مقالات آموزشی

آشنایی با سویپر دستی و مزایای آن

سطح زمین در همه محیط های خانگی، تجاری، صنعتی و شهری در معرض آلودگی های مختلف قرار دارند. این آلودگی ها، از زیبایی محیط کاسته و می توانند سلامت افراد را به خطر بیندازد. بنابراین استفاده از یک ابزار نظافتی برای جمع آوری زباله و خاک انباشته شده ضروری است. در روش های سنتی، از جارو جهت انجام این کار استفاده می شود. اما امروزه دستگاه های نظافتی با نام سویپر تحول گسترده ای در امر نظافت محوطه های بیرونی و داخلی فراهم آورده اند. این دستگاه ها بطور مکانیزه و به دو روش مکشی و مکانیکی اقدام به جمع آوری آلودگی ها می نمایند. سویپر دستی ساده ترین نوع این جارو های مکانیزه می باشد که برای جاروب نمودن محیط های با وسعت کم کاربرد دارد. در این مقاله بطور کامل به نحوه عملکرد این دستگاه ها، مزایا و نحوه استفاده مناسب از آن ها پرداخته شده است.

 

معرفی سوییپر دستی

دستگاه سویپر صنعتیسویپر دستی یک جاروی مکانیزه کوچک و جمع و جور است که از طریق سیستم مکانیزه برس های خود، محیط را نظافت می نماید. برس های سوییپر دستی، در مرکز و کناره های آن قرار دارند. برس های جانبی وظیفه جمع آوری زباله و انتقال آن به مرکز دستگاه و برس مرکزی وظیفه فرستادن آن ها به داخل مخزن را بر عهده دارد. تامین نیروی محرکه این دستگاه ها بوسیله باتری یا نیروی کاربر صورت می پذیرد. مدل هایی که در آن ها کاربر می بایست دستگاه را با نیروی خود به جلو حرکت دهد، سوییپر مکانیکی نامیده می شود. مزیت سویپر های باتری دار به مکانیکی، بهره مندی از موتور جلو برنده می باشد که موجب سهولت کار با دستگاه شده است. وجود سیستم مکش بر روی برس جانبی بعضی از سوییپر های دستی نیز برای جلوگیری از انتشار گرد و غبار در محیط تعبیه شده است. از جمله کاربرد های سویپر های دستی، نظافت محیط های حساس به صدا، مراکز اداری و مراکز خرید با وسعت نه چندان زیاد می باشد.

 

نحوه هدایت و استفاده صحیح از جاروی محوطه دستی

سویپر مکانیکیکاربر برای هدایت این دستگاه ها، باید از قبل باتری سوییپر های باتری دار را شارژ نموده باشد. نکته دوم آموزش کاربر جهت استفاده از دستگاه می باشد. اگرچه این جارو های مکانیزه، پیچیدگی خاصی ندارند اما مطالعه دفترچه راهنما می تواند موجب استفاده صحیح و ایمن از دستگاه شود. گام بعدی تمرین اولیه با سوییپر و آشنایی با نحوه عملکرد آن می باشد. در این مرحله بهتر است محلی برای تمرین انتخاب شود که وسیع و بدون کم ترین مانع باشد. بعد از آموزش کامل کاربر، نوبت به نظافت یک بخش از محیط می رسد. برای این کار ابتدا می بایست موانعی که ممکن است در عملیات نظافت اختلال ایجاد نمایند، جمع آوری شود. سپس کاربر دستگاه را روشن و آماده جاروب نمودن سطح شود.

برای شروع مرحله عملیاتی کار، اپراتور دسته کنترلی را گرفته و با نیروی خود یا موتور جلو برنده دستگاه، محیط را نظافت می نماید. در پایان کار، بهتر است مخزن زباله تخلیه شده تا افزایش وزن دستگاه موجب دشواری انجام عملیات نشود. تخلیه به موقع مخزن همچنین می تواند کاربر را از انجام این کار در حین عملیات های بعدی بی نیاز نموده و موجب کاهش اتلاف وقت شود. نظافت برس ها از زباله های به دام افتاده و قرار دادن سویپر های باتری دار در شارژ، گام های آخر هر مرحله استفاده از سوییپر دستی می باشند.

 

مزایای استفاده از نمونه های دستی سویپر

سویپر دستیجاروب خیابانی دستی به منظور افزایش سرعت و کیفیت نظافت محیط های کوچک تا متوسط نسبت به جاروهای دستی عرضه شده اند. با استفاده از این دستگاه ها، کاربر زمان کم تری برای نظافت نیاز داشته و کم تر دچار خستگی می گردد. وزن کم این دستگاه ها نیز حرکت و حمل و نقل آن ها را تسهیل نموده است. بعلاوه کیفیت بالای نظافت و عدم نیاز به جاروب دوباره یک مکان از مزایای جاروهای محوطه دستی می باشد. سوییپر های دستی به سهولت استفاده شده و نیاز به آموزش خاصی ندارند. ضمنا سیستم فیلتراسیون بر روی برس های جانبی موجب به دام افتادن گرد و غبار می شود. سطح صدای پایین، عدم نیاز به فضای بزرگ برای پارک و نیاز حداقلی به تعمیر و نگهداری از دیگر مزایای سویپر های دستی به حساب می آیند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا