مقالات آموزشی

کاهش صرف زمان و هزینه با استفاده از دستگاه اسکرابر

دستگاه اسکرابر یا کفشوی صنعتی یکی از ابزارهایی است که به دلیل داشتن کارایی فوق العاده و افزایش بهره وری کاربران در بازارهای جهانی به فروش قابل توجه و موفقیت آمیزی دست یافته است. طراحی و ساخت دستگاه مکانیزه زمین شوی متناسب با شرایط همه کاربران بوده و به این ترتیب از سهولت کارایی برخوردار می باشد؛ علاوه بر این انواع سطوح سخت و هموار را با کیفیتی بی نظیر شستشو داده و خشک می کند. کف شوی صنعتی برای نظافت محیط های گوناگون از جمله مراکز تجاری، فروشگاه ها، پارکینگ ها، انبارها، اداره ها و سازمان ها، مراکز درمانی، مراکز آموزشی، کارخانه ها و … مورد استفاده قرار می گیرد. ابداع اسکرابر موجب گردید مشکلات و خطرات نظافت به شیوه های قدیمی از میان برداشته شوند و استفاده از آن سبب افزایش کارایی و بازدهی نیروهای انسانی می گردد. مزیت های به کار گیری این دستگاه به اندازه ای است که کسب و کار را رونق بخشیده و شرایط محیط کاری بهبود می یابد.

 

بخش های تشکیل دهنده دستگاه اسکرابر

دستگاه اسکرابر
بخشهای تشکیل دهنده دستگاه اسکرابر

همه دستگاه های زمین شوی صنعتی از سه بخش اساسی تحت عنوان سامانه برس زنی، مخازن آب تمیز و آب کثیف و سامانه مکنده تشکیل شده اند. برس اسکرابر دارای حرکت دورانی با سرعت بالا بوده که آلودگی های عمیق سطح زمین را جدا می کند و هم زمان با این فرآیند آب تمیز و یا محلول پاک کننده از سمت مخزن آب تمیز بر روی برس پاشش می شود و شستشو با کیفیت بهتری انجام می پذیرد و از طرف دیگر از ایجاد خط و خش بر روی سطوح جلوگیری می کند. در قسمت عقب دستگاه یک لاستیک تی به شکل هلال تعبیه شده است که در حین حرکت آب و آلودگی های باقی مانده را جمع آوری کرده و از طریق موتور مکنده و شلنگ مکش متصل به آن به درون مخزن آب کثیف انتقال داده می شود.

 

 

 

 

 

اسکرابر ابزاری منحصر به فرد برای نظافت سطوح

دستگاه اسکرابر
نظافت سطوح با دستگاه اسکرابر

عملکرد هماهنگ بخش های اصلی اسکرابر کارایی دستگاه را دو چندان کرده و امکان شستشو و خشک نمودن سطح زمین را به طور هم زمان فراهم می آورد. اسکرابر دارای مخازن آب تمیز و کثیف مجزا از هم می باشد که موجب می شود آب کثیف به چرخه شستشو بازنگردد و آلودگی از نقطه ای به نقطه دیگر منتقل نشود. هم چنین خشک شدن سریع سطوح از بر جای ماندن رد آب جلوگیری نموده و خطر لغزندگی افراد حاضر در محیط را از میان بر می دارد؛ این در حالی است که با استفاده از شیوه های سنتی آب آلوده شده دوباره به چرخه شستشو وارد می شود و به دلیل خشک نشدن زمین سطح هم چنان کثیف باقی مانده و خطر لغزش را در پی دارد.

 

 

 

 

 

 

تفاوت اسکرابرهای باتری دار و کابلی

دستگاه اسکرابر
تفاوت دستگاه اسکرابر کابلی و باطری دار

انتخاب هر یک از دستگاه های اسکرابر باطری دار و اسکرابر کابلی وابسته به شرایط محیطی خواهد بود. به منظور نظافت اماکن کوچک و متوسط کم تراکم که سهولت دسترسی به شبکه برق شهری دارند استفاده از اسکرابر کابلی مناسب می باشد. از طرف دیگر جهت شستشوی سطح زمین در محیط هایی که تراکم بالای وسایل وجود دارد، حجم رفت و آمد در آن زیاد بوده و قدرت مانور محیط برای جا به جایی کابل برق کمتر است، می توان از دستگاه کفشور باتری دار بهره مند گردید.

 

 

 

 

 

 

کفشوی صنعتی ابزاری با بازدهی بالا

دستگاه اسکرابر
کفشوی صنعتی ابزار کارآمد نظافت

از آن جایی که ویژگی های محیط ها با یکدیگر تفاوت دارند دستگاه های اسکرابر نیز برای پاسخ گویی به نیازهای مختلف در مدل های متنوعی طراحی و تولید شده اند. اسکرابرهای دستی دارای ابعاد کوچک و جمع و جور بوده که برای شستشوی اماکنی با وسعت کم مورد استفاده قرار می گیرند. دستگاه های اسکرابر سرنشین ابعاد بزرگ تری دارند زیرا از پهنای شستشوی بیشتر و مخازن آب با گنجایش بالا برخوردار می باشند. در صورتی که هدف، نظافت محیطی وسیع باشد و بتوان هر دو کف شوی دستی و خودرویی را به کار گرفت، استفاده از اسکرابر سرنشین دار ایده آل خواهد بود؛ هنگامی که آب تمیز دستگاه به پایان می رسد لازم است تا در محل مناسبی مخزن آب کثیف تخلیه شده و مخزن آب تمیز دوباره پر شود. این فرآیند مستلزم صرف زمان است و اگر دستگاه کوچک باشد تعداد دفعات انجام این فرآیند افزایش می یابد. از همین رو هر چه میزان ظرفیت کف شوی بالاتر باشد آب تمیز دیرتر به پایان می رسد که در نتیجه آن دفعات پر کردن و تخلیه مخزن کاهش یافته  و بنابراین در زمان صرفه جویی می شود. یکی از مزیت های قابل توجه دستگاه های نظافت صنعتی به ویژه اسکرابر کاهش چشمگیر هزینه های مربوط به فعالیت های نظافتی و نیروهای انسانی می باشد و به عنوان ابزارهایی مقرون به صرفه به شمار می آیند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا