وجود نیاید و طول عمر پمپ به میزان قابل توجهی افزایش یابد.

۴- کارکرد ایمن

پلانجر پمپ پیشرفته دستگاه های کارواش صنعتی به دو واشر تفلونی و گرافیتی تجهیز گردیده اند که از سطح بالای لغزندگی برخوردار بوده و میزان اصطکاک و در نتیجه دمای درون سیستم کاهش می یابد. بنابراین دستگاه در بازه زمانی مشخصی می تواند بدون آب کار کند.

۵- جلوگیری از پیدایش خوردگی

هر بخشی از دستگاه های واترجت صنعتی و کارواش خانگی که با آب در تماس است از جنس آلیاژ برنج و فولاد ضد زنگ ساخته شده اند و در نتیجه امکان بروز خوردگی و زنگ زدگی به صفر می رسد.

۶- سر پمپ برنجی

سر پمپ یکی از اجزای مهم شوینده های فشار قوی می باشد که از جنس برنج ساخته شده و تضمین کننده طول عمر بالای پمپ خواهد بود.

۷- سطح صدای پایین موتور

موتور تعبیه شده در دستگاه های واتر جت صنعتی با کیفیت بالا، سطح صدای بسیار پایینی دارند و آلودگی صوتی به وجود نمی آورند.

۸- کنترل کیفیت جدی

تمامی دستگاه های واترجت صنعتی پس از تولید و پیش از ورود به بازار از جنبه های گوناگون همانند کارکرد، اجزای الکتریکی و … به صورت کاملاً دقیق مورد آزمایش قرار می گیرند.

۹- سیستم گرمکن بی نظیر

مشعل گرمکن دستگاه های جت واش صنعتی آب گرم دارای طراحی دقیق مهندسی هستند به گونه ای که دمای آب را در کوتاه ترین زمان ممکن افزایش می دهد. در عین حال ساختار آن به شکلی است که سبب کاهش مصرف سوخت و سطح تشعشعات می گردد.

۱۰- ثبات درجه حرارت آب

دستگاه های واترجت صنعتی آب گرم ترموستات پیشرفته ای دارند که دمای آب را ثابت نگه می دارد و تنها انحراف یک درجه سانتی گرادی وجود دارد. پایدار نگه داشتن دما یکی از ویژگی های منحصر به فرد این تجهیزات می باشد که در مدل های قدیمی انحراف دما به ۳۰ درجه سانتی گراد هم می رسید.

۱۱- افزایش طول عمر دستگاه کارواش با دو موتور

انواع دستگاه کارواش آب گرم جدید مجهز به دو موتور هستند که یکی برای پمپ و دیگری برای سوخت می باشد. به این ترتیب موتور مربوط به سوخت دستگاه در هنگام عملکرد با آب سرد، کارکرد غیر ضروری نخواهد داشت.

۱۲- گیج دوگانه

گیج یا شاخص اندازه گیری دستگاه های واتر جت صنعتی آب گرم، برای آب و روغن مجزا از هم می باشند.

۱۳- ساعت شمار

برای نشان دادن میزان کارکرد پمپ و مشعل کارواش آب گرم دو ساعت شمار تعبیه شده که می توان بازه های زمانی سرویس و نگه داری را از طریق هر بخش تشخیص داد.

۱۴- گیج فولادی ضد زنگ

انواع دستگاه کارواش صنعتی و نیمه صنعتی پیشرفته مجهز به گیج های ضد زنگ با خوانایی بالا هستند.

۱۵- خدمات هر چه بهتر به مشتریان

ساختار دستگاه های واترجت صنعتی بر پایه تعداد کم موتورها و پمپ ها استوار می باشد. هر چه میزان اجزا و قطعات به کار رفته در یک دستگاه کم تر باشد ارائه خدمات به مصرف کننده دستگاه ها با سرعت و سهولت بیشتری انجام می پذیرد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا