مقالات آموزشی

نکاتی مهم جهت انتخاب اسکرابر صنعتی و نحوه استفاده مناسب از آن

عملیات نظافت و شستشو، بخش جدایی ناپذیر تمامی محیط های صنعتی، خانگی، تجاری، اداری و شهری می باشد. دستگاه اسکرابر صنعتی از جمله دستگاه های نظافتی پر کاربرد در این محیط ها به حساب می آید که بطور ویژه برای شستشوی کف زمین استفاده می شود. کفشور، از دو مخزن جداگانه آب تمیز و کثیف بهره برده و از انتشار آب آلوده در محیط جلوگیری می نماید. این دستگاه مزایای متعددی نسبت به روش های سنتی داشته و قادر به از بین بردن آلودگی های کفپوش ها و سطوح مختلف سنگ، سرامیک و .. می باشد. برای تهیه بهترین قیمت دستگاه کفشور صنعتی و نحوه استفاده صحیح از آن، موارد متعددی می بایست مد نظر قرار گیرد که در ادامه به آن ها می پردازیم.

اسکرابر صنعتی

کفشوی دستیاسکرابر صنعتی به منظور شستشوی سطح زمین، از سامانه برس زنی و با چرخش بالا و سامانه پاشش آب استفاده می نماید. آلودگی بر جای مانده بر روی سطح زمین با اعمال آب و برس زنی از بین رفته و آب آلوده ناشی از این عمل، بوسیله تی خشک کن و سامانه مکش، به مخزن آب کثیف می رود. هدایت کف شوی ها می تواند به صورت دستی یا به مانند خودرو انجام شود. در نمونه های دستی، کاربر در پشت دستگاه قرار گرفته و آنرا هدایت می نماید. محیط های کوچک و مکان هایی با راهرو ها و ورودی های کوچک از این کفشوی جهت شستشوی زمین استفاده می نمایند. دستگاه های سرنشین دار نیز به سهولت هدایت شده و جهت نظافت محیط های وسیع بیرونی و داخلی کاربرد دارد.

نکات مهم در انتخاب کفشوی مناسب و استفاده از آن

کفشوی ها در مدل های متنوع و با ابعاد مختلفی تولید و عرضه می شوند. انتخاب دستگاهی مناسب که نیاز های افراد را بر آورده سازد، از اهمیت ویژه ای برخوردار است. بطور مثال ممکن است وسعت محیط، افراد را به خرید کفشوی خودرویی ترغیب نماید، در حالیکه اگر راهرو ها و ورودی ها برای عبور دستگاه مناسب نباشد، می بایست یک کفشوی کوچکتر را به تنهایی یا یک کفشوی کوچک دستی را در کنار دستگاه اصلی استفاده نمود. شرایط محیط و میزان تردد افراد، نوع سطح و سطح بهداشت مورد نیاز آن محیط تاثیر ویژه ای بر روی انتخاب کفشوی دارند.

کف شوی کابلی یا باتری دار

کفشوی دستیکف شوی ها از نظر تامین منبع تغذیه، به دو دسته کابلی و باتری دار تقسیم می شوند. نمونه های باتری دار از باتری های ۶ و ۱۲ ولتی بهره برده و با برق شهر شارژ می شوند. باتری دستگاه های معتبر و با کیفیت از نوع ژل بوده که خطری نداشته و نیازی به تعمیر و نگهداری ندارند. اسکرابر باتری دار در محیط هایی که دسترسی مناسبی به پریز برق وجود نداشته و محیط از بخش های متعددی تشکیل شده باشد، بکار می رود. در طرف دیگر زمین شوی کابلی قرار دارد که با اتصال به پریز برق قابل استفاده است. این مدل از کفشو ها وزن پایینی داشته و از قدرت نظافتی بالاتری نسبت به کفشوی باتری دار برخوردارند. البته در محیط های پر تردد، استفاده از این کفشو ها در حین رفت و آمد افراد امکان پذیر نمی باشد.

پهنای راهرو ها و ورودی ها

در انتخاب اسکرابر صنعتی، توجه به پهنای درب ورودی و راهرو ها از اهمیت زیادی برخوردار است. دستگاه می بایست  امکان عبور از تمامی ورودی ها را داشته باشد و در انتهای مسیر خود قادر به دور زدن باشد. در ساختمان هایی که دارای آسانسور می باشند نیز خریدار می بایست از ظرفیت و ابعاد آسانسور و عرض ورودی آن اطلاع داشته باشد.

مخازن آب تمیز و کثیف

کفشوی سرنشین داریک اسکرابر صنعتی مناسب از مخازن آب تمیز و کثیف با حجم کافی برخوردار است، به گونه ای که تعداد دفعات پر و خالی نمودن آن ها را به حداقل برساند. سهولت در خالی و پر نمودن این مخازن نیز در این زمینه دارای اهمیت است. با توجه به آلوده بودن محتوای مخزن آب کثیف، کاربر می بایست محلی مناسب و ایمن جهت تخلیه آن پیدا نماید.

آموزش کاربر

قبل از شروع عملیات نظافت، کاربر می بایست بطور کامل از نحوه کار با اسکرابر و نگهداری تجهیزات و قطعات آن آگاهی یابد. خواند دفترچه راهنما و کمک گرفتن از مسئولین فنی شرکت ارائه دهنده دستگاه در این زمینه می بایست مورد توجه افراد قرار گیرد. طریقه کارکرد کفشوی، شارژ نمودن صحیح، اصولی و به موقع باتری و نگهداری از باتری و دیگر تجهیزات از جمله مواردی است که کاربر اسکرابر می بایست از آن ها اطلاع پیدا کند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا