مقالات آموزشی

استفاده از مواد شوینده صنعتی برای جرم بری سطوح

در فرآیند های نظافتی، از مواد شوینده صنعتی برای تسریع در حذف آلودگی ها و افزایش قدرت پاک کنندگی استفاده می شود. عملکرد این مواد به گونه ای است که بعد از مدت زمانی اندک که بر روی سطح بر جای می مانند، در تقابل با پیوند ذرات آلوده، آنها را شکسته و در نهایت حذف آلودگی ها را به دنبال دارند. جرم بری با شوینده صنعتی در صورتی اتفاق می افتد که این مواد از لحاظ ترکیب شیمیایی، کاربرد و نحوه استفاده به درستی مورد ارزیابی و کاربرد قرار گیرند. به همین جهت در محیط های مختلف و با توجه به نوع آلودگی و اهداف نظافتی مد نظر از مواد شوینده صنعتی مخصوصی استفاده می گردد.

مواد شوینده صنعتی چه تفاوتی با شوینده خانگی دارد

جرم بری با شوینده صنعتیمواد شوینده بطور کلی با ترکیبات شیمیایی مختلف و برای تسریع در فرآیند های نظافتی و حذف بهتر آلودگی ها استفاده می شوند. در این بین جرم بری با شوینده صنعتی و خانگی از نظر عملکرد ماده شوینده با یکدیگر تفاوتی ندارند. هریک از این مواد همراه با ابزار نظافتی مناسب برای از بین بردن موثر تر آلودگی ها در مدت زمان کمتر بکار می آیند. البته در بخش های صنعتی نوع و حجم آلودگی ها با آلودگی های خانگی تفاوت داشته و به همین جهت قدرت جرم زدایی با شوینده صنعتی بسیار بیشتر از شویند های خانگی است. شوینده های صنعتی با برخورداری از این قدرت از بین برندگی انواع آلودگی ها و جرم های عمیق را از سطوح در صنایع مختلف فولاد، نفت، پتروشیمی، معدنی و … برطرف می نمایند. تنوع کفپوش ها و آلودگی هایی که در صنایع مختلف وجود دارد نیاز استفاده از شوینده صنعتی تخصصی را حائز اهمیت می سازد. برای مثال در شستشوی کفپوش اپوکسی، استفاده از ماده شوینده کفپوش اپوکسی نتیجه و تاثیر بالاتری در نظافت چنین سطوحی به همراه خواهد داشت.

نحوه جرم بری با شوینده صنعتی و مزایای آن

مواد شوینده صنعتی به همراه ابزار های دستی مانند تی یا تجهیزات نظافتی مکانیزه مانند اسکرابر یا واترجت قابل استفاده هستند. این نکته باید قبل از تهیه این مواد مد نظر قرار گیرد تا از هرگونه کاربرد نادرست این مواد و در نتیجه اثربخش نبودن جرم بری با شوینده صنعتی جلوگیری شود. همچنین با هر دستگاه نظافتی واترجت یا اسکرابر صنعتی مواد شوینده مخصوصی استفاده می شود و ریختن اشتباه این مواد در مخزن دستگاه ناسازگار می تواند باعث خرابی احتمالی قطعات و یا آسیب به دستگاه نظافتی شود. انواع سطوح چرب و روغنی، رسوبات، میکروب ها و باکتری ها و آلودگی های چسبنده با استفاده از انواع مختلف شوینده های صنعتی و چربی زدای صنعتی به راحتی از بین می روند. مزایای کلی مواد شوینده تخصصی شامل افزایش سرعت شستشوی سطوح، امکان حذف آلودگی های سرسخت و برجسته، کاهش نیروی انسانی مورد نیاز به دلیل سریع تر شدن فرآیند های نظافتی و کاهش دفعات مورد نیاز برای تمیز کردن سطوح مختلف می شوند.

جرم بری با شوینده صنعتی و تخصصی

جرم بری با دستگاه اسکرابر صنعتیمواد شوینده صنعتی در دسته های مختلفی تولید می شوند. بعضی از آنها برای حذف چربی، دوده، بعضی برای حذف رد لاستیک و بعضی دیگر برای گند زدایی استفاده می شوند. در نتیجه برای انجام فرآیند جرم زدایی با شوینده صنعتی ابتدا باید کاربرد مورد نظر را تعیین نموده و با توجه به آن ماده شوینده تهیه شود. لازم به ذکر است این ماده شوینده بایستی با دستگاه نظافتی مورد استفاده یعنی واترجت یا اسکرابر و یا حتی پولیشر صنعتی سازگاری داشته باشند. برای حذف آلودگی های چرب و روغنی و چسبیده به سطوح کف و تجهیزات صنعتی استفاده از ماده شوینده تخصصی با دستگاه واترجت صنعتی نتیجه مناسبی را در پی دارد. جرم بری با شوینده صنعتی تخصصی همراه با واترجت در صنایع نفت، پتروشیمی و پالایشگاه ها کاربرد زیادی دارد. دستگاه اسکرابر نیز با انتخاب ماده شوینده تخصصی مناسب آن و متناسب با نوع آلودگی برای حذف آلودگی های عمیق سطوح کف کاربردی است. این دستگاه اغلب بدون استفاده از مواد شوینده عملکرد موثری را نشان می دهد اما اگر حجم آلودگی بالا باشد، می توان از این مواد شوینده برای افزایش سرعت نظافت و کیفیت آن استفاده نمود.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا