مقالات آموزشی

سطوحی درخشان و خیره کننده با دستگاه پولیشر

اهمیت داشتن سطوح کف درخشان و براق امروزه دیگر برکسی پوشیده نیست. این موضوع می تواند در بدو ورود افراد به محیط تاثیر بسزایی در جلب توجه و اعتماد آنها داشته باشد. ورود به محیط انباشته شده از آلودگی های مختلف و سطوح کدر می تواند ذهیت و دید منفی در نظر مراجعه کنندگان ایجاد نماید، به ویژه اگر این محیط ها، مراکزی پربازدید و مهم نظیر هتل ها، مراکز تجاری و… باشند. امروزه با استفاده از دستگاه پولیشر صنعتی  می توان در زمانی بسیار کوتاه و با کیفیتی مناسب جلا و درخشندگی از دست رفته سطوح را به آنها بازگرداند.

 

آشنایی با دستگاه پولیشر صنعتی

دستگاه پولیشر، تجهیزی کاملا مکانیزه با برخورداری از یک برس دوار، یک مخزن آب تمیز و یک دسته کنترلی می باشد. با اتصال دستگاه به پریز برق و روشن نمودن آن، برس دوار شروع به حرکت می نماید و با اعمال یک فشار یکنواخت و ایجاد حرارت در اثر سایش با سطح، به پولیش دهی و براق نمودن سطوح می پردازد. در مخزن آب تمیز امکان قراردهی ماده شوینده نیز وجود دارد. ساختار ایمن و ارگونومیک دستگاه امکان استفاده آسان و مطمئن از آن را در شرایط مختلف فراهم می آورد.

 

کدام ویژگی ها دستگاه پولیشر صنعتی را به ابزاری ایده آل تبدیل می نماید؟

دستگاه پولیش به منظور جلادهی سطوح سنگی، سرامیکی، چوبی و… مورد استفاده قرار می گیرد. برخی از ویژگی ها که این دستگاه را به تجیهزی ایده آل تبدیل می نماید عبارتند از:

 

. دسته کنترلی ارگونومیک

دسته کنترلی دستگاه پولیشر صنعتی قابلیت تنظیم شدن تا ارتفاع مشخص را دارا می باشد. این امر موجب می شود تا افراد با شرایط فیزیکی متفاوت بتوانند برای مدتی طولانی بدون احساس خستگی و یا آسیب دیدگی از دستگاه استفاده نمایند.

 

. کنترل پذیری و قابلیت مانور

طراحی دستگاه در ابعاد فشرده و وزن مناسب با تعبیه دو چرخ بزرگ در قسمت انتهایی،‌ امکان هدایت و جابه جایی آن را به سادگی در محیط های مختلف اعم مراکز صنعتی، تجاری و مسکونی فراهم می سازد. همچمنین بدنه تمام استیل مقاومت و طول عمر بالایی را برای دستگاه رقم می زند.

 

. امکان به کارگیری برس های مختلف

یکی از ویژگی های دستگاه پولشر که این دستگاه را به یک تجهیز کارآمد تبدیل نموده است. امکان استفاده از برس های مختلف متناسب با جنس سطح می باشد. برس نرم، استاندارد و زبر از انواع برس های قابل استفاده  در دستگاه می باشند که انتخاب آنها باید با توجه به جنس سطح و نوع آلودگی صورت پذیرد.

 

. هزینه پایین تعمیر و نگه داری

در دستگاه پولیشر صنعتی از هیچ گونه سیستم انتقال نیرو مانند گیربکس و… استفاده نشده است. در نتیجه این امر در کاهش هزینه های تعمیر و نگه داری کمک بسزایی می نماید.

 

پولیشر دستگاهی موثر برای جلادهی سطوح
پولیشر دستگاهی موثر برای جلادهی سطوح

 

کاربرد دستگاه پولیشر

در محیط های مختلف اعم از بانک ها، فروشگاه ها، پاساژها و مراکز خرید، مراکز اداری، لابی هتل ها، لابی مراکز مسکونی، آرایشگاه ها، سالن های ورزشی و… برای واکس زنی سطوح و لایه برداری، از دستگاه پولیش استفاده می نمایند. استفاده از واکس علاوه بر ایجاد لایه ای محافظ بر روی سطوح از نشت مجدد آلودگی ها جلوگیری نموده و می تواند موجب کاهش آسیب به کفپوش ها و در نهایت کاهش هزیه های ناشی از تعویض و یا تعمیر کفپوش گردد. به منظور دستیابی به بیشترین بازدهی، می توان پیش از دستگاه پولیشر صنعتی با کمک دستگاه اسکرابر به شستشو و از میان برداشتن آلودگی های موجود اقدام نمود.

 

شستشو سطح با پولیشر صنعتی

در مواردی که به دلیل محدودیت دسترسی در محیط استفاده از دستگاه اسکرابر برای شستشو سطوج کف ممکن نباشد، استفاده از دستگاه پولیشر به دلیل سادگی در کاربرد و ابعاد کوچک انتخاب مناسبی به شمار می آید. در این صورت می توان در مخزن آب تمیز دستگاه از مواد شوینده استفاده نمود اما به دلیل عدم وجود سیستم مکش در دستگاه به منظور جمع آوری آلودگی های به جای مانده بر سطح می توان از یک جاروی آب و خاک استفاده کرد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا