مقالات آموزشی

استفاده از دستگاه‌های جاروبرقی صنعتی در صنایع گوناگون چه مزایایی به همراه دارد؟

انواع آلودگی های موجود در کارگاه‌ها، کارخانه‌ها، سالن های تولید، انبارها و سایر بخش های یک محیط صنعتی نه تنها سطح بهداشت و پاکیزگی محیط را کاهش می‌دهند بلکه با تاثیر بر روی کیفیت محصولات نهایی و عملکرد بهینه تجهیزات و ماشین‌آلات تولید باعث کاهش سود و بهره وری می گردند. استفاده از روش‌های سنتی نظافت و شستشوی و ابزارهای دستی و قدیمی در محیط صنعتی کیفیت مطلوب را به همراه نداشته و در عین حال بسیار زمان بر، پرهزینه و طاقت فرسا می‌باشد. در نتیجه امروزه در بسیاری از محیط های صنعتی، سرمایه گذاری گسترده ای در زمینه تجهیزات نظافت صنعتی مکانیزه از جمله دستگاه های جاروبرقی صنعتی صورت می گیرد. اما به راستی صرف هزینه قابل توجه برای خرید یک جاروبرقی صنعتی مقرون به صرفه می‌باشد؟ در این مقاله مزایای استفاده از مکنده و جاروبرقی صنعتی در محیط های صنعتی مورد بررسی قرار می گیرد.

امکان جمع آوری آلودگی های مختلف

جاروبرقی صنعتی برای جمع آوری همه موادنوع آلودگی موجود در محیط های صنعتی غالبا متفاوت با آلودگی موجود در محیط های مسکونی و تجاری می باشد. وجود مواد پودری ریز، مواد چکال و سنگین، مواد سمی، قابل اشتعال و خطرناک، فازهای مایع همچون اسیدها و مواد روغنی یا مواد دارای درجه حرارت بالا در محیط های صنعتی امری طبیعی می باشد. جمع آوری این گونه مواد به روش های سنتی و دستی امکان پذیر نمی باشد همچنین جارو برقی های تجاری و خانگی نیز برای کاربرد در چنین عملیاتی مناسب نیستند. در مقابل دستگاه های جاروبرقی صنعتی به دلیل دارا بودن مشخصه های خاص همانند مخازن استیل یا فولادی، فیلترهای ویژه، موتورهای توربینی و پمپ های سایدچنل قابل کاربرد برای جمع آوری چنین موادی می باشند.


امکان جمع آوری حجم بالاتری از مواد

جارو برقی صنعتی دارای مخزن بزرگظرفیت مخزن در دستگاه های جاروبرقی صنعتی در مقایسه با مدل های تجاری و خانگی بزرگتر می باشد. در محیط های صنعتی که نیاز به جمع آوری و مکش حجم قابل توجهی از مواد و الودگی می باشد. استفاده از یک دستگاه مکنده با ظرفیت مخزن کوچک امکان پذیر نمی باشد و وقفه های زمانی ایجاد شده برای تخلیه مخزن قابل قبول نخواهد بود. دستگاه های جاروبرقی صنعتی دارای مخازن بزرگ هستند این مخازن غالبا بصورت چرخ دار و دارای دسته طراحی شده اند و در نتیجه به سهولت قابل حمل به محل مورد نظر و تخلیه می باشند. همچنین در صورت نیاز می توان برای افزایش ظرفیت، از مخازن رابط استفاده کرد.


ارتقاء سطح بهداشت محیط

مکنده صنعتی برای نظافت تجهیزاتآلودگی های موجود در محیط های صنعتی به ویژه گرد و غبار و مواد پودری ریز بر روی سلامت کارکنان تاثیر گذار بوده و می توانند باعث بروز بیماری ها و حساسیت های جدی در افراد گردند. استفاده از یک مکنده صنعتی قدرتمند باعث جمع آوری این گونه مواد از محیط و حتی از فضاهای دور از دسترس یا دارای دشواری دسترسی می گردد. از سوی دیگر یک جاروبرقی صنعتی با کیفیت قاعداتا سیستم فیلتراسیون کارآمدی دارد که از بازگشت ذرات ریز به فضای پیرامون جلوگیری می نماید. همچنین دستگاه های جارو برقی صنعتی قادر به مکش مایعات و مواد لجن مانند نیز می باشند. با جمع آوری کامل این مواد کیفیت نظافت بالاتری فراهم شده و سطح بهداشت و سلامت محیط ارتقاء می یابد.


کاهش هزینه نظافت با استفاده از جاروبرقی صنعتی

کاهش هزینه ها با استفاده از جاروبرقی صنعتیوسعت بالای محیط های صنعتی، حجم قابل توجه آلودگی در آنها و همچنین وجود ماشین ها و تجهیزات گوناگون درمحیط که غالبا دارای بخش های دور از دسترس یا دارای دشواری دسترسی می باشند، عملیات نظافت کامل محیط را به فرایند زمان بر و دشوار تبدیل می نماید. برای انجام عملیات در یک بازه زمانی قابل قبول لازم است تعداد نیروهای خدماتی به میزان چشمگیر افزایش یابد که این مسأله به معنای افزایش هزینه های مرتبط با نیروی کار می‌باشد. با استفاده از یک جاروبرقی صنعتی سرعت انجام کار و کارایی به میزان قابل توجه افزایش می یابد و هزینه های کلی نظافت کاهش خواهد یافت.


کمک به بازیابی مواد

کمک به بازیابی مواد با استفاده از مکندهبسیاری از مواد و ضایعات پراکنده شده در یک محیط صنعتی قابل بازیابی می باشند. این مواد پس از بازیابی یا مستقمیا به چرخه تولید بازگردانده شده یا بعنوان یک محصول جانبی در بخشی دیگر قابل استفاده هستند. نکته مهم پیرامون بازیابی و احیاء مواد جمع آوری کامل و اصولی آنها می باشد. دستگاه های مکنده یا جاروبرقی صنعتی دارای قدرت و سرعت مکش و همچنین ظرفیت مخزن مناسب گزینه ای ایده آل برای انجام این مرحله از عملیات بازیابی مواد می باشند و بدین وسیله به افزایش سود مجموعه کمک خواهند نمود.


ارتقاء کیفیت محصولات

جاروبرقی صنعتیکیفیت محصول نهایی در برخی صنایع همچون صنایع شیمیایی، داروسازی و صنایع الکترونیک به شدت تحت تاثیر گرد و غبار و ذرات آلاینده موجود در محیط می باشد. بنابراین حذف کامل این مواد دارای اهمیت بالایی خواهد بود. یک مکنده و جاروبرقی صنعتی پرقدرت و دائم کار بهترین گزینه برای انجام چنین عملیاتی می باشد.




حفظ عملکرد بهینه تجهیزات

نظافت تجهیزات با مکنده صنعتی

گرد و غبار و ذرات آلاینده با نفوذ به بخش های الکترونیکی و حساس ماشین آلات و تجهیزات تولید، در عملکرد بهینه این دستگاه ها اختلال ایجاد می نمایند. آب یا لجن باقی مانده روی تجهیزات نیز می تواند در طولانی مدت موجب زنگ زدگی بخش هایی از دستگاه و آسیب دیدگی آن شود. بطور کلی وجود الودگی بر روی تجهیزات موجب افزایش استهلاک آنها می گردد. بنابراین انواع آلودگی ها باید بصورت کامل جمع آوری شده و از محیط خارج شود. دستگاه های جاروبرقی صنعتی با نظافت کامل تجهیزات و خارج نمودن آلودگی ها از درزها، شیارها و بخش های دور از دسترس ماشین آلات موجب افزایش طول عمر مفید تجهیزات شده و همچنین از وقفه در خط تولید بعلت از کارافتادگی دستگاه جلوگیری می نماید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا