مقالات آموزشی

بهترین راه نظافت فر صنعتی در قنادی ها

صنعت نانوایی یکی از قدیمی ترین و پرمخاطب ترین صنایع غذایی از گذشته تا به امروز می باشد. نانوایی های تجاری ساعت های بی شماری را صرف تولید خوراکی ها، دسرها و نان مورد علاقه ما می کنند. این مراکز تجاری با توجه به حجم کاری و نوع مواد اولیه خود، میتوانند به سرعت دچار آلودگی شوند. وجود آلودگی در چنین محیطی به معنی کاهش بهداشت و پایین آمدن کیفیت و سلامت مواد غذایی تولید شده در این محیط می باشد. بدین ترتیب، برای افزایش بهره وری سلامت و ارتقا کیفیت بهداشت، حفظ نظافت فر صنعتی اهمیت بالایی دارد.

در نظافت محیط یک قنادی یا نانوایی صنعتی، تنها نظافت محیط مورد اهمیت نیست، بلکه تمیز کردن فر قنادی که مواد غذایی در آن طبخ میشوند نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. فر قنادی و نانوایی تجاری یا صنعتی با توجه به کارکرد روزانه و دائم، با مواد مختلف غذایی در تماس است. بنابراین باید روشی بهینه برای برطرف کردن این آلودگی ها و نظافت فر صنعتی در نظر داشته باشید تا به شکل مناسبی بتوانید نظافت داخل فر نانوایی و قنادی صنعتی را حفظ کنید.

استفاده از جاروبرقی در نظافت فر قنادی

اهمیت نظافت فر های صنعتی

تمیز کردن منظم فر به معنای تضمین سطح بالای بهداشت، کارایی بسیار خوب، افزایش طول عمر فر و جلوگیری از خطر آلودگی است. در نانوایی‌ها و کارخانه‌های شیرینی‌پزی، فرآیند تولید می تواند به باقیماندن مواد غذایی در فر باشد که ممکن است تولید و پخت محصولات بعدی را تحت تاثیر قرار داده و آلوده کند. از این رو، نظافت فر قنادی که اصلی ترین ابزار کار در تمیز کردن فر صنعتی است اهمیت بالایی داشته و باید با دقت تمیز شود تا بالاترین سطح کارایی و کیفیت را تضمین نماید. بهترین راه برای تمیز کردن نظافت فر صنعتی با جاروبرقی و جلوگیری از آلودگی مواد غذایی، مکش آلودگی ها و انتقال آنها به خارج از محیط است. در هنگام خرید این تجهیزات، توجه به ویژگی ها و قابلیت های دستگاه در قیمت دستگاه نظافت صنعتی تاثیر مستقیم دارد و میتواند به کیفیت بهینه محیط کمک شایانی کند.

راه های نظافت فر صنعتی

کف و کناره های فر اغلب با مواد غذایی پخته شده و روغن پوشانده شده و باعث بروز آلودگی های ناخواسته در آن می گردد. صاحبان نانوایی ها وظیفه پیدا کردن راه هایی برای پاکسازی این آلودگی ها از محیط داخلیفر و تمیز کردن فر قنادی را دارند تا از ساییدگی و فرسودگی اجاق های صنعتی جلوگیری کرده و عملکرد آنها در بالاترین سطح ممکن حفظ کنند تا در حین پخت محصولات بالاترین کیفیت را کسب نمایند.

بسیاری از نانوایی‌ها روش‌های سنتی تمیز کردن و نظافت فر صنعتی را برای خراشیدن این آلودگی ها با برس و سپس جارو کردن آن با روش های مختلف را بکار میگیرند تا آرد پخته شده، ذرات غذا و خرده‌ها را از داخل فر جمع‌آوری کنند.

نظافت فضای داخل فر قنادی صنعتی با جاروبرقی صنعتی

خطرات احتمالی نظافت فر و اجاق های صنعتی

نظافت فر صنعتی باید سریع و بدون خطر برای کارگران باشد. اغلب اوقات، نظافت فر قنادی صنعتی به دو دلیل خطرناک است:

دمای بالای فر و مواد مکش شده داغ که می تواند تا ۲۵۰ درجه سانتی گراد دما داشته باشند و دیگری عمق فر که نظافت آن را بدون استفاده از تجهیزات مناسب میتواند دشوار و یا غیرممکن باشد.

نظافت فر های صنعتی با جاروبرقی صنعتی

استفاده از ابزار های مکانیزه برای جمع آوری آلودگی ها، ذرات و مواد غذایی باقیمانده در فر قنادی صنعتی علاوه بر سلامت و بهداشت محصولات تولیدی، عملکرد بهینه فر را به دنبال داشته و از خرابی و بروز اشکال در فر صنعتی قنادی جلوگیری خواهد نمود. یک جاروبرقی صنعتی با فیلتر مقاوم در برابر دمای بالا مانند فیلتر ستاره ای فرایند نظافت فر قنادی و جمع آوری ذرات از داخل آن, نظافت فر صنعتی قنادی با جاروبرقی را به درستی انجام می دهد. مهمتر از همه، قابلیت جمع آوری ذرات داغ و با حرارت بالا و تمیز کردن فر صنعتی در برخی از مدل های جاروبرقی صنعتی است که به شما اجازه میدهد بدون نیاز به صبر کردن برای خنک شدن کامل فر قبل از نظافت، زمان توقف تولید را کاهش دهید. به یاد داشته باشید، یک جاروبرقی صنعتی با قابلیت حمل و مانور پذیری بالا در محیط نانوایی صنعتی یا قنادی ها بکارگیری، تعمیر و نگهداری آن را در محیط داخلی مغازه آسان تر می کند.

افزایش ایمنی نظافت با دستگاه جاروبرقی صنعتی

کاربرد تجهیزات جانبی جاروبرقی در نظافت فر قنادی

نظافت با دستگاه های مکانیزه همواره با استفاده از تجهیزات جانبی آسان تر شده و علاوه بر تسریع فرایند، میتواند در ارتقا کیفیت نیز تاثیر گذاری داشته باشد. پس فراموش نکنید که برای نظافت فر صنعتی، جاروبرقی صنعتی خود را با استفاده از تجهیزات جانبی متنوع تجهیز کنید. این تجهیزات جانبی میتوانند انواع نازل ها و پارویی های کاربردی برای مکش بهتر مواد باقیمانده در تمیز کردن فر صنعتی باشند. فیلتر و سیستم فیلتراسیون کارآمد در دستگاه جاروبرقی صنعتی از تجهیزات جانبی اصلی به شمار می آید که به کاهش آلرژن ها و جلوگیری از انتشار آلودگی در محیط کمک میکند.

استفاده از نازل و خرطومی مقاوم در برابر سایش و حرارت با بافت فولادی انعطاف پذیر که در تماس با مواد داغ ذوب نمی شوند نیز میتواند به نظافت کامل و دقیق داخل فر کمک کند. امکان استفاده از انواع تجهیزات جانبی در این دستگاه به طور مستقیم در قیمت جاروبرقی صنعتی موثر خواهد بود.

ویژگی های بهترین جاروبرقی صنعتی برای نظافت فر

همانطور که میدانید جاروبرقی ها انواع مختلف دارند و توسط برند های مختلفی مدل های گوناگونی ارائه می شوند. با این حال برند دلفین یکی از معتبر ترین برند های تولید کننده جاروبرقی صنعتی است. استفاده از جاروبرقی دلفین Mistral 202 DS برای تمیز کردن فضای داخل اجاق های صنعتی و نظافت فر صنعتی قنادی مناسب ترین راه حل برای مکش و خارج کردن مواد غذایی و نظافت فر قنادی با جاروبرقی می باشد. اجزای جاروبرقی صنعتی ۲۰۲ DS برای نظافت ایمن مواد داغ تا دمای ۲۵۰ درجه سانتی گراد بهینه سازی شده است.

کاربرد تجهیزات جانبی جاروبرقی صنعتی در نظافت فر قنادی صنعتی

شرکت ابراهیم با سابقه سی ساله فعالیت در زمینه ارائه تجهیزات نظافت مکانیزه و صنعتی از بزرگترین فعالان این صنعت است. شما میتوانید برای دریافت مشاوره، قیمت و یا خرید جاروبرقی صنعتی برای نظافت فر صنعتی قنادی با مشاوران و کارشناسان ما به شماره ۰۲۱-۸۷۱۸۴ در تماس باشید تا سوالات و راهنمایی های لازم برای تهیه این دستگاه نظافت مکانیزه صنعتی کسب نمایید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا