مقالات آموزشی

ویژگی های کلیدی اسکرابر صنعتی

اولین نکته قابل ملاحظه در بدو ورود فرد به یک مکان، میزان تمیزی و چگونگی انجام امور تظافتی می باشد. اهمیت به نظافت محیط و حذف آلاینده ها می تواند نقش موثری در جلب نظر و جذب مشتریان داشته باشد. رفت و آمد مداوم و پیوسته در اماکن گوناگونی چون مراکز اداری، تجاری، آموزشی و درمانی موجب آلودگی سطوح و انتقال آلاینده ها از بخشی به بخش دیگر می گردد. در محیط های صنعتی نیز با توجه به نوع فعالیت و تولیدات، حجم بالایی از آلودگی ها ایجاد می شود که حذف آنها از محیط امری لازم و ضروری می باشد. مسلما با توجه به حجم بالای آلودگی در محیط و هم چنین اهمیت و لزوم حذف آلودگی ها، به تعداد بالایی نیروی خدماتی نیاز دارد. این در حالی است که استفاده از شیوه های نوین و به کار گیری تجهیزات مکانیزه و صنعتی نظافت می تواند نقش موثر و کاربردی در ارتقا کیفیت و کاهش هزینه ها داشته باشد. یکی از کاربردی ترین تجهیزات مکانیزه و صنعتی که برای شستشو و حذف آلاینده ها از روی سطوح کف به کار گرفته می شود، دستگاه اسکرابر صنعتی می باشد.

اساس عملکرد دستگاه اسکرابر

اسکرابر یا کفشوی صنعتیدستگاه اسکرابر یا کفشوی صنعتی متشکل از مخازن مجزا برای آب تمیز و آب کثیف، لاستیک تی و موتور مکنده می باشد. اسکرابر ها با استفاده از برس دیسکی دوار و پاشش آب تمامی آلودگی های چسبیده به سطوح را شستشو داده و نظافت می نمایند. یکی از مشخصه های بارز دستگاه کفشور صنعتی خشک نمودن سطوح کف بلافاصله پس از عملیات شستشو می باشد. لاستیک تی و موتور مکنده نصب شده در بخش انتهایی دستگاه با جمع آوری مایعات الوده ناشی از شستشو و انتقال آن به داخل مخزن آب کثیف سطوحی کاملا خشک و عاری از آلودگی بر جای می گذارند.

دسته بندی اسکرابر ها بر اساس نوع منبع تغذیه

با توجه به شرایط متنوع و متفاوت محیط ها، دستگاه های اسکرابر به منظور تامین نیاز های نظافتی محیط در دو نوع اسکرابر باتری دار و اسکرابر کابل دار تولید می شوند:

اسکرابر باتری دار

اسکرابر صنعتی و باتری داراسکرابر باتری دار به واسطه عدم استفاده از کابل برق در تامین انرژی از قدرت مانور بالایی برخوردار می باشند. این دستگاه ها به راحتی می توانند نیاز های نظافتی محیط هایی را که در دسترسی به پریز برق با دشواری مواجه هستند به راحتی بر طرف می نمایند. علاوه بر این دستگاه های اسکرابر باتری دار به واسطه عدم داشتن کابل برق و ایجاد مزاحمت برای افراد حاضر در محیط گزینه ای مناسب برای شستشو و نظافت محیط های پر تردد می باشند.

اسکرابر کابلی

اسکرابر کابلیاسکربر های کابل دار یا زمین شوی برقی توسط کابل به برق شهری متصل می شوند از این رو هیچ گونه نگرانی از بابت اتمام انرژی ذخیره شده در باتری وجود نداشته و در هر زمانی می توان از دستگاه اسکرابر برای شستشو و نظافت سطوح کف استفاده نمود. با توجه به ابعاد اسکرابر های کابل دار از این دستگاه معمولا برای شستشو و نظافت در محیط های کوچک تا متوسط استفاده می شود.

نوع هدایت دستگاه اسکرابر صنعتی

اسکرابر صنعتیاسکرابر ها بر اساس نوع هدایت به دو دسته اسکرابر های دستی و خودرویی تقسیم می شوند. نمونه های دستی اسکرابر در مقایسه با نمونه های خودوریی ابعاد کوچک تری داشته و بیشتر برای شستشو و نظافت معابر باریک و محیط های کوچک تا متوسط به کار می روند. در این مدل ها کاربر در پشت دستگاه قرار گرفته و هدایت دستگاه را از طریق دسته متصل شده به اسکرابر انجام می دهد. این درحالیست که اسکرابر های خودرویی مجهز به صندلی بوده و کاربر با نشستن بر روی صندلی عملیات شستشو و نظافت را انجام می دهد. ابعاد اسکرابر های خودرویی بزرگتر از نمونه های کابلی بوده و از این رو برای شستشو و نظافت محیط هایی با ابعاد متوسط تا وسیع مناسب می باشند.

مزایای استفاده از کفشوی صنعتی

اسکرابر دستیاستفاده از شیوه های مکانیزه و صنعتی به جای شیوه های سنتی و دستی نظافت نقش مهمی در افزایش کیفیت و سرعت شستشو ایفا می نماید. اسکرابر ها به واسطه استفاده از سامانه های مکانیزه، موجب کاهش در تعداد نیروی خدماتی شده و همین امر موجب کاهش چشمگیر در هزینه ها می گردد. کاهش در مصرف آب و منابع انرژی نیز از دیگر مزایای استفاده از دستگاه اسکرابر می باشد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا