مقالات آموزشی

نقش فرش و موکت شوی صنعتی در یک زندگی مکانیزه

شستشو و نظافت فرش و موکت ها از جمله عملیات های نظافتی می باشد که اغلب در روز های پایانی سال از رونق خاصی بر خوردار می باشد. اما با توجه به اینکه استفاده از فرش و موکت امری دائمی می باشد، شستشو و نظافت آنها نباید تنها محدود به این ایام باشد. البته لازم به ذکر دشواری شستشو و نظافت فرش ها و موکت ها با استفاده از شیوه های سنتی و متداول موجب شده تا نظافت این نوع کفپوش ها به ندرت انجام گیرد. امروزه با ورود تجهیزات و دستگاه های مکانیزه نظافتی از جمله دستگاه فرش و موکت شوی صنعتی به عرصه نظافت و به طور کلی مکانیزه شدن عملیات شستشو و نظافت، به راحتی و در کوتاه ترین زمان ممکن می توان فرش و موکت ها را شستشو داده و نظافت نمود. دستگاه فرش و موکت شوی صنعتی عملیات پاشش مواد شوینده،‌ برس زنی و مکش مایعات آلوده ناشی از شستشو را به صورت یکپارچه و همزمان انجام داده و ضمن ارائه نظافتی با کیفیت، زمان لازم برای شستشو و خشک شدن فرش ها و موکت ها را به میزان قابل ملاحظه ای کاهش می دهد. دستگاه فرش و موکت شوی صنعتی دستگاهی مکانیزه و کاربردی برای استفاده در اماکنی چون مساجد، اداره ها، هتل ها، قالیشویی ها و به طور کلی تمامی مراکز می باشد.

 

شستشوی موثر و با کیفیت فرش ها و موکت ها با استفاده از شیوه های نوین نظافتی وابسته به ۵ فاکتور می باشد. در ادامه به بررسی  هر یک از این ۵ فاکتور می پردازیم:

 

مواد شوینده مناسب:

استفاده از ماده شوینده مناسب ضمن اینکه کیفیت شستشوو نظافت را ارتقا می دهد با حفاظت از الیاف فرش و موکت موجب افزایش عمر مفید آنها نیز می شود. دستگاه های مکانیزه فرش و موکت شوی به گونه ای طراحی شده اند که قادر به شستشو و نظافت با مواد شوینده می باشند. از جمله مزایای استفاده از دستگاه های فرش و موکت شوی صنعتی می توان به عملیات پیش شستشو اشاره نمود. انجام عملیات پیش شستشو موجب افزایش قابل ملاحظه در کیفیت شستشو و نظافت می گردد.

 

سیستم برس زنی فرش و موکت شوی:

دستگاه فرش و موکت شوی صنعتی با استفاده از سیستم برس زنی عملیات شستشوی فرش ها و موکت ها را انجام می دهد. عملایت برس زنی بلافاصله پس از پاشش مواد شوینده آغاز می گردد. به منظور حفاظت از الیاف فرش ها و موکت ها این دستگاه ها مجهز به برس های رولی هستند. الیاف این مدل از برس ها به راحتی به داخل عمق الیاف نفوذ کرده و آلاینده های انباشته در این بخش ها را بیرون کشیده و نظافت می نمایند.

 

دما:

با توجه به اینکه قدرت تمیز کنندگی و جداسازی آلاینده ها توسط آب گرم بیشتر از آب سرد می باشد، دستگاه فرش و موکت شوی به گونه ای طراحی شده که قادر به استفاده از آب با حرارت بالا می باشد، همین امر موجب افزایش کیفیت شستشو و نظافت می گردد.

 

سامانه مکش  دستگاه فرش شوی:

دستگاه فرش و موکت شوی صنعتی با استفاده از پاشش آب و مواد شوینده آلاینده ها را شستشو داده و نظافت می نماید. این دستگاه ها به منظور ممانعت از تجمع آب و آلاینده ها در محیط و کاهش در زمان خشک شدن، مجهز به سامانه مکش می باشند. هر چه سیستم مکش دستگاه موکت شوی صنعتی قوی تر باشد، دستگاه از توان بالاتری در خشک نمودن سطوح برخوردار می باشد. یک دستگاه فرش و موکت شوی با کیفیت قادر به مکش ۹۵ درصدی آب، ماده شوینده فرش و مایعات ناشی از شستشو می باشد. به عبار دیگر قدرت بالای مکش یک دستگاه فرش و موکت شوی ضمن اینکه موجب کاهش زمان لازم برای خشک شدن می باشد بلکه به واسطه ممانعت از انباشت آلاینده ها در محیط به نوعی بیانگر قدرت نظافتی دستگاه نیز می باشد.

 

مدت زمان لازم برای خشک شدن:

اگر چه دستگاه های فرش شوی و موکت شوی صنعتی به گونه ای طراحی شده اند که قادر به مکش ۹۵ درصدی آب و مایعات آلوده ناشی از شستشو می باشند، اما به منظور خشک شدن کامل سطوح می توان از دستگاه های باد زن ( Blower )‌به عنوام یک دستگاه کمکی جهت کاهش هر چه بیشتر زمان لازم برای خشک شدن فرش ها و موکت ها اشاره نمود.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا