مقالات آموزشی

نظافت بهینه سالن ورزشی با دستگاه کف شوی صنعتی

سالن های ورزشی با توجه به اهمیت سلامتی ورزشکاران بایستی همیشه تمیز و بهداشتی باشند. به همین دلیل نظافت این محیط ها باید به طور مرتب و پیوسته انجام شود. عدم رعایت نکات بهداشتی و عدم انجام به موقع نظافت سالن باعث ایجاد آلودگی و شیوع بیماری می شود که در نهایت می تواند سلامتی ورزشکاران را به خطر بیاندازند. از طرف دیگر به دلیل حضور ورزشکاران و فعالیت بدنی بالای آن ها محیط به سرعت آلوده می شود و باید مداوم نظافت شود. با توجه به این که معمولا سالن های ورزشی در متراژ های بالا می باشند استفاده از روش های سنتی گزینه مناسبی نخواهد بود. بنابراین لازم است تا از تجهیزات نظافتی مکانیزه در این محیط ها بهره برد. از جمله این تجهیزات می توان به اسکرابر سالن ورزشی اشاره کرد.

این دستگاه با استفاده از سیستم مکانیزه برس زنی سطوح را شستشو می دهد و به کمک تی مکش و موتور مکنده آلودگی را از سطح جمع آوری می کند. در این مقاله مزایای استفاده و ویژگی های مطلوب این دستگاه با توجه به قیمت کف شوی سالن ورزشی بیان می شود. با توجه به مزایا و کیفیت فراهم آمده با استفاده از این دستگاه مکانیزه نظافت، قیمت کف شوی سالن ورزشی سرمایه گذاری مطلوبی در راستای ارتقا سطح نظافت مجموعه به حساب خواهد آمد.

اهمیت شستشوی کف سالن های ورزشی

در نظافت سالن های ورزشی تمیز کردن کف سالن ها از اهمیت بالایی برخوردار است. با توجه به قیمت بالای کفپوش های استفاده شده در سالن های ورزشی، کاربرد دستگاه کف شوی مناسب در حفظ و نگهداری آنها ضرورت دارد. استفاده از اسکرابر سالن ورزشی می تواند بهترین گزینه در این رابطه باشد. شستن این سطوح با دستگاه کفشوی، با ایجاد یک محیط تمیز و بهداشتی، طول عمر مفید کفپوش ها را نیز افزایش دهد. از طرفی با توجه به مساحت سالن های ورزشی تمیز کردن کف سالن ها با روش های سنتی بسیار وقت گیر بوده و ممکن است آن کارایی لازم را نداشته باشد. در مقابل استفاده از اسکرابر سالن ورزشی این اطمینان را به شما می دهد که کف سالن ورزشی شما در کوتاه ترین زمان ممکن و با بهترین کیفیت تمیز شود.

کاربرد تجهیزات و دستگاه های مکانیزه همچون کف شوی سالن ورزشی با کاهش چشمگیر سرعت و افزایش کیفیت فرایند، دلیل مطلوبی برای انتخاب و خرید این دستگاه مکانیزه نظافت خواهد بود.

کفشوی دستی سالن ورزشی
کفشوی دستی سالن ورزشی

دلایل ناکارآمدی روش های نظافت دستی سالن ورزشی

به کار گرفتن سطل آب و تی نظافتی از جمله اولین روش های نظافت سالن های ورزشی است که به ذهن صاحبان این مجموعه ها خطور میکند. این در حالیست که استفاده بکارگیری تجهیزات نظافت دستی قادر به ارائه کیفیت مطلوب نظافت نیستند. شاید در ظاهر پس از نظافت دستی محیط سالن ورزشی تمیز به نظر آید، اما نظافت با تی و سطل آب صرفا باعث جابجایی آلودگی از نقطه ای به نقطه دیگر خواهد شد. همچنین وسعت سالن های ورزشی میتواند باعث کاهش کارایی نیروی خدمات و نظافت شده و بازده کاری آنان را کم کند. به علاوه صرف زمان زیاد برای شستشوی کف پوش های سالن ورزشی برای نیروی کار خسته کننده بوده و هزینه زیادی را به همراه خواهد داشت.

از سوی دیگی بالا رفتن مصرف آب و مواد شوینده در نظافت دستی عامل دیگری بر ناکارآمدی و پایین بودن صرفه اقتصادی این نوع نظافت در سالن های ورزشی است. با توجه به قیمت کف شوی سالن ورزشی این دستگاه میتواند به عنوان سرمایه گذاری نظافتی مجموعه های ورزشی به حساب می آید.

معرفی کف شوی سالن ورزشی

کف شوی سالن ورزشی دستگاه مکانیزه نظافت صنعتی برای شستشو و خشک کردن هم زمان کفپوش های مختلف می باشد. در واقع می توان دستگاه کف شوی سالن ورزشی را دستگاهی دو منظوره برای شستن و خشک کردن سطح در نظر گرفت. این دستگاه ها از لحاظ نحوه هدایت در دو نوع دستی و سرنشین دار تولید می شوند. سه بخش اصلی اسکرابر صنعتی شامل مخزن آب تمیز و آب کثیف، سیستم مکش و سیستم برس زنی می باشد. برای این دستگاه ها از یک یا دو برس برای شست و شو استفاده شده است که با سرعت بالایی می چرخند و از طریق چرخش خود آب تمیز را به سطح می پاشند. چرخش این برس ها با سرعت بالا باعث می شود که انواع آلودگی ها از روی سطح حذف شوند.

با توجه به اینکه برای حذف برخی آلودگی ها نظافت عمیق لازم است، در این دستگاه امکان استفاده از مواد شوینده مناسب در مخزن دستگاه نیز فراهم می باشد. سیستم مکش در اسکرابر سالن ورزشی باعث می شود که آلودگی ها جمع شده و وارد مخزن آب کثیف شوند. در مقایسه قیمت کف شوی سالن ورزشی با شیوه های دستی نظافت، مزایای استفاده از این دستگاه از جمله کاهش هزینه ها و افزایش سرعت و کیفیت نظافت میتواند دلایل مطلوبی بر انتخاب این شیوه نظافت به حساب بیاید.

انواع کف شوی سالن ورزشی

همانطور که اشاره کردیم انواع مختلفی از دستگاه های کف شوی سالن ورزشی وجود دارند و شما با توجه به نیاز خود قادر به انتخاب و خرید آنها هستید. این دستگاه نظافت به انواع دستی و سرنشین دار تقسیم بندی می شوند که برای کاربر امکان نظافت کامل محیط سالن ورزشی با ابهاد مختلف را فراهم می آورد. کف شوی دستی سالن ورزشی برای محیط هایی با تراکم بالای تجهیزات کاربردی تر و نوع سرنشین دار این دستگاه برای نظافت سالن های وسیع کارایی بهینه تری دارند. با توجه به ابعاد مناسب این تجهیزات و پهنای نظافت مطلوب، سرعت نظافت محیط چندین برابر افزایش خواهد یافت.

برای انتخاب و خرید دستگاه اسکرابر صنعتی به این نکته توجه داشته باشید که قیمت کف شوی سالن ورزشی سرنشین دار به دلیل کارآیی نظافت بالاتر و ویژگی های بیشتر، بالاتر از کف شوی دستی می باشد. با این حال شما میتوانید با توجه به نیاز نظافت، نوع و حجم آلودگی و گستردگی محیط از بین این دو نوع کف شوی، انتخاب مناسب با مجموعه و سالن ورزشی خود را انتخاب نمایید.

مزایای کف شوی یا اسکرابر سالن ورزشی

دستگاه کفشوی صنعتی مزایای متعددی را برای سالن های ورزشی فراهم آورده تا در ادامه به مهم ترین آنها پرداخته می شود.

  • کف شوی صنعتی انواع کفپوش ورزشی را شستشو می دهد بدون آن که آسیبی به آنها برساند. به این ترتیب می توان گفت اسکرابر ها باعث افزایش طول عمر مفید کفپوش ها می شوند.
  • با توجه به این که سرعت عملکرد اسکرابر سالن ورزشی بالا می باشد محیطی با مساحت بالا را می توان در مدت زمانی کوتاه نظافت کرد.
  • سیستم خشک کن دستگاه اسکرابر باعث می شود تا رطوبتی بر روی سطح باقی نماند. در نتیجه محیط ایمنی برای تردد و ورزش کردن بوجود می آید.
  • به دلیل عملکرد بی نقص و سریع اسکرابر صنعتی به نیروی خدماتی کمتری جهت نظافت نیاز است.
  • کاهش هزینه ها با توجه به کاهش نیروی انسانی و کاهش مدت زمان انجام عملیات نظافت، در کنار قیمت مناسب کف شوی سالن ورزشی و استفاده از اسکرابر های صنعتی دیده می شود.
قیمت کف شوی خودرویی سالن ورزشی
کفشوی خودرویی سالن ورزشی

عوامل موثر در قیمت کف شوی سالن ورزشی

با توجه به کارآیی بالای دستگاه کف شوی صنعتی در نظافت محیط های مختلف، تنوع زیادی در ویژگی ها و امکانات این دستگاه وجود دارد که میتواند در قیمت کف شوی تاثیر گذار باشد. از اصلی ترین ویژگی های تاثیر گذار در قیمت زمین شوی صنعتی ، دستی یا سرنشین دار بودن آن است. قیمت اسکرابر سرنشین دار با توجه به توان کاری و نظافتی بالاتر و تجهیزات بیشتر، نسبت به اسکرابر دستی بالاتر هست. ساختار بدنه دستگاه نیز از دیگر موارد تاثیر گذار در این زمینه خواهد بود. علاوه بر این برند و شرکت سازنده دستگاه کف شوی نیز در قیمت دستگاه بی تاثیر نیست و مطمئنا دستگاهی با برند شناخته شده و معتبر، با توجه به سابقه فعالیت و تجربه کاری بیشتر، نتیجه با کیفیت تری به همراه داشته و به تبع آن، قیمت کف شوی سالن ورزشی را بالا تر خواهد برد.

انتخاب کف شوی سالن ورزشی

برای تشخیص انتخاب بین اسکرابر سرنشین دار و دستی، به مواردی مانند وسعت سالن و امکان رد شدن دستگاه از معابر و راهرو ها باید توجه کرد. در سالن هایی با وسعت کم و معابر باریک می توان از اسکرابر دستی استفاده کرد. اسکرابر دستی باتری دار با توجه به نداشتن کابل دارای قدرت مانور بالایی است و می توان از آن برای شستن سالن ورزشی بهره برد. علاوه بر نوع باتری دار می توان به اسکرابر برقی هم اشاره کرد که برای محیط هایی که دسترسی به پریز برق در آن وجود داشته باشد، مناسب تر است. دستگاه کفشور برقی قدرت نظافتی بالاتری نسبت به نمونه های باتری دار دارد و کاربر در هدایت و جابجا کردن آن کمتر دچار زحمت می شود. برای تغذیه اسکرابر سرنشین دار معمولا از باتری استفاده می کنند.

این دستگاه ها سهولت دو چندان و کاهش زمان شستشو را در شستن سالن های وسیع فراهم می آورد. در بین مدل های مختلف اسکرابر صنعتی دستگاه کفشوی RA55K40 بهترین گزینه برای شستشوی آسان و کم هزینه سالن ورزشی می باشد. این دستگاه کابلی سبک وزن با کاربری آسان و قیمت مناسب نیازهای شما را برای شستن اغلب سالن های ورزشی برآورده می کند. باید به این نکته توجه داشته باشید که کف شوی های باتری دار قیمت بالاتری نسبت به اسکرابر های برقی سالن ورزشی دارند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا