مقالات آموزشی

انواع و ویژگی های جاروی محوطه ای (سوییپر صنعتی)

امروزه وجود حجم زیادی از آلودگی ها در سطح شهر و زباله های موجود در محیط ها، نظافت را به امری دشوار تبدیل کرده است. علاوه بر کثرت مقدار این زباله ها، تردد در برخی مکان ها نظافت را دشوار تر می کند و استفاده از روش های سنتی دیگر امکان پذیر نخواهد بود و در مقابل بهره گیری از ابزار های نظافت صنعتی پیشنهاد می گردد. استفاده از دستگاه سوییپر صنعتی به منظور نظافت شهر، پارک، باغ، کارخانه ها و… ، باعث بهینه شدن فرآیند نظافت می گردد و نتیجه مطلوب و مورد انتظار حاصل می گردد. دستگاه سوییپر صنعتی دو نوع گوناگون دارد که با توجه به نیاز مشتری و محیط تحت نظافت می توان از آن ها بهره جست.

مکانیزم دستگاه سوییپر صنعتی به این صورت می باشد که دو برس در جلوی دستگاه و یک برس میانی در وسط و زیر دستگاه قرار دارد که در ابتدا زباله ها توسط دو برس جلویی به وسط جمع آوری و هدایت شده و سپس توسط برس غلطکی عقبی به داخل مخزن مکش می شوند.

دستگاه سوییپر دستی

استفاده از سوییپر صنعتی دستیاین دستگاه که با دست کاربری که در عقب آن قرار می گیرد هدایت می شود، قابلیت نظافت سطوح همواری که وسعت زیادی ندارند را خواهد داشت. طراحی این دستگاه به منظور حرکت در نواحی باریک و نظافت سطوح آن صورت گرفته است. این دستگاه برای نظافت انبار ها، محوطه باز، خطوط تولیدی و مکان هایی که آلودگی آن ها از نوع زباله خشک می باشد کارآمد است. شاسی این دستگاه ها از جنس فولاد است و در برابر ضربه مقاوم می باشد. با باز نمودن فلاپ های کناری، تمام قطعات این دستگاه در دسترس خواهند بود و به همین دلیل تعمیر و نگه داری این دستگاه بسیار ساده می باشد. طراحی ارگونومیک این دستگاه سبب شده که استفاده از آن برای کاربر بسیار ساده باشد.

جارو محوطه ای سرنشین دار

نظافت به وسیله سوییپر صنعتی سرنشین داراین دستگاه که به صورت خودرویی می باشد و با تسلط و راندن کاربر اداره می شود، برای جاروب محوطه هایی مانند پیاده رو ها، فضای پارک ها، کارخانه جات و… که آلودگی های آن ها از نوع گرد و خاک، برگ، قوطی، پاکت، ته سیگار و… است، بسیار کاربردی می باشد. این دستگاه به منظور نظافت محیط هایی با وسعت زیاد و سطوحی مانند بتن، آسفالت و سنگ طراحی گردیده است. از این دستگاه می توان در شهرداری و به منظور نظافت شهری بهره جست. از ویژگی های این دستگاه می توان به طراحی با حداقل ابعاد و حداکثر کارایی، بدنه ای مقاوم و طول عمر بالا، فیلتر کارآمد و جلوگیری از پخش گرد و غبار، داشتن سیستم ویبره و تکاننده دستی ومکانیزه برای نظافت فیلتر، دارا بودن چرخ های بزرگ و توپر و سهولت نظافت فضاهای خشن و صنعتی با آلایندگی و چسبندگی بالا اشاره کرد. در این دستگاه ها برس های کناری جداول را از آلودگی و گرد و غبار پاک می کنند. این برس ها و همچنین برس میانی به منظور نظافت سوییپر سرنشین دار و نظافت کسب و کاربهتر، قابلیت تنظیم شدن را نیز دارا می باشند. تمامی قطعات دستگاه های سوییپر اعم از برس و قطعات مکانیکی و فیلتر ها به سادگی در دسترس می باشند و این ویژگی نگه داری و سرویس دستگاه را ساده می کند. ذراتی که پس از ویبره و تکاندن دستی یا خودکار فیلتر وارد مخزن می شوند، تخلیه و انتقال آن ها به سادگی صورت می گیرد.

دستگاه های سویپر صنعتی دارای کنترل پنلی می باشند که می توان از طریق آن، فشار برس، سرعت چرخش برس و سرعت جلو برندگی دستگاه را کنترل و تنظیم نمود. همچنین با نصب اتاقک بر روی سوییپر می توان آن را مجهز به سیستم گرمایشی و سرمایشی به منظور راحتی کاربر کرد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا