مقالات آموزشی

قابلیت های بی نظیر واترجت فوق فشار قوی

شوینده فوق فشار قوی رده ای از دستگاه های واترجت صنعتی است که به انجام ماموریت های سخت و سنگین گوناگون در محیط های صنعتی می پردازد و به عنوان ابزاری سازگار با محیط زیست شناخته می شود زیرا که عملکرد آن بر پایه استفاده از آب بدون دخالت هیچ گونه ماده شیمایی استوار می باشد. دستگاه های واترجت فوق فشار قوی دارای کاربردهای متعددی هستند که تنها به عملیات شستشو محدود نشده و با استفاده از آن ها انجام امور صنعتی از قبیل تخریب بتن، لایه برداری های عمیق و …  امکان پذیر می گردد. واترجت صنعتی میزان آلاینده ها و گازهای خطرناک نظیر آزبست را کاهش داده و شرایط محیط کاری را ایمن تر می سازد.

 

کاربردها و مزیت های واترجت فوق فشار قوی

پمپ بسیار قدرتمند کارواش صنعتی فوق فشار قوی آن ها را به ابزارهایی کارآمد، مفید و پر قدرت تبدیل نموده است و با پاشش جریان آب در حالت های مختلف (سوزنی، زاویه دار و دوار) فعالیت های صنعتی در بخش های مختلف صنایع با سرعت عمل بالاتر و کیفیت بهینه تر به سرانجام می رسد. در طراحی و ساخت واترجت های صنعتی پیشرفته آخرین و بهترین فناوری های روز به کار گرفته شده است و به این ترتیب یک دستگاه همه جانبه با کاربردهای فراوان و البته کاملاً حرفه ای در اختیار کاربران قرار گرفته است.

 

شستشوی حرفه ای و تأثیر گذار

شستشوی حرفه ای و تأثیر گذار با واترجت فوق فشار قوی
شستشوی حرفه ای و تأثیر گذار

عملکرد بسیاری از تجهیزات مهم صنعتی هم چون تأسیسات کارخانه ها، پالایشگاه ها، نیروگاه ها و دیگر مراکز صنعتی با حساسیت بالا، به انجام نظافت و شستشوی صحیح و حرفه ای وابسته بوده و استفاده از شیوه های قدیمی و یا مواد شوینده و شیمیایی آن چنان که باید تأثیر گذار نیست و با گسترش روز افزون صنایع، روش های دستی دیگر پاسخ گوی نیازها نخواهد بود. بهره مندی از شوینده های فشار قوی و فوق فشار قوی روشی مفید و مناسب برای از میان برداشتن آلودگی های صنعتی بوده و سبب افزایش میزان بهره وری و صرفه جویی در مصرف زمان و انرژی می گردد. آلاینده ها همیشه به یک شکل نیستند و شدت و ضعف های مختلفی دارند، در صورت شدید بودن آلودگی های سطوح هموار و ناهموار استفاده از نازل های دوار (توربو) به تمیزی هر چه بهتر سطوح کمک می نماید. از مهم ترین کاربردهای واتر جت صنعتی در واحدهای صنعتی می توان به شستشو و رسوب زدایی مبدل های حرارتی و خطوط انشعاب لوله، شستشوی دیگ بخار، کوره، شستشو و ضد عفونی کردن مخازن، شستشوی خط تولید و … اشاره نمود که در نهایت نظافتی با کیفیتی خیره کننده به دست خواهد آمد.

 

 

 

 

تخریب بتن با واترجت فوق فشار قوی

تخریب بتن با واترجت فوق فشار قوی
تخریب بتن با واترجت فوق فشار قوی

با نصب نازل سوزنی (نازل صفر درجه) بر روی دستگاه های شوینده فوق فشار قوی انجام عملیات تخریب بتن امکان پذیر می شود. واترجت صنعتی بتن را به صورت موضعی تخریب می کند از همین رو این نتیجه ای تمیز و با کیفیت بر جای می گذارد. در بسیاری از مواقع تخریب سازه های بتنی به دلیل بازسازی، ترمیم و … ضرورت پیدا می کند و به کار گیری دستگاه واترجت برای این امر مناسب می باشد زیرا کاربر می تواند نقطه مورد نظر را انتخاب نموده و برش را در آن سطح انجام دهد. از طرف دیگر تخریب بتن با واترجت صنعتی به میل گردهای زیر بتن هیچ صدمه ای وارد نمی کند. از دیگر مزیت های شوینده فوق فشار قوی در تخریب بتن عدم ایجاد ترک در بتن است و میزان آسیب های وارد شده به بتن به حداقل کاهش پیدا می کند. عدم آسیب رسیدن به بتن سبب می شود سطح برای بتن ریزی دوباره آماده باشد که در نهایت هزینه های صرف شده برای ترمیم سطح کاهش قابل توجهی می یابد. استفاده از واترجت برای تخریب سازه های بتنی از انتشار گرد و خاک جلوگیری به عمل آورده و در نتیجه محیط کاری در وضعیت سالم باقی مانده و تهدیدی برای سلامت کارکنان به وجود نمی آید.

 

 

 

 

لایه برداری و آماده سازی سطوح

لایه برداری و آماده سازی سطوح
لایه برداری و آماده سازی سطوح

برای از بین بردن زنگ زدگی فلزات، رنگ های قدیمی و دیگر لایه های عمیق آلودگی دستگاه واتر جت صنعتی قابل استفاده می باشد. زنگ زدگی یک آلودگی بسیار نامطلوب در محیط های صنعتی بوده که با تشدید روند آن فلز به طور کامل خورده شده و به شکل پودر در می آید. شوینده های فوق فشار قوی لایه های زنگ زدگی را از سطح پایه جدا نموده و برای این منظور یک روش سازگار با محیط زیست محسوب می شود. هم چنین در برخی موارد لازم است رنگ های قدیمی سطوح فلزی پاک شده و پوشش رنگ جدید جایگزین آن گردد، در این شرایط نیز دستگاه جت واش بهترین عملکرد را ارائه داده و رنگ سطح را بدون آسیب به فلز پایه جدا می کند. این روش در صنایع مختلف از جمله صنایع دریایی و برای حذف رسوب دریایی، زنگ بری و رنگ بری بدنه کشتی که باید برای رنگ آمیزی دوباره آماده شود، مورد استفاده قرار می گیرد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا