مقالات آموزشی

نحوه عیب یابی کف شوی صنعتی؟

عیب یابی کف شوی صنعتی  از مهم ترین اصولی است که باید پس از خرید اسکرابر آن را مدنظر قرار دهید، اسکرابر صنعتی دستگاهی بسیار مناسب برای نظافت سطوح کف محسوب می شود که نیاز به استفاده از آن به دلایل مختلفی اعم از رفت و آمد و تردد بسیار افراد در محیط های شلوغ است، زمین شور صنعتی، دستگاه مکانیزه نظافتی بسیار مناسبی است که با بهره گیری از آن به میزان بسیار بالایی می توان از شر آلودگی های چسبنده و کثیف هایی که موجب از بین رفتن زیبایی ظاهری در محیط  و از طرفی منجر به آسیب دیدگی سطوح مختلف شده و نظافت و شستشوی آن ها با روش های سنتی به هیچ عنوان میسر نیست  در یک چشم برهم زدن میسر کند، از دیرباز تا به امروز نظافت و نظافت صنعتی سطوح کف از اهمیت بسیار بالایی برخوردار بوده و  روش نظافت صنعتی نوین توانسته به میزان قابل توجهی در تمیزی سطوح، کاربردی باشد و در این مسیر بهره مندی دستگاه های نظافت صنعتی راهگشا بوده است، در طول زمان استفاده از کف شور توسط کاربران نظافتی با عیوبی همراه بوده  که اقدام به شناسایی آن ها اولین اقدام برای استفاده مجدد از این دستگاه زمین شور صنعتی است.

عیب یابی کف شوی صنعتی
آشنایی با اسکرابر صنعتی

آشنایی با اسکرابر صنعتی

از پرکاربرد ترین دستگاه های صنعتی مورد استفاده برای نظافت کف پوش ها، اسکرابر می باشد. اسکرابر  از دستگاه های نظافتی تخصصی جهت شستشوی سطوح همواری چون کف پوش ها می باشد. دستگاه اسکرابر صنعتی با استفاده از سیستم های برس زنی، آلودگی های چسبیده بر روی سطوح کف پوش ها را جدا می نماید و  آن ها را شستشو می دهد. سیستم خشک کن و مکنده در اسکرابر پس از نظافت، سطوح کف را به صورت کامل خشک می نماید و از آلودگی مجدد کف پوش ها جلوگیری می کند، استفاده از این دستگاه نظافتی صنعتی در مقایسه با  روش های سنتی شستشوی سطوح کف که به زمان نسبتا زیادی  نیاز دارد، انرژی بالایی را نیز از کاربر زائل می کند،و از آنجایی که آلودگی های بر روی سطوح کف اغلب با استفاده از روش های سنتی به طور کامل از میان نمی رود، پس با استفاده از یک زمین شوی صنعتی می تواند علاوه بر صرف انرژی اندک، از ماندگاری آلودگی ها روی سطوح جلوگیری نمود و از سویی این کف شوی صنعتی با سرعت بیشتری نسبت به روش سنتی، سطوح کف را نظافت می کند که تنها مشکل استفاده از این زمین شوی صنعتی که ممکن است با ان مواجه شوید نحوه عیب یابی کف شوی صنعتی و رفع  ایراد احتمالی آن است.

عیب یابی کف شوی صنعتی
کارکردهای نادرست اسکرابر صنعتی

کارکردهای نادرست اسکرابر صنعتی

به طور کلی اسکرابرها از سه بخش کلی تشکیل شده اند، که هر کدام از این قسمت ها ممکن است به طور کاملا مجزا و یا با هم دچار نقص و ایراد شوند. به منظور عیب یابی کف شوی صنعتی یا همان اسکرابر صنعتی، لازم است در ابتدا هر کدام از این بخش ها به درستی شناسایی شود.

عیب یابی کف شوی صنعتی و سیستم برس زنی اسکرابر صنعتی

تمامی دستگاه های اسکرابر صنعتی از یک یا دو برس تشکیل شده اند که این برس ها بر روی کف پوش ها قرار می گیرند و نحوه کار آن ها به  صورتی است که با ریختن  آب تمیز بر روی برس ها و با چرخش سریع، آلودگی ها را از روی کف پوش ها به سادگی پاک می نمایند. برس دستگاه اسکرابر اغلب به صورت دیسکی و رولی موجود می باشد که استفاده از برس دیسکی از کاربرد بیشتری در دستگاه کف شوی صنعتی برخوردار است.
• عیب یابی کف شوی صنعتی از مهم ترین عواملی است که به کاربر این اجازه را می دهد زودتر مشکل مواجه شده را رفع کند تا خللی در روند کار ایجاد نگردد، درست کار نکردن سیستم برس زنی به اختلال در کارکرد موتور منتهی می شود، به طور مثال،  از آن جایی که سیستم برس زنی از یک موتور چرخشی تشکیل شده باید تا بمی تواند با چرخش سریع، سطوح را تمیز نماید، ممکن است پس از گذشت چند سال این موتور دچار سایش شود و با این اتفاق در نهایت بازده نظافتی دستگاه کاهش پیدا  کند، از طرفی با فشاری که به موتور وارد می شود، امکان خرابی آن به منظور عیب یابی کف شوی صنعتی و سیستم برس زنی، در صورتی که دستگاه شروع به سر و صدا نماید وجود دارد و باید موتور برس زنی کف شور مورد بازبینی قرار گیرد.
کف شوی صنعتی و سیستم مکش آن از تی لاستیکی، موتور، سطل آب و شیلنگ مکش تشکیل شده که از جذاب ترین بخش های دستگاه اسکرابر صنعتی شناخته می شوند. پس از نظافت کف پوش ها، توسط سیستم برس زنی آلودگی و آب های کثیف ناشی از نظافت درون سطل کثیف جمع آوری می شود و در نهایت سطوح را خشک می نمایند.
• به دلیل درست کار نکردن سیستم مکش باید عیب یابی کف شوی صنعتی به درستی انجام شود  و از آنجایی که این سیستم دارای قطعات مختلفی است. هر کدام از آن ها ممکن است به طور مجزا دچار ایراد شوند. تی لاستیکی در سیستم مکش به منظور جمع آوری آلودگی ها و آلاینده ها مورد استفاده قرار می گیرند که برای عیب یابی کف شوی صنعتی، کافی است که به رد عبور چرخ آن نگاه کنید و در صورتی که آلاینده و آلودگی روی سطوح کف باقی مانده باشد نشان از اختلال در عملکرد این بخش از سیستم مکش می دهد.
• یکی دیگر از روش های عیب یابی کف شوی صنعتی در بخش مکش، بررسی هر ساله آن می باشد. از آن جایی که بخش هایی از این سیستم فلزی می باشند، یکی از روش های عیب یابی کف شوی صنعتی بررسی قطعات فلزی، برای اطمینان از عدم زنگ زدگی تجهیزات آن می باشد.
• از دیگر دلایل خرابی سیستم مکش، قطعات یدکی تقلبی است. تهیه قطعات یدکی دستگاه های صنعتی باید حتما از مراکز معتبر باشد که در صورت تقلبی بودن این قطعات که طول عمر کمی  دارند، دیگر تجهیزات نیز دچار آسیب دیدگی می شود.

عیب یابی مخزن های اسکرابر صنعتی

از بخش های دیگر اسکرابر صنعتی مخزن های آب تمیز و کثیف می باشد که به منظور جلوگیری از انتقال آلودگی در  قسمت های مختلف محیط طراحی شده است،  این دو مخزن درون دستگاه، یکی آب را روی برس نظافتی می ریزد و دیگری توسط سیستم مکش، آب های آلوده را درون خود جای می دهد. این دو مخزن معمولا در اثر برخورد جسم سنگین و یا برنده دچار خرابی می شوند. اما به طور کلی نیاز است که پس از چند سال استفاده از دستگاه اسکرابر صنعتی، مخازن آب آن نیز تعویض شوند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا