مقالات آموزشی

اطلاعاتی مفید برای کمک به خرید دستگاه اسکرابر صنعتی

نظافت و شستشوی بهینه سطوح کف داخلی و خارجی ساختمان های گوناگون از قبیل مجتمع های تجاری، اداری، مسکونی، پارکینگ ها، انبار کارخانه ها و… نیازمند بکارگیری دستگاه های نظافت صنعتی می باشد. بهترین نوع دستگاه نظافت صنعتی به منظور شستشوی سطوح کف در اماکن مختلف، کفشوی صنعتی یا اسکرابر می باشد که ویژگی های گوناگونی دارد. قبل از بهره گیری از دستگاه زمین شور صنعتی، بهتر است تا درمورد ویژگی های آن اطلاعاتی را بدست آورد تا یک دستگاه متناسب با کاربرد مورد نیاز خریداری شود.

اسکرابر چیست؟ نحوه عملکرد آن به چه صورت است؟

زمین شوی (اسکرابر)دستگاه زمین شوی صنعتی وسیله ای مناسب برای شستشو و لایه برداری بسیار سطحی سطوح گوناگون می باشد. مکانیزم عمل این دستگاه به این صورت است که توسط برس دیسکی که در جلوی دستگاه قرار دارد، سطح شستشو داده می شود و سپس به منظور خشک شدن کامل این سطح، باقی مانده آلودگی مکش شده و به داخل مخزن آب کثیف منتقل می شود. این دستگاه انواع گوناگونی برای کارکرد های متفاوت دارد. برای مثال دستگاه اسکرابر دستی که برای نظافت محوطه های کوچک و یا دارای مانع مناسب است، کفشوی سرنشین دار که در شستشوی سطوح وسیع کاربردی می باشد، زمین شور صنعتی باتری دار که مناسب شستشوی اماکنی است که به پریز برق دسترسی ندارند و زمین شور برقی همه انواع گوناگون کفشوی صنعتی می باشند.

ویژگی کفشوی های صنعتی موجود در بازار

زمین شویتفاوت مدل های متفاوت یکی در نوع منبع تغذیه مورد استفاده می باشد و تفاوت دیگر در پهنای شستشو است. به طور کلی پهنای شستشوی نمونه های موجود بین ۳۵ الی ۱۰۰ سانتی متر متغیر می باشد. همچنین قدرت نظافت با توجه به نوع منبع تغذیه در مدل های گوناگون متفاوت است. با استفاده از اسکرابر های موجود در بازار می توان مساحتی بین ۱۰۰۰ تا ۷۵۰۰ متر مربع را در هر ساعت شستشو داد. توسط این دستگاه ها هر سطحی را بجز سطوح چوبی، فرش و سطوح معلق می توان شستشو داد. سوالاتی در مورد استفاده از کفشوی صنعتی وجود دارد که در ادامه نکاتی در رابطه با ویژگی های کلی شستشو با اسکرابر ذکر می کنیم.

نظافت سطوح کوچک

اسکرابرممکن است نظافت سطوح هموار برای نواحی کوچک امری بعید بنظر رسد، زیرا دستگاه اسکرابر می تواند بزرگ باشد. اما انواع دستی و کوچک کفشور صنعتی، طراحی بسیار فشرده ای دارند و همین امر موجب سهولت کاربری در عبور از باریک ترین نواحی می گردد. همچنین ممکن است در نگاه اول لاستیک تی های زمین شور صنعتی حجیم بنظر رسد که در ادامه آن را بررسی می کنیم.

خشک کردن سطوح کوچک

اسکرابرهای صنعتیطراحی لاستیک تی های عقبی دستگاه به نحوی است که به دلیل انعطاف قابلیت مانور بسیار بالایی دارد و هرگز مانع عبور دستگاه نخواهد شد؛ بلکه این مکانیزم با خشک کردن نواحی که قابلیت خشک شدن در مدت زمان کوتاه را ندارند، فرآیند نظافت را بهینه می کند.

مواد شوینده اسکرابر

اسکرابر صنعتیدر دستگاه کفشوی صنعتی مواد شوینده مختلفی را نمی توان استفاده کرد. اما می توان از ماده شوینده هایی که به منظور استفاده در دستگاه اسکرابر ساخته شده اند بهره گرفت. بهتر است از اسید ها و باز های شوینده با درجه غلظت بالا برای استفاده در اسکرابر استفاده نشود.

تعمیر و نگهداری دستگاه اسکرابر صنعتی

زمین شوی (اسکرابر)به منظور افزایش طول عمر مفید دستگاه کفشوی صنعتی، می بایست این دستگاه به طور منظم سالی یکبار تحت بررسی متخصصین قرار گیرد تا در صورت بروز مشکل در بخشی از دستگاه، به سرعت این مشکل برطرف گشته و از بروز آسیب جدی در دستگاه جلوگیری شود. خرید اسکرابر صنعتی دارای سهولت تعمیر و نگهداری باعث کاهش هزینه های نگهداری و افزایش طول عمر این دستگاه می شود.

انتخاب کفشوی مناسب

اسکرابر صنعتیبه منظور انتخاب بهترین دستگاه زمینشوی که بصورت مکانیزه سطوح را نظافت کند، می بایست به موارد زیر توجه نمود: دانستن شرایط دسترسی به پریز برق در محیط تحت نظافت، وسعت سطحی که می بایست شستشو شود و جنس کف اماکنی که تحت نظافت هستند در انتخاب دستگاه مناسب بسیار موثر خواهد بود.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا