مقالات آموزشی

کاربرد های متنوع واترجت صنعتی در عملیات های صنعتی

واترجت صنعتی از جمله تجهیزات مکانیزه نظافتی می باشد که کاربرد گسترده ای در صنایع داشته و به واسطه استفاده از پاشش پر فشار آب موجب سست شدن پیونده های ایجاد شده بین مولکول های آلاینده ها و سطح شده و در نهایت موجب حذف آلاینده ها از روی سطوح می گردد. دستگاه واترجت صنعتی علاوه بر شستشوی لایه های عمیق الودگی کاربرد های متنوع دیگری نیز دارد. این دستگاه ها به واسطه استفاده از پاشش پر فشار اب قادر به تخریب بتن نیز می باشند. توان بالای این دستگاه ها در تامین فشار های بالای آب، موجب شده تا از این دستگاه برای حجم کاری بالا استفاده شود. در ادامه به نقش موثر و کاربردی دستگاه واترجت صنعتی در عملیات های سنگین صنعتی می پردازیم:



تخریب بتن و نقش واترجت صنعتی

واترجت صنعتی و تخریب بتنبتن یکی از اصلی ترین و کاربردی ترین مواد در ساخت ساز سازه ها، جاده ها و راه ها می باشد. در برخی موارد چون بتن ریزی نا مناسب یا افزایش عمر و یا آسیب های وارده، به منظور اماده سازی و مقاوم سازی مجدد، نیازمند تخریب و بتن ریزی مجدد می باشد. فرایند تخیریب بتن با استفاده از شیوه های متداولی چون استفاده از چکش بادی یا کتراک بسیار زمان بر و دشوار می باشد. استفاده از چنین شیوه هایی می تواند موجب آسیب به آرماتور ها و دیگر بخش های می گردد. این در حالی است که استفاده از واترجت صنعتی در تخریب بافت آسیب دیده بتن نه تنها ممانعت از آسیب بخش های دیگر می شود بلکه نواحی آسیب دیده را به طور کامل و موثری تخریب می نماید.


لایه برداری و رنگ بری از روی سطوح با استفاده از واتر جت صنعتی

واترجت صنعتی یا کارواش سیاراستفاده از پوشش رنگ امری متداول در صنایع می باشد که علاوه بر جلوه های ظاهری، مانع از تماس مستقیم رطوبت و مواد خورنده با سطوح بیرونی تجهیزات شده و در نهایت موجب افزایش عمر مفید قطعات و تجهیزات می گردد. پوشش رنگ به کار رفته بر روی تجهیزات به مرور زمان کیفیت اولیه خودرا از دست داده و پوسته پوسته می شوند. به منظور محافظت از سطوح زیرین لایه رنگ، لایه برداری از سطح و آماده سازی سطوح به منظور ایجاد لایه جدید امری ضروری می باشد. مسلما لایه برداری و رنگ بری از سطوح تجهزات و قطعات با استفاده از شیوه های متداول و سنتی بسیار زمان بر و هزینه بر می باشد. دستگاه های کارواش صنعتی به عنوان ابزاری کارامد در این زمینه و با استفاده از پاشش پر فشار آب، لایه رنگ را به سهولت و در کوتاه ترین زمان ممکن حذف نموده و سطوح را برای پوشش رنگ جدید اماده می نمایند.


شستشو و نظافت مبدل حرارتی با استفاده از کارواش صنعتی

کارواش صنعتی یا واتر جتمبدل حرارتی یکی از کاربردی ترین تجهیزات در صنایع پتروشیمی و گاز می باشد. مبدل های حرارتی که وظیقه انتقال حرارت در بین سیالات را بر عهده دارند. عبور اب از این مدل ها به مرور زمان باعث ایجاد رسوب درون لوله ها شده و فرآیند انتقال گرما را مختل می نمایند. با توجه به ساختار مبدل ها استفاده از شیوه های سنتی برای شستشو و نظافت آنها عملا امکان پذیر نمی باشد. واترجت یا کارواش صنعتی ابزاری مناسب برای شستشو و حذف رسوبات انباشته در لوله های مبدل می باشد. استفاده از واترجت صنعتی موجب افزایش سرعت و کیفیت شستشو شده و در متیجه عملکرد مبدل را بهبود می بخشد.


زنگ بری با کارواش سیار

زنگ بری با واترجت صنعتیتماس مستقیم سطوح آهنی با هوا موجب خوردگی این سطوح و درنهایت از بین رفتن آنها می گردد. حذف لایه زنگ ایجاد شده بر روی این سطوح به منظور ممانعت از خوردگی بیشتر و اماده سازی سطوح برای ایجاد پوشش رنگ امری لازم و ضروری می باشد. دستگاه واترجت صنعتی گزینه ای ایده ال برای حذف لایه زنگ می باشد.




حذف خطوط ترافیکی

استفاده از علائم راهنمایی و رانندگی چون خط کشی عابر پیاده و خطوط ممتد بر روئی سطوح خیابان ها امری لازم و ضروری برای نظم و تامین ایمنی افراد جامعه می باشد. عبور و مرور خوردرو ها بر روی علائم کف خیابان و همچنین نزولات جوی موجب کمرنگ شدن و از این رفتن این خطوط شده و چهره خیابان ها را نامنظم و آشفته می نماید. در چنین شرایطی با استفاده از دستگاه واترجت صنعتی به راحتی می توان خطوط آسیب دیده و کمرنگ شده را از روی سطح خیابان ها شستشو داده و انها را برای خط کشی مجدد آماده نمود.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا