مقالات آموزشی

کاربرد دستگاه واترجت صنعتی فوق فشار قوی برای سالن رنگ خودروسازی

بدنه خودروها از لایه های رنگ فسفاته، آستر، پرایمر، بیس کوت و کیلر کوت تشکیل می شود و به منظور اعمال این لایه های رنگ در کارخانه خودروسازی فرآیندهای مختلفی بر روی خودرو انجام می پذیرد. مرحله رنگ آمیزی مرحله ای بسیار مهم و حیاتی در تولید خودرو می باشد که در سالن های مخصوص و با استفاده از تجهیزات خاص و پیشرفته صورت می گیرد. در برخی مراحل بدنه به روش های اختصاصی درون رنگ غوطه ور شده و در مراحلی رنگ اسپری می شود و پیش از آغاز همه این مراحل بدنه برای رنگ آمیزی باید آماده سازی شود. با توجه به تداوم عملکرد خط تولید کارخانه خودروسازی همواره آثار شدیدی از رنگ در کف و دیوارهای سالن بر جای می ماند که در حقیقت نوعی آلودگی صنعتی به شمار می آید و واترجت صنعتی سالن رنگ به عنوان بهترین گزینه برای مقابله با آن شناخته می شود.

آثار به وجود آمده از فرآیند رنگ آمیزی خودرو

رنگ های پاشیده شده روی سطح و محیط اطراف انباشته و سخت شده و از بین بردن آن ها بسیار دشوار خواهد شد. به منظور وجود محیط صنعتی بدون مشکل، این رنگ ها باید در سریع ترین زمان ممکن از میان برداشته شوند. به دلیل پاشش همیشگی رنگ به سطح زمین در سالن های رنگ، کف سالن ها را به شکل شبکه ای می سازند تا بیشتر رنگ ها به درون مجرای تعبیه شده ریزش کند و تنها بر روی شبکه ها آثار رنگ باقی بماند.

تجمع رنگ بر روی توری ها، تخته ها و دیگر سطوح به کاهش میزان بهره وری عملیات رنگ آمیزی منجر خواهد شد و در نتیجه کیفیت محصول نهایی تنزل پیدا می کند. بنابراین نظافت و رسوب زدایی تجهیزات سالن های رنگ کارخانه های خودروسازی اهمیت بسیار زیادی دارد و باید از میان راهکارهای موجود بهترین گزینه انتخاب گردد. مواد شیمیایی برطرف کننده و سوزاننده زیادی وجود دارد که برای حذف رنگ از شبکه های توری موثر هستند اما این مواد برای افراد مشغول به کار در این ناحیه بسیار زیان آور می باشد.

شستشوی سالن رنگ با واترجت صنعتی

راهکار نوین، کاملا اثر بخش و از همه مهم تر ایمن و بدون زیان برای نظافت سالن رنگ دستگاه واترجت صنعتی سالن رنگ می باشد. شستشوی سالن رنگ با واترجت صنعتی به طور سریع و دقیق انجام می گیرد و روشی سازگار با محیط زیست و ارگونومیک به حساب می آید.

فرآیند رنگ برداری از شبکه های توری و هم چنین دیوارها مستلزم استفاده از دستگاه های شوینده فوق فشار قوی و هم چنین نازل های مخصوص است و در کنار آن با بهره مندی از دستگاه های جاروبرقی صنعتی که قابلیت مکش آب را نیز دارند، بقایای رنگ های جدا شده جمع آوری می گردد و به این ترتیب محیط به شکلی بهینه نظافت می شود.

مزایای شستشوی سالن رنگ دستگاه شوینده فوق فشار قوی

– سرعت عمل بالا

– کیفیت خیره کننده

– سازگاری با محیط زیست

– ایمنی کاربر

– اثربخشی بالا

واترجت صنعتی سالن رنگ خودروسازی
واترجت صنعتی سالن رنگ خودروسازی

لایه های مرطوب و لایه های خشک شدن رنگ هر دو به وسیله فناوری پرتاب آب فشار بالا و بدون هیچ مشکلی از بین می روند و سطوح شبکه ای و یا سطوح صاف بدین شکل قابل تمیز شدن هستند. شستشوی سالن رنگ یکی از کاربردهای مهم و منحصر به فرد دستگاه های واترجت صنعتی فوق فشار قوی است که می تواند صنایع خودروسازی را در راستای افزایش بازدهی دگرگون سازد. تصور این که هر روز مقدار زیادی رنگ به محیط وارد می شود و باید رسوب زدایی شود دشوار خواهد بود، اما با ترکیب فشار بالای آب و لوازم جانبی مناسب سخت ترین رسوبات رنگ برداشته می شود.

علکرد دستگاه واترجت صنعتی چگونه است؟

دستگاه های واترجت صنعتی سالن رنگ یا شوینده فوق فشار قوی یکی از پرکاربردترین دستگاه های نظافت صنعتی است که با افزایش فشار جریان آب معمولی، به آلاینده ها ضربه وارد کرده و در نهایت با سست کردن آن ها سبب جدا شدن این مواد از سطح بدون ایجاد آسیب می شود. فشار آب خروجی به ساختار دستگاه و پمپ آن بستگی دارد و هر چه با آلودگی های سخت تر و شدیدتر رو به رو باشیم، باید واترجتی قوی تر با فشار کاری بالاتر انتخاب گردد. به منظور شستشوی سالن رنگ دستگاه واتر جت صنعتی فوق فشار قوی مورد استفاده قرار می گیرد که فشاری بیش از ۱۰۰۰ بار دارد.

شکستن پیوند بین مولکولی با واترجت صنعتی سالن رنگ

هر ماده ای دارای پیوندهای مولکولی است که مولکول های ماده را در کنار یکدیگر نگه داشته و حالت ماده را حفظ می کند. دستگاه واترجت صنعتی با ضربه زدن به ماده پیوندهای آن را از هم می گسلد و در نهایت آلودگی از سطح جدا می شود. از طرف دیگر با افزایش فشار در واترجت های فوق فشار قوی دمای آب کمی افزایش یافته و در کنار فشار بالا، این افزایش دما به از هم گسستن پیوندهای مولکولی ماده بیشتر کمک می کند. در سالن های رنگ نیز جریان آب پرفشار به رسوبات رنگ ضربه وارد کرده و با شکستن پیوندهای مولکولی، این مواد از سطح شبکه ها جدا می گردند.

نازل مخصوص واترجت صنعتی سالن رنگ برای شستشوی شبکه توری

نازل زمین شوی به طور اختصاصی برای شستشوی پر فشار سطح زمین طراحی شده است که به دستگاه واترجت صنعتی متصل شده و برای سطوحی که آلودگی شدید دارند به کار می رود، بدون آن که آلودگی به اطراف پرتاب شود. با استفاده از این روش در سالن های رنگ برای از بین بردن لایه های عمیق و قدیمی از رنگ لزومی به مصرف مواد شیمیایی نخواهد بود که به این ترتیب از پرسنل ایمن هستند و با محیط زیست سازگاری دارد.

سایر کاربردهای دستگاه کارواش صنعتی در خودروسازی

واترجت صنعتی سالن رنگ به دلیل داشتن فشار عملیاتی بالا برای از بین بردن رسوب رنگ مناسب است، اما با توجه به این که تنوع در طراحی و ساخت شوینده های فشار قوی بسیار زیادی می باشد،‌ با بهره مندی از تجهیزات کاربردی و کارآمد نظافتی انواع سطوح شستشو خواهد شد. پیش از شروع به رنگ آمیزی بدنه خودرو دستگاه کارواش صنعتی این چنین به کار می آید:

– شستشوی اولیه بدنه ماشین

– شستشوی قطعات صنعتی و تاسیسات کارخانه

– چربی گیری به منظور از بین بردن آلاینده های روغنی که از مراحل پیشین تولید بدنه باقی مانده است

– آبکشی نهایی

به این ترتیب بدنه برای رنگ آمیزی کاملا تمیز و آماده می شود.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا